Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání diverzity vybraných skupin epigeických členovců v hospodářském nížinném lese s různou věkovou strukturou a typem managementu
Staněk, Luboš
Diplomová práce sleduje druhovou bohatost a abundanci epigeických členovců (pavouci, střevlíci, stonožky, mnohonožky, stínky) v souvislosti s různou věkovou strukturou a typem managementu. Výzkum probíhal v porostech čtyř věkových skupin(paseky, mladé, dospívající a staré porosty), zároveň byl u pasek a starých porostů hodnocen vliv managementu na sledované organismy. Z hlediska porovnání věkových tříd lesa se nejvíce druhů vyskytovalo na pasekách bez mechanické přípravy půdy. Nejméně druhů bylo v mladších věkových třídách lesa. Nejvyšší abundance byla v mladých, nejnižší v dospívajících porostech. Celkový počet druhů téměř u všech skupin konstantně rostl se stářím porostu. Z výsledků vlivu managementu vyplývá nevhodnost frézování porostů pro všechny skupiny organismů. Reakce na management starých porostů byla pozitivní především pro druhovou bohatost u pavouků a stonožek v bezzásahových lesích, u ostatních skupin zde nebyl rozdíl. U pavouků byla naopak nejvyšší početnost v hospodářských lesích, u stonožek v bezzásahových, ostatní skupiny byly bez rozdílu. Z výsledků vyplývá význam diverzifikovaného pěstování lesa v podobě různých věkových skupin v rámci jednoho území, zároveň je nutné omezit velkoplošné frézování pasek a udržovat kontinuitu jak starých hospodářských, tak i bezzásahových porostů.
Suchozemští stejnonožci jako modeloví půdotvorní činitelé v praktické školní výuce
Korbélyi, Tereza ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Nodžáková, Kateřina (oponent)
Suchozemští stejnonožci (Isopoda) jsou významní a zároveň lehce odlovitelní dekompozitoři rostlinného materiálu, kteří se podílejí na tvorbě půdy. Proto jsou tyto organismy vhodné k začlenění do praktické výuky. Cílem práce tedy je návrh badatelsky orientované výuky využívající těchto organismů z pohledu půdních činitelů. První část práce věnuji teoretickému seznámení se s badatelsky orientovanou výukou, seznámením se se suchozemskými stejnonožci (Isopoda), kde je vysvětlena jejich morfologie, životní cyklus a popis jednotlivých nejběžnějších druhů ČR. Součástí práce je zjednodušený určovací klíč pro tyto druhy. Druhá část práce je věnována kompletnímu návodu, jak tyto organismy uchopit v praktické výuce s prvky badatelsky orientované výuky. Návod obsahuje techniku sběru suchozemských stejnonožců, postup při jejich uchovávání, návody na jednotlivé pokusy včetně seznamu pomůcek a rad, kde pomůcky získat a další didaktické materiály. Třetí část práce má výzkumný charakter, kde jsou na základě vyplněných testů hodnoceny postoje žáků k suchozemským stejnonožcům (Isopoda) a jejich vědomostní posun před a po praktiku. Klíčová slova Isopoda, badatelsky orientovaná výuka, chov, stínky, svinky, praktická výuka, dekompozitoři
Optimalizace chovu tropických stínek Trichorhina tomentosa.
BĚHOUNEK, Ladislav
Práce vznikla za účelem zjištění, zda se produkce tropických stínek druhu Trichorhina tomentosa může lišit v závislosti na podávané potravě. Tropické stínky jsou inovativním druhem krmného hmyzu v teraristice, a proto neexistuje příliš mnoho studií o jejich chovu. Tento fakt se stal jedním z hlavních původců výběru tohoto druhu krmného hmyzu pro mou studii. Dalším aspektem byla relativní nenáročnost chovu. Stínky byly chovány ve stejných podmínkách a rozděleny do čtyř skupin. Každé ze skupin byl podáván různý druh potravy. Sběr dat probíhal každý týden v podobě počtu jedinců. Statistickou metodou bylo zjištěno, že podávaná potrava má na produkci tropických stínek vliv. V pokusu nejrychleji narůstaly populace krmené ovesnými vločkami a granulemi pro psy. Tento fakt by mohl napomoci nejen chovatelům krmného hmyzu k lepší produkci chovů tropických stínek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.