Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dodržování některých zásad bariérové ošetřovatelské péče u studentů ZSF-JU
STEHLÍKOVÁ, Jaroslava
Pojem ošetřovatelská bariérová péče lze definovat jako soubor různých pracovních postupů, jejichž cílem je zničit patogenické organismy a zabránit jim v opětovném rozšiřování. V podstatě se jedná o prevenci nozokomiálních nákaz. Každý student Zdravotně-sociální fakulty je během studia seznamován s principy správného mytí a dezinfekce rukou, s bezpečnou manipulací s použitým prádlem a biologickým materiálem a také se základními zásadami osobní bezpečnosti, například používání osobních ochranných pomůcek, bezpečná likvidace odpadů a jiné. Bakalářská práce s názvem Dodržování některých zásad bariérové ošetřovatelské péče u studentů ZSF-JU je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se snaží pojmout komplexně téma bariérové péče se zaměřením na přenos nozokomiálních nákaz, typy mytí a dezinfekce rukou, metody sterilizace, používání osobních ochranných pomůcek a na některé zásady bezpečnosti práce. Výsledky ošetřovatelského výzkumu jsou shrnuty ve výzkumné části práce. V průběhu výzkumu byla použita kvantitativní metoda sběru dat, technika skrytého pozorování. Pozorovanými studenty byli studenti 2. a 3. ročníků prezenčního studia oboru Všeobecná sestra ze Zdravotně-sociální fakulty Jihočeské univerzity. Výzkumné šetření probíhalo na neurologickém, interním a chirurgickém oddělení v Nemocnici České Budějovice, a.s. V bakalářské práci byly stanoveny tři cíle a s nimi souvisejících šest hypotéz na případné potvrzení nebo vyvrácení. Autorka se snažila zjistit, zda studenti ze Zdravotně-sociální fakulty Jihočeské univerzity dodržují správný postup při mytí a dezinfekci rukou, do jaké míry používají osobní ochranné pomůcky a do jaké míry dodržují některé ze zásad bezpečnosti práce. V závěru práce jsou popsány nejdůležitější informace týkající se výzkumu a doporučení na možná řešení problémů. Autorka se domnívá, že by bakalářská práce mohla sloužit jako informační materiál pro ostatní studenty a zároveň napomoci vyučujícím zaměřit se na problematické části ve výuce nebo při procvičování praktických dovedností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.