Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace žáků s poruchami učení do základních škol
IGNATIDISOVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace dětí se specifickými poruchami učení do běžných základních škol. Teoretická část je zaměřena na jednotlivé druhy specifických poruch učení a jejich reedukaci, dále na samotný proces integrace, jak by měl probíhat a jaké faktory jej ovlivňují, také na individuální vzdělávací program, který se k této záležitosti váže. Praktická část zahrnuje výzkum provedený dotazníkovou metodou, který proběhl na 6 základních školách. Respondenty byli učitelé 1. i 2. stupně, různých aprobací. Cílem bylo zjistit, zda je z pohledu pedagogů integrace výhodná či nikoliv a jaký mají na tuto problematiku pohled. Dále jsou ve výzkumné části uvedeny 2 kazuistiky žáků základní školy se specifickou poruchu učení, pro názorný příklad toho, kdy integrace dětí s SPU funguje a kdy nikoliv.
Dítě se specifickými poruchami učení v rodině.
HUBKOVÁ, Iva
Bakalářská práce sleduje rodinné kontexty specifických poruch učení. Teoretická část popisuje problematiku SPU její druhy, projevy a vliv na vývoj a socializaci dítěte. Pozornost je věnována i rodině a její funkci a roli v kontextu problematiky SPU. Podpora a pomoc, kterou rodiče dítěti poskytují je časově i psychicky velmi náročná a celá rodina se musí na tuto situaci adaptovat. V tomto období potřebují nejen děti, ale i rodiče pomoc a podporu. Pro adekvátní poskytnutí této pomoci je nutné znát odpověď na otázku: Co děti a rodiče vnímají jako nejvíce zatěžující? Na tuto otázku měl přinést odpověď tento výzkum. Výzkum byl proveden pomocí kvalitativního výzkumného šetření v designu zakotvené teorie provedeného pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly prováděny v šesti rodinách vždy s pečujícím rodičem a dospívajícím dítětem. Hloubka získaných informací, podrobný popis a vyprávění respondentů umožnily pochopit celou šíři problému a vytipovat nejvíce zatěžující témata. Poskytl informace o nejdůležitějších úskalích v životě rodin a dětí, které se utkaly s poruchou učení, a odhalil skutečnost, že ve společnosti stále přetrvává odmítavý postoj a předsudky k takto znevýhodněným dětem. Tyto předsudky jsou založeny na nedostatku informací, které předurčují přístup spolužáků, učitelů. Mohou mít i vliv na přístup rodiny. Výsledky výzkumu dále odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci dětem i rodičům. Mohly by sloužit jako zdroj informací ke zlepšení práce s těmito rodinami a dětmi v poradenské péči. A také jako zdroj informací pro rodiny dětí s SPU i širší veřejnost.
Rodina dítěte se SPU
ŠTEFANOVÁ, Jana
Diplomová práce sleduje rodinné kontexty specifických poruch učení. Teoretická část popisuje problematiku SPU, její projevy, příčiny, diagnostiku a nápravná opatření. Pozornost je věnována také roli rodičů v kontextu problematiky SPU a stresu s tím spojeným. Výzkumná část sleduje rodiny dětí s SPU. Na základě kvalitativního výzkumu je popsáno, jak rodiče přistupují k diagnóze SPU u svých dětí, jaké jsou jejich přístupy k nápravě a zvládání stresu. Poslední část práce tvoří přílohy obsahující ukázky jednotlivých rozhovorů s rodiči použitých při výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.