Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvládací strategie dětí v závislosti na typu attachmentu
Trčková, Tereza ; Křížová, Ivana (vedoucí práce) ; Michálková, Lucie (oponent)
Tématem této diplomové práce je zvládání stresu a attachment. Cílem je popsat, jak děti reagují a zvládají stres s ohledem na typ attachmentové vazby. Teoretická část se zabývá teorií stresu Lazaruse a Folkmanové (1987) a motivační teorií stresu (Skinner, Wellborn, 1994), ze které vycházela konstrukce otázek k rozhovoru. Výzkumu se zúčastnily děti ze šestých tříd ve věku 11-12 let. Pro výzkumný záměr byla použita kvalitativní metodologie, přičemž attachment byl u dětí měřen pomocí dotazníku (Experience in Close Relatioship) a zvládání stresu pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumné části ukázaly, že v rámci tohoto výzkumu se děti liší v reakcích na stres a zvládání stresu podle typu attachmentu. Nejvýraznější rozdíl se ukázal mezi dětmi s bezpečným attachmentem a dětmi s ostatními typy attachmentu. Tyto dvě skupiny dětí se lišily v hodnocení stresujících situacích, v prožívaných emocích a významu sociální opory ve stresujících situacích. KLÍČOVÁ SLOVA Stres, zvládací strategie, attachment, reakce na stres, strategie emoční regulace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.