Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv synergického podnikání na hodnotu podniku
Mašterová, Lucie ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou synergického podnikání, kterým se rozumí klastry, strategické aliance a franchisa. Zkoumá vliv využití vybraného synergického podnikání na změnu hodnoty podniku (tržní nebo objektivizovanou). Problematika reaguje na současné ekonomické trendy, kdy dochází ke slučování a seskupování podniků v několika rovinách. Jendou z nich jsou fúze a akvizice. Druhou jsou pak různé formy aliancí a seskupení, které umožňují podnikům spolupracovat, sdílet zkušenosti, marketing, riziko, know how atd. Umožňují malým a středním podnikům zvyšovat svoji konkurenceschopnost vůči podnikům velkým. Disertační práce se zabývá právě efektem využití jedné z forem synergického podnikání, a to franchisingu, na hodnotu podniku. Protože právě zvyšování hodnoty podniku by mělo být jedním z jeho základních cílů. V rámci disertační práce byl proveden výzkum s cílem identifikace změn vybraných generátorů hodnoty, které ve svém souhrnu určují hodnotu podniku. Na základě výsledků výzkumu bylo v závěrečné části práce provedeno modelové ocenění v několika variantách, simulující změnu hodnoty právě v důsledku změny vybraného generátoru hodnoty a byl kvantifikován synergický efekt plynoucí z využití synergického podnikání. Závěrem práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a modelového stanovení hodnoty podniku, možné přínosy pro praxi a teorii a jsou nastíněna východiska další vědecké práce v této oblasti.
Vliv synergického podnikání na hodnotu podniku
Mašterová, Lucie ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou synergického podnikání, kterým se rozumí klastry, strategické aliance a franchisa. Zkoumá vliv využití vybraného synergického podnikání na změnu hodnoty podniku (tržní nebo objektivizovanou). Problematika reaguje na současné ekonomické trendy, kdy dochází ke slučování a seskupování podniků v několika rovinách. Jendou z nich jsou fúze a akvizice. Druhou jsou pak různé formy aliancí a seskupení, které umožňují podnikům spolupracovat, sdílet zkušenosti, marketing, riziko, know how atd. Umožňují malým a středním podnikům zvyšovat svoji konkurenceschopnost vůči podnikům velkým. Disertační práce se zabývá právě efektem využití jedné z forem synergického podnikání, a to franchisingu, na hodnotu podniku. Protože právě zvyšování hodnoty podniku by mělo být jedním z jeho základních cílů. V rámci disertační práce byl proveden výzkum s cílem identifikace změn vybraných generátorů hodnoty, které ve svém souhrnu určují hodnotu podniku. Na základě výsledků výzkumu bylo v závěrečné části práce provedeno modelové ocenění v několika variantách, simulující změnu hodnoty právě v důsledku změny vybraného generátoru hodnoty a byl kvantifikován synergický efekt plynoucí z využití synergického podnikání. Závěrem práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a modelového stanovení hodnoty podniku, možné přínosy pro praxi a teorii a jsou nastíněna východiska další vědecké práce v této oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.