Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Factors Influencing Impulse Buying in Retail Stores
Giorgadze, Nino ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Impulzivní nakupování je velmi rozšířený fenomén. Nejnovější statistiky ukazují, že stále více zákazníků podléhá touze nakupovat neplánované a ve většině případů nepotřebné zboží. Soudobý výzkum není schopen identifikovat nejvhodnější nástroje, které mohou využít marketingoví specialisté s cílem propagace impulzivního prodeje. Diplomová práce se zabývá důkladnou analýzou kontrolovatelných faktorů, které ovlivňují impulzivní nakupování. Zkoumány jsou především čtyři vnější podněty, konkrétně prezentace zboží, propagační značení, smyslové prvky a společenská atmosféra. Výzkum je založen na deduktivním přístupu. Práce se nejprve věnuje analýze existujících akademických článků a studií. Následně představuje dvě rozdílné metody primárního sběru dat. Hlavním nástrojem výzkumu je online dotazník. Data obdržená od 193 respondentů jsou zpracována a analyzována pomocí softwarového programu SPSS s využitím Pearsonova korelačního testu a standardní vícenásobné regresní analýzy. Dále jsou vyhodnoceny výsledky experimentu z obchodu a rozhovorů. Výzkum dochází k závěru, že velký dopad na impulzivní nakupování má prezentace zboží, která zákazníky ovlivňuje a podporuje k neplánovaným nákupům. Marketingovým specialistům je tedy doporučeno propagovat prezentaci produktů v obchodech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.