Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezinárodní standardy Quality4Children v praxi sociálně-právní ochrany dětí v ČR
Čížková, Barbora ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Šabatová, Anna (oponent)
Čížková, B. (2011). Mezinárodní standardy Quality for Children v praxi sociálně- právní ochrany dětí v ČR. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. Diplomová práce. Cílem mé práce je empirickými přístupy identifikovat slabá místa současného systému náhradní rodinné péče na základě srovnání kasuistik klientů, kteří prošli pěstounskou péčí nebo se v ní právě nacházejí, se standardy kvality. V první části nejprve zasazuji problém sociálně-právní ochrany dětí do kontextu mezinárodních a ústavních dokumentů. Součástí tohoto zarámování je také kapitola zabývající se Standardy Quality4Children Poté se již zaměřuji na situaci v České republice a to od současného stavu systému náhradní rodinné péče k procesu transformace péče o ohrožené děti. V době zpracovávání diplomové práce byl již uveřejněn návrh zákona, kterým se mění zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů. Je to však pouze první krok, na který musí nutně navazovat další. Vlastní empirická část je provedena kvalitativní výzkumnou strategií. Empirické výzkumné šetření bylo provedeno formou nestrukturovaných rozhovorů s dvanácti respondenty. Výzkumný vzorek tvoří dvě sociální pracovnice orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD) na obecním úřadu obce s rozšířenou působností, osm pěstounů (tři ženy,...
Mezinárodní standardy Quality4Children v praxi sociálně-právní ochrany dětí v ČR
Čížková, Barbora ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Šabatová, Anna (oponent)
Čížková, B. (2011). Mezinárodní standardy Quality for Children v praxi sociálně- právní ochrany dětí v ČR. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. Diplomová práce. Cílem mé práce je empirickými přístupy identifikovat slabá místa současného systému náhradní rodinné péče na základě srovnání kasuistik klientů, kteří prošli pěstounskou péčí nebo se v ní právě nacházejí, se standardy kvality. V první části nejprve zasazuji problém sociálně-právní ochrany dětí do kontextu mezinárodních a ústavních dokumentů. Součástí tohoto zarámování je také kapitola zabývající se Standardy Quality4Children Poté se již zaměřuji na situaci v České republice a to od současného stavu systému náhradní rodinné péče k procesu transformace péče o ohrožené děti. V době zpracovávání diplomové práce byl již uveřejněn návrh zákona, kterým se mění zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů. Je to však pouze první krok, na který musí nutně navazovat další. Vlastní empirická část je provedena kvalitativní výzkumnou strategií. Empirické výzkumné šetření bylo provedeno formou nestrukturovaných rozhovorů s dvanácti respondenty. Výzkumný vzorek tvoří dvě sociální pracovnice orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD) na obecním úřadu obce s rozšířenou působností, osm pěstounů (tři ženy,...
Hodnocení efektivnosti poskytování sociálních služeb
Tůmová, Daniela ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Mikušová, Pavla (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat vhodné metody pro posouzení efektivnosti sociálních služeb. Na příkladu organizace Cesta domů o. s. posoudit efektivnost jí poskytovaných sociálních služeb. Pro posouzení efektivnosti je použita vícekriteriální metodika, která byla vypracována Jihomoravským krajem pro hodnocení registrovaných sociálních služeb. Nejprve je vysvětleno, co to jsou sociální služby, jejich historie a jak se sociální služby člení. Dále zdroje jejich financování. Následně jsou popsány metody vhodné pro posouzení efektivnosti sociálních služeb. Analytická část se věnuje občanskému sdružení Cesta domů. Nejprve je popsána samotná organizace a sociální služby, které poskytuje. Konkrétně se jedná o odborné sociální poradenství a odlehčovací služby. Následně je provedena analýza efektivnosti sociálních služeb, které jsou organizací poskytovány. V závěru jsou shrnuty výsledky provedené analýzy.
Zavádění standardů kvality péče v domově důchodců
GERSDORFOVÁ, Zlatuše
Základní zásady a obsah standardů kvality sociálních služeb jsou dány zákonem 108/2006 Sb., o sociálních službách a prováděcí vyhláškou 505/2006 Sb. Zde jsou uvedeny nejdůležitější principy a povinnosti poskytovatelů sociálních služeb. Standardy kvality jsou nástrojem k dosažení kvality poskytované péče a zároveň kontrolním mechanismem pro všechny poskytovatele. Standardy kvality byly zveřejněny v roce 2002 a některé organizace se podle nich začínaly transformovat. Důležitá je vůle zřizovatele a množství peněz na tyto změny. Standardy kvality jsou jednotným nástrojem pro všechny druhy sociálních služeb, znamená to přepracovat všechny vnitřní předpisy a pravidla organizace, nutit zaměstnance pracovat podle nového systému. V Domově důchodců v Sušici se začalo pracovat dle znění standardů kvality plně až době, kdy začala platit nová legislativa. Jako metodika byl zvolen řízený rozhovor s klienty a dotazník pro personál. Přestože se jedná o rozhovory s klienty ve vážném zdravotním stavu potřebující celodenní nepřetržitou péči a pomoc, ve většině případů hovoří výsledky o službě příznivě. S ubytováním byli spokojeni všichni klienti. Zajímavá byla i délka pobytu v domově nad 6 let u 27% obyvatel. Spokojenost s péčí o svoji osobu a při osobní hygieně je nad 90%. Spokojenost klientů s poskytovanými službami potvrzuje, že zavedení standardů kvality sociálních služeb znamená zvýšení úrovně poskytované péče. Dotazník pro personál dokazuje, že nejtěžší je pohnout s myšlením lidí a odstranit staré stereotypy práce. Ne všichni zaměstnanci chodí do práce s cílem pomáhat klientům. Zde je ještě velký prostor pro práci se stávajícími zaměstnanci a pro volbu nových zaměstnanců. Dobře nedopadlo hodnocení vztahů na pracovišti. Jde o dědictví minulosti. Chtěla bych říci, že tvorba vztahů v organizaci je záležitostí každého zaměstnance. Nové principy a kvalita práce znamená neustále zvyšovat vzdělání a znalosti zaměstnanců. Zpracované dotazníky, osnova rozhovorů s klienty a získané závěry budou využity k dalšímu zlepšování práce v sociálních službách.
Silniční přeprava nákladů pod kontrolovatelnou teplotou v podmínkách společnosti Danone a.s.
Sarkisyan, Marina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Cvačka, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou silniční přepravy nákladů pod kontrolovatelnou teplotou. Tímto nákladem rozumíme potraviny. Cílem práce je popsat problematiku přepravy potravin v rámci celého logistického řetězce na příkladu produkce společnosti Danone a.s.
Řízení jakosti u vybraných výrobků ve firmě Robert Bosch, spol. s .r.o.
FENCL, Rostislav
V přehledu literatury je vysvětlení pojmu jakosti, její historie, systémy řízení jakosti a náklady na jakost. Ve vlastní práci je charakterizován koncern Bosch, českobudějovický podnik Robert Bosch, jeho historie, politika a cíle jakosti se zaměřením na výrobní linku DA - Daimler. Dále je popsán sledovaný výrobek {--} nádržový čerpadlový modul, postup výroby a pracovišť, kontrola kvality přímo ve výrobním procesu. Následné chyby v procesu výroby jsou analyzovány, výsledky a závěry vyhodnoceny.
Srovnání poskytovaní sociálních služeb G-centrem Tábor před a po nabytí účinnosti zákona č. 108/2006 Sb.,o sociálních službách
KUBÍKOVÁ, Alena
Sociální služby představují důležitou součást sociální politiky každého státu. Cílem poskytování sociálních služeb je zachovat určitý životní standard, důstojnost života, pomoci při návratu do společnosti a předejít sociálnímu vyloučení. Cílem diplomové práce bylo srovnání poskytování sociálních služeb G-centrem Tábor před a po nabytí účinnosti zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Prováděný výzkum je ze sociologického hlediska výzkumem kvantitativně kvalitativním. Pro zjištění odpovídajících informací byla použita technika SWOT analýzy a sekundární a obsahová analýza.
Zavádění standardů kvality sociálních služeb v ÚSP Stod.
MALÍKOVÁ, Dagmar
Cílem práce bylo zmapovat stav zavádění standardů kvality sociálních služeb v Ústavu sociální péče Stod. V první, teoretické části, je popsán proces vzniku standardů a jejich rozdělení na tři základní skupiny. Následuje podrobné seznámení s obsahem jednotlivých standardů, který je ještě doplněn návody, jak rozpoznat jejich naplňování a nejčastější omyly. Rovněž zde nalezneme vysvětlení nové terminologie, která je ve standardech nejčastěji používána. V další části jsou prezentovány výsledky provedeného kvalitativního výzkumu. Ty byly získány prostřednictvím vyhodnocení rozhovorů s uživateli a poskytovateli sociálních služeb, provedením obsahové analýzy dokumentace a analýzy situací vznikajících při tvorbě a zavádění standardů v ÚSP Stod. Součástí je i SWOT analýza současného stavu naplňování standardů v tomto zařízení. Cenným výstupem celého výzkumu je pak návrh metodického postupu při zavádění standardů kvality sociálních služeb, který může být návodem pro ostatní zařízení. V závěru práce jsou navržena opatření, která by měla přispět k rychlejší implementaci standardů do praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.