Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úloha rané péče v přípravě dítěte s postižením na vstup do mateřské školy
JIRKŮ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá otázkou podílu Rané péče v kontextu integrace vstupu dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním do mateřské školy. V práci se zabývám hledáním odpovědí na dvě základní výzkumné otázky, tj. Jakou roli sehrává Raná péče při vstupu dítěte do mateřské školy z pozice rodiny? Jaký je přínos Rané péče pro mateřskou školu v době přijetí dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním? Práce je rozdělena do dvou částí, v teoretické části je popsán koncept rané péče, její cíle, metody a formy práce. Dále se zde zabývám je podán popis dítěte v období předškolního věku, a zároveň popis tří skupin dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním. Praktická část je zpracována na podkladě kvalitativního výzkumu, za použití polostrukturovaného rozhovoru. Šetření se účastnily tři skupiny respondentů. První skupinu představoval pracovník konkrétní spolupracující Rané péče. Druhou skupinu respondentů tvořili tři rodiče dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním a poslední rozhovory poskytli pracovníci (ředitelka, učitelky a asistentka) tří mateřských škol. Z výzkumu vyplynula důležitost a přínos Rané péče, která rodinám poskytuje psychosociální podporu, dětem pomáhá v jejich rozvoji a začlenění se. Pro mateřské školy má přínos zejména pochopení potřeb dítěte a jeho metodické vedení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.