Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 190 záznamů.  začátekpředchozí181 - 190  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zimní plavecká příprava a její význam u rychlostních kanoistů v juniorském období.
MALÝ, Petr
MALÝ, Petr. Zimní plavecká příprava a její význam u rychlostních kanoistů v juniorském období. České Budějovice 2014. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta. Katedra výchovy ke zdraví. Vedoucí práce Mgr. M. Pospíšilová. Tato bakalářské práce se zabývá problematikou zimního tréninku u rychlostních kanoistů. Teoretická část popisuje vlivy a účinky plavání a techniku jednotlivých stylů. Praktická část obsahuje podrobné popisy tréninkových cyklů a doporučení, věnovaná sportovcům, kteří se věnují podobným činnostem. Ukazuje cestu k dosažení optimálních výsledků u juniorských kanoistů, při využití plaveckého tréninku v zimním období. Upozorňuje na chyby, vzniklé vlivem nesprávně prováděné techniky a snaží se je eliminovat pomocí jednoduchých tréninkových cvičení.
Legitimizace plavání jako volnočasové aktivity ve vybraném dětském domově se školou
HARMADY, Petr
Práce se zabývá legitimizací plavání ve vybraném dětském domově se školou jako volnočasové aktivity. Vymezuje základní pojmy k danému tématu a za pomoci případové studie charakteristik respondentů, epizodických rozhovorů a terénních poznámek zkoumá, zda pomocí kondičního plavání dochází ke změnám v životním stylu adolescentů, a k nápravě v jejich chování. Podstatou výzkumu je prokázat zmíněné pozitivní vlivy u vybraných jedinců a tím legalizovat kondiční plavání v zařízeních stejného, nebo podobného typu, jako prevenci sociálně patologických jevů.
Matematika ve sportu
PALÁTOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá propojením tělesné výchovy, sportu a matematiky. Zaměřuje se na využití čísel, pomocí kterých jsou popsány vybrané sporty (kopaná, plavání, lehká atletika, lyžování a olympijské hry), v praxi, resp. využití těchto čísel k utvoření sbírky příkladů pro víceletá gymnázia. Vlastní práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje vybrané sporty, které jsou vyjádřeny pomocí čísel nebo matematických vzorců. Praktickou část tvoří sbírka příkladů se sportovní tématikou, kde jsou využity veškeré matematické údaje zmiňované v části teoretické. Součástí této sbírky jsou i správné výsledky pro vlastní kontrolu studenta.
Vytvoření a ověření intervenčního programu zaměřeného na pohybové aktivity ve vodě pro děti staršího školního věku
HENDRYCH, Radek
Bakalářská práce je zaměřena na Vytvoření a ověření intervenčního programu zaměřeného na pohybové aktivity ve vodě pro děti staršího školního věku. V teoretické části byly popsány jednotlivé pohybové aktivity ve vodě a jejich vliv na fyzický a psychický stav. Praktická část intervenčního programu byla zahájena vstupním testováním probandů, rozdělených na experimentální skupinu v počtu 15 dětí a kontrolní skupinu v počtu 15 dětí. Následoval dvanáctitýdenní intervenční program zaměřený na pohybové aktivity ve vodě. V průběhu intervenčního programu proběhlo kontrolní testování. V závěru intervenčního programu bylo provedeno závěrečné testování. Výsledky zjištěné testováním byly podkladem pro vypracování grafické části znázorňující míru zlepšení v oblasti zvládnutí základních plaveckých stylů a vliv pohybových aktivit ve vodě na psychický stav.
Srovnání úrovně vytrvalostních schopností plavců a triatlonistů v Jihočeském kraji.
KOSTOHRYZ, Jakub
Bakalářská práce se zabývá srovnáním vytrvalosti malé skupiny triatlonistů a plavců z Jihočeského kraje. Cílem této práce je zjistit případné rozdíly v úrovni vytrvalostních schopností. Výzkum vytrvalostních schopností jsem provedl pomocí dvou testů, Harvardského step-testu a testu VO2 max. Výsledky testů jsem zpracoval do přehledných grafů. Tato práce by měla pomoci trenérům malých skupin k otestování vlastních svěřenců a zjištění stavu jejich vytrvalostních schopností.
Využití prvků vodního póla v plaveckém tréninku mládeže
KREJČOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je zjištění, zda přidáním prvků vodního póla do plaveckého tréninku mládeže dojde k většímu zaujetí plavců a zároveň nedojde ke snížení výkonnosti bez ztráty kvality technického provedení. Tento cíl byl zjišťován pomocí experimentálního šetření, které probíhalo po dobu šesti týdnů. Plavci byli rozděleni do experimentální a kontrolní skupiny dle věku a výkonnosti. Experimentální skupina měla do plaveckých tréninků zařazovány prvky vodního póla. Obsah tréninkových jednotek u kontrolní skupiny zůstal po celé šetření nezměněn. Před začátkem a po skončení experimentálního šetření došlo ke kontrolnímu měření, z něhož vyplývá, že u experimentální skupiny nedošlo k poklesu výkonnosti. Po ukončení experimentu byl proveden řízený rozhovor s probandy experimentální skupiny, z něhož vyplývá kladné hodnocení a obliba plaveckých tréninků s prvky vodního póla. Pro zjištění zda dochází ke zhoršení techniky zařazováním prvků vodního póla, bylo provedeno expertní posouzení trenéra II. třídy, které zhoršení nepotvrdilo.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
Plavání pro děti s disabilitou v Českých Budějovicích a Jihlavě
TRINGLOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem {\clqq}Plavání pro děti s disabilitou v Českých Budějovicích a v Jihlavě`` je zaměřena na realizaci plavání pro děti s disabilitou v občanských sdruženích KONTAKT bB a SK Vodomílek. Teoretická část práce charakterizuje vliv vodního prostředí, význam a využití plavání pro děti s disabilitou. Je zde dále specifikována hydroterapie, hydrokinezioterapie, plavání kojenců a plavecká klasifikace. Cílem práce bylo zjistit jak je realizováno plavání pro děti s disabilitou ve dvou již zmíněných sdruženích. Tohoto cíle bylo dosaženo pomocí strukturovaného rozhovoru s rodiči a dětmi z KONTAKTU bB ČB a z SK Vodomílek, a také prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s odborníky z dané oblasti. Výzkum byl dále doplněn pozorováním dětí s disabilitou při plaveckých hodinách. Srovnání teoretické a praktické části ukazuje, že plavání umožňuje dětem s disabilitou všestranný rozvoj a zvyšuje jejich samostatnost. Přispívá také k socializaci a resocializaci dítěte. Učí člověka poznat sebe samého, své tělo a jeho možnosti. Dále pak zvyšuje tělesnou zdatnost a odolnost organismu. Je prokázáno, že realizace plaveckých lekcí se shoduje s představami rodičů dětí s disabilitou, v obou organizacích. Plavání realizují především dobrovolníci, kteří musí být empatičtí, vytrvalí a odolní. V neposlední řadě to mohou to být i samotní rodiče. Z výsledků vyplývá, že způsob realizace plavání v KONTAKTU bB ČB a v SK Vodomílek se neshoduje. Společný je individuální přístup k dětem i typické rozložení plavecké hodiny. Rozdíl spočívá v metodice, kterou obě organizace poskytují. KONTAKT bB postupuje podle vlastní metodické řady, SK Vodomílek kombinuje různé metodiky. Výsledky tohoto výzkumu budou sloužit k lepšímu pochopení smyslu plavání pro děti s disabilitou a pomohou k propagaci této sportovní aktivity. Teoretická část i výzkum mohou sloužit jako shrnutí poznatků o problematice plavání dětí s disabilitou. Využít ji mohou rodiče, dobrovolníci, plavečtí trenéři a jiní, kteří chtějí či potřebují získat podrobnější informace o tématu.
Hodnocení kvality výživy sportovců se zaměřením na atletiku a plavání na sportovním gymnáziu GON České Budějovice
JÁCHYMOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá hodnocením kvality výživy a energetické bilance u sportovců se zaměřením na atletiku a plavání na sportovním gymnáziu GON České Budějovice. Cílem práce je vyhodnotit stravovací návyky mladých sportovců navštěvujících gymnázium GON České Budějovice, kteří se zaměřují na atletiku a plavání. Na základě dotazníku vypočítat energetický příjem, výdej a poté porovnat rozdíly v kvalitě výživy a energetické bilanci mezi těmito sportovními odvětvími.
Vytvoření instruktážního DVD bezpečnosti a záchrany ve vodním prostředí
PÍŠA, Tomáš
Hlavním cílem bakalářské práce je na základě dostupné odborné literatury a poznatků z praxe vytvořit a sestavit metodiku výuky bezpečnosti a záchrany ve vodním prostředí formou instruktážního DVD. Pomocí kompletace nejnovějších poznatků z oblasti bezpečnosti a záchrany ve vodním prostředí jsou v teoretické části bakalářské práce popsány základní dovednosti z oblasti záchrany tonoucích, které bezpochyby patří k výuce záchrany. Na základě teoretické části práce je zpracováno instruktážní DVD, které srozumitelným a přehledným způsobem pomáhá zorientovat se v dané problematice. Obsahuje návod na osvojení základních dovedností a metodiku výuky záchrany tonoucích. Instruktážní DVD je určeno širší ale i odborné veřejnosti a napomáhá ke zkvalitnění výuky záchrany ve vodě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 190 záznamů.   začátekpředchozí181 - 190  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.