Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Deformačně napěťová analýza bezpečnostního rámu závodního automobilu
Kolivošková, Veronika ; Man, Vojtěch (oponent) ; Novák, Kamil (vedoucí práce)
Predmetom tejto bakalárskej práce je rešeršný základ a následná analýza deformačne napäťovej analýzy bezpečnostného rámu závodného špeciálu. Práca je rozdelená do troch základných častí. Prvá časť tvorí vstup do problematiky samotnej analýzy. Rovnako sú v nej zahrnuté predpisy homologizačných statických skúšok ochranných konštrukcií vydané Medzinárodnou automobilovou federáciou FIA. Druhá časť tejto práce sa zaoberá analytickým a numerickým prístupom riešenia deformačne napäťového stavu základného oblúku historickej formule Ferrari 1512. Výsledky týchto dvoch postupov boli následne vzájomne porovnané s cieľom určiť presnosť a overenie výpočtu. Na tomto príklade bola prevedená taktiež kontaktná analýza, ktorá sa následne aplikovala do poslednej časti tejto práce. Po získaní záverov a poznatkov z tohto základného príkladu je posledná časť venovaná už samotnému modelu reálneho rámu automobilu Subaru Impreza WRX Sti N15. Táto kapitola predstavuje najdôležitejšiu súčasť práce. Na tento model boli prevedené simulácie troch statických skúšok na konštrukciu automobilu, ktorá musí vyhovovať predpisom FIA. Úloha je riešená pomocou výpočtového modelovania s využitím metódy konečných prvkov.
Vyhodnocení vybraných zatěžovacích zkoušek duktilních pilot instrumentovaných optovláknovými senzorickými systémy
Genzer, Christian ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Přestože v současnosti není použití ražených duktilních pilot v České republice natolik rozšířené jako v okolních zemích, poskytuje tato metoda rychlé a spolehlivé řešení základových konstrukcí. Za účelem ověření a optimalizace návrhu jsou často prováděny zatěžovací zkoušky in-situ v reálném měřítku. Pro měření vzniklých deformací se standardně využívá strunových či odporových tenzometrů. Jejich použití je sice levné a z technologického hlediska poměrně jednoduché, avšak naměřené výsledky neposkytují komplexní pohled na chování konstrukce v celé její délce a s dostatečnou přesností. V posledních letech proto dochází k stále častější aplikaci měřících systémů založených na principu optických vláken. Cílem bakalářské práce bylo provést vyhodnocení několika zatěžovacích zkoušek duktilních pilot osazených optovláknovými senzorickými systémy, přičemž bylo potřeba zohlednit řadu faktorů, které negativně ovlivňují výsledky měření. Mezi ně patří například ohyb piloty, oscilace měření vlivem technologie provádění a způsobu měření, či vznik tahových trhlin v injektáži. U každé zatěžovací zkoušky byly nejprve specifikovány geologické poměry lokality a parametry zkušební piloty. Následně byla popsána technologie provedené zatěžovací zkoušky a představeny výsledky standardního monitoringu. Na základě podrobného měření optickými vlákny byly sestaveny průběhy poměrných přetvoření a osových sil, z kterých byly dále stanoveny hodnoty mezního plášťového tření. Ty byly korelovány s razícími časy v jednotlivých úsecích piloty a na základě této závislosti byly stanoveny součinitelé K_SHAFT. V závěru práce je provedeno shrnutí získaných dat a jejich vzájemné srovnání.
Deformačně napěťová analýza bezpečnostního rámu závodního automobilu
Kolivošková, Veronika ; Man, Vojtěch (oponent) ; Novák, Kamil (vedoucí práce)
Predmetom tejto bakalárskej práce je rešeršný základ a následná analýza deformačne napäťovej analýzy bezpečnostného rámu závodného špeciálu. Práca je rozdelená do troch základných častí. Prvá časť tvorí vstup do problematiky samotnej analýzy. Rovnako sú v nej zahrnuté predpisy homologizačných statických skúšok ochranných konštrukcií vydané Medzinárodnou automobilovou federáciou FIA. Druhá časť tejto práce sa zaoberá analytickým a numerickým prístupom riešenia deformačne napäťového stavu základného oblúku historickej formule Ferrari 1512. Výsledky týchto dvoch postupov boli následne vzájomne porovnané s cieľom určiť presnosť a overenie výpočtu. Na tomto príklade bola prevedená taktiež kontaktná analýza, ktorá sa následne aplikovala do poslednej časti tejto práce. Po získaní záverov a poznatkov z tohto základného príkladu je posledná časť venovaná už samotnému modelu reálneho rámu automobilu Subaru Impreza WRX Sti N15. Táto kapitola predstavuje najdôležitejšiu súčasť práce. Na tento model boli prevedené simulácie troch statických skúšok na konštrukciu automobilu, ktorá musí vyhovovať predpisom FIA. Úloha je riešená pomocou výpočtového modelovania s využitím metódy konečných prvkov.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.