| |
|
Výtvarná koncepce filmu "Rudý Mor" podle knihy Jacka Londona. Postapokalyptické filmy, historie a příklady ve světové kinematografii.
Šonková, Stella ; KOČÍ, Jindřich (vedoucí práce) ; VLASÁK, Jan (oponent)
Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu podle románu Jacka Londona „Rudý mor“. Skládá se ze dvou částí: teoretické části a praktického zpracování výtvarného návrhu.
První, teoretická část, se zabývá historií žánru a rozborem výtvarných řešení několika postapokalyptických filmů, které jsou relevantní pro zvolenou vizuální koncepci filmu „Rudý mor“. Konkrétně se jedná o filmy Zrození Planety opic (režie Rupert Wyatt, 2011), Úsvit Planety opic (režie Matt Reeves, 2014), Vodní svět (režie Kevin Reynolds, 1995), Já, legenda (režie Francis Lawrence, 2007), Šílený Max: Zběsilá jízda (režie Georges Miller, 2015).
Ve druhé, praktické části, je nejprve popsán postup při vytváření výtvarné koncepce k filmu „Rudý mor“ a následně jsou předloženy konkrétní výtvarná řešení vybraných scén.
|
|
Výtvarná koncepce filmu "1984" podle knihy George Orwella. Antiutopie a totalita v české a světové kinematografii.
Othmanová, Sofie ; IBLOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; BORÁROS, Henrich (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem antiutopie a totality v české a světové kinematografii a dále zpracovává návrh výtvarné koncepce filmu Devatenáct set osmdesát čtyři podle knihy George Orwella. Teoretická část této práce se zabývá definicí vztahu mezi antiutopií a totalitou, jejich charakteristickými prvky a jak se projevují ve filmu. Tento fenomén je z hlediska výtvarného řešení podrobněji rozebírán v rozborech vybraných filmů. Druhá část této práce pak řeší samotný návrh výtvarné koncepce filmu. Koncepce je zpracována od urbánního celku po jednotlivé exteriérové a interiérové dekorace a návrhu jejich realizace.
|
| |