Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tanec, pohyb, fotografie
Peguero, Benjamin ; ŠIMŮNEK, Michal (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit současnou taneční fotografii a českou street dance kulturu. Jako tanečník a fotograf se delší dobu zajímám o schopnost fotografie reprodukovat tanec jakožto umělecký projev a jakožto tělesný, emocionální a v daném situačním kontextu hluboce ukotvený prožitek. Práce bude vycházet z Benjaminova konceptu auratičnosti, jehož prostřednictvím budu zvažovat schopnost fotografie reprodukovat tanec, a to z pohledu tří přímých účastníku taneční události: diváka, který tanec pozoruje; fotografa, který taneční scénu fotografuje; a samotného tanečníka, který tanec a pohyb zakouší nejintenzivněji. Práce bude vycházet ze zúčastněného pozorování české street dance scény, a kromě výše uvedeného přinese přehled české i světové taneční fotografie s důrazem na street dance.
Photography and Colonialism
Kostecki, Oskar Emir ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; KOLÁŘ, Viktor (oponent)
A study in the way that "ethnographic" photography has shaped our vision of people from cultures different from ours, ways we interpret such photographs, with regards to ideas of the "exotic", the "other", and what Edward Said termed as "orientalism."
Nové dokumenty o směřování dokumentárně orientované tvo rby ve fotografii po roce 2000
Douša, Jan ; KOLÁŘ, Viktor (vedoucí práce) ; BÁRTA, Jaroslav (oponent)
Hlavním cílem této práce je na konkrétních příkladech demonstrovat nejrozšířenější dokumentární přístupy uplatňované ve fotografii po roce 2000. Výběr se soustředí na autory, u nichž je fascinace problematikou a vizualitou vnějšího světa a potřeba tuto fascinaci reflektovat prvotním impulsem k tvorbě. Ryze konceptuální či jiné přístupy využívající oblast dokumentu pouze jako platformu pro jeho kritiku či analýzu média fotografie a jeho vztahu k estetičnosti či objektivitě, nejsou v této práci zahrnuty. Výběr autorů z důvodu rozsahu této práce není zdaleka vyčerpávající a neklade si za cíl plnit funkci objektivního přehledu. Jedná se o osobní výběr reprezentativních autorů balancujících ve své tvorbě v rámci širokého spektra dokumentárních přístupů. Ty zahrnují jak aktualizované formální postupy čerpající z tradice výstavy New Documents, kterou jsem si stanovil jako důležitý mezník v poválečných dějinách dokumentární fotografie, tak i přístupy zcela nové či fungující v nových symbiózách. Pozadí analýzy prací současných autorů je tedy tvořeno historickým kontextem a kritickým diskursem probíhajícím od 70. let, zpochybňujícím dokumentární funkci fotografie v kombinaci s jejím vztahem k estetizaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.