|
Zimní plavecká příprava a její význam u rychlostních kanoistů v juniorském období.
MALÝ, Petr
MALÝ, Petr. Zimní plavecká příprava a její význam u rychlostních kanoistů v juniorském období. České Budějovice 2014. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta. Katedra výchovy ke zdraví. Vedoucí práce Mgr. M. Pospíšilová. Tato bakalářské práce se zabývá problematikou zimního tréninku u rychlostních kanoistů. Teoretická část popisuje vlivy a účinky plavání a techniku jednotlivých stylů. Praktická část obsahuje podrobné popisy tréninkových cyklů a doporučení, věnovaná sportovcům, kteří se věnují podobným činnostem. Ukazuje cestu k dosažení optimálních výsledků u juniorských kanoistů, při využití plaveckého tréninku v zimním období. Upozorňuje na chyby, vzniklé vlivem nesprávně prováděné techniky a snaží se je eliminovat pomocí jednoduchých tréninkových cvičení.
|
|
Legitimizace plavání jako volnočasové aktivity ve vybraném dětském domově se školou
HARMADY, Petr
Práce se zabývá legitimizací plavání ve vybraném dětském domově se školou jako volnočasové aktivity. Vymezuje základní pojmy k danému tématu a za pomoci případové studie charakteristik respondentů, epizodických rozhovorů a terénních poznámek zkoumá, zda pomocí kondičního plavání dochází ke změnám v životním stylu adolescentů, a k nápravě v jejich chování. Podstatou výzkumu je prokázat zmíněné pozitivní vlivy u vybraných jedinců a tím legalizovat kondiční plavání v zařízeních stejného, nebo podobného typu, jako prevenci sociálně patologických jevů.
|
|
Matematika ve sportu
PALÁTOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá propojením tělesné výchovy, sportu a matematiky. Zaměřuje se na využití čísel, pomocí kterých jsou popsány vybrané sporty (kopaná, plavání, lehká atletika, lyžování a olympijské hry), v praxi, resp. využití těchto čísel k utvoření sbírky příkladů pro víceletá gymnázia. Vlastní práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje vybrané sporty, které jsou vyjádřeny pomocí čísel nebo matematických vzorců. Praktickou část tvoří sbírka příkladů se sportovní tématikou, kde jsou využity veškeré matematické údaje zmiňované v části teoretické. Součástí této sbírky jsou i správné výsledky pro vlastní kontrolu studenta.
|
|
Vytvoření a ověření intervenčního programu zaměřeného na pohybové aktivity ve vodě pro děti staršího školního věku
HENDRYCH, Radek
Bakalářská práce je zaměřena na Vytvoření a ověření intervenčního programu zaměřeného na pohybové aktivity ve vodě pro děti staršího školního věku. V teoretické části byly popsány jednotlivé pohybové aktivity ve vodě a jejich vliv na fyzický a psychický stav. Praktická část intervenčního programu byla zahájena vstupním testováním probandů, rozdělených na experimentální skupinu v počtu 15 dětí a kontrolní skupinu v počtu 15 dětí. Následoval dvanáctitýdenní intervenční program zaměřený na pohybové aktivity ve vodě. V průběhu intervenčního programu proběhlo kontrolní testování. V závěru intervenčního programu bylo provedeno závěrečné testování. Výsledky zjištěné testováním byly podkladem pro vypracování grafické části znázorňující míru zlepšení v oblasti zvládnutí základních plaveckých stylů a vliv pohybových aktivit ve vodě na psychický stav.
|
|
Srovnání úrovně vytrvalostních schopností plavců a triatlonistů v Jihočeském kraji.
KOSTOHRYZ, Jakub
Bakalářská práce se zabývá srovnáním vytrvalosti malé skupiny triatlonistů a plavců z Jihočeského kraje. Cílem této práce je zjistit případné rozdíly v úrovni vytrvalostních schopností. Výzkum vytrvalostních schopností jsem provedl pomocí dvou testů, Harvardského step-testu a testu VO2 max. Výsledky testů jsem zpracoval do přehledných grafů. Tato práce by měla pomoci trenérům malých skupin k otestování vlastních svěřenců a zjištění stavu jejich vytrvalostních schopností.
|
|
Využití prvků vodního póla v plaveckém tréninku mládeže
KREJČOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je zjištění, zda přidáním prvků vodního póla do plaveckého tréninku mládeže dojde k většímu zaujetí plavců a zároveň nedojde ke snížení výkonnosti bez ztráty kvality technického provedení. Tento cíl byl zjišťován pomocí experimentálního šetření, které probíhalo po dobu šesti týdnů. Plavci byli rozděleni do experimentální a kontrolní skupiny dle věku a výkonnosti. Experimentální skupina měla do plaveckých tréninků zařazovány prvky vodního póla. Obsah tréninkových jednotek u kontrolní skupiny zůstal po celé šetření nezměněn. Před začátkem a po skončení experimentálního šetření došlo ke kontrolnímu měření, z něhož vyplývá, že u experimentální skupiny nedošlo k poklesu výkonnosti. Po ukončení experimentu byl proveden řízený rozhovor s probandy experimentální skupiny, z něhož vyplývá kladné hodnocení a obliba plaveckých tréninků s prvky vodního póla. Pro zjištění zda dochází ke zhoršení techniky zařazováním prvků vodního póla, bylo provedeno expertní posouzení trenéra II. třídy, které zhoršení nepotvrdilo.
|
|
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
|
|
Plavání pro děti s disabilitou v Českých Budějovicích a Jihlavě
TRINGLOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem {\clqq}Plavání pro děti s disabilitou v Českých Budějovicích a v Jihlavě`` je zaměřena na realizaci plavání pro děti s disabilitou v občanských sdruženích KONTAKT bB a SK Vodomílek. Teoretická část práce charakterizuje vliv vodního prostředí, význam a využití plavání pro děti s disabilitou. Je zde dále specifikována hydroterapie, hydrokinezioterapie, plavání kojenců a plavecká klasifikace. Cílem práce bylo zjistit jak je realizováno plavání pro děti s disabilitou ve dvou již zmíněných sdruženích. Tohoto cíle bylo dosaženo pomocí strukturovaného rozhovoru s rodiči a dětmi z KONTAKTU bB ČB a z SK Vodomílek, a také prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s odborníky z dané oblasti. Výzkum byl dále doplněn pozorováním dětí s disabilitou při plaveckých hodinách. Srovnání teoretické a praktické části ukazuje, že plavání umožňuje dětem s disabilitou všestranný rozvoj a zvyšuje jejich samostatnost. Přispívá také k socializaci a resocializaci dítěte. Učí člověka poznat sebe samého, své tělo a jeho možnosti. Dále pak zvyšuje tělesnou zdatnost a odolnost organismu. Je prokázáno, že realizace plaveckých lekcí se shoduje s představami rodičů dětí s disabilitou, v obou organizacích. Plavání realizují především dobrovolníci, kteří musí být empatičtí, vytrvalí a odolní. V neposlední řadě to mohou to být i samotní rodiče. Z výsledků vyplývá, že způsob realizace plavání v KONTAKTU bB ČB a v SK Vodomílek se neshoduje. Společný je individuální přístup k dětem i typické rozložení plavecké hodiny. Rozdíl spočívá v metodice, kterou obě organizace poskytují. KONTAKT bB postupuje podle vlastní metodické řady, SK Vodomílek kombinuje různé metodiky. Výsledky tohoto výzkumu budou sloužit k lepšímu pochopení smyslu plavání pro děti s disabilitou a pomohou k propagaci této sportovní aktivity. Teoretická část i výzkum mohou sloužit jako shrnutí poznatků o problematice plavání dětí s disabilitou. Využít ji mohou rodiče, dobrovolníci, plavečtí trenéři a jiní, kteří chtějí či potřebují získat podrobnější informace o tématu.
|
| |
|
Vytvoření instruktážního DVD bezpečnosti a záchrany ve vodním prostředí
PÍŠA, Tomáš
Hlavním cílem bakalářské práce je na základě dostupné odborné literatury a poznatků z praxe vytvořit a sestavit metodiku výuky bezpečnosti a záchrany ve vodním prostředí formou instruktážního DVD. Pomocí kompletace nejnovějších poznatků z oblasti bezpečnosti a záchrany ve vodním prostředí jsou v teoretické části bakalářské práce popsány základní dovednosti z oblasti záchrany tonoucích, které bezpochyby patří k výuce záchrany. Na základě teoretické části práce je zpracováno instruktážní DVD, které srozumitelným a přehledným způsobem pomáhá zorientovat se v dané problematice. Obsahuje návod na osvojení základních dovedností a metodiku výuky záchrany tonoucích. Instruktážní DVD je určeno širší ale i odborné veřejnosti a napomáhá ke zkvalitnění výuky záchrany ve vodě.
|