Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí149 - 158  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
ŘÍHOVÁ, Miloslava
Problematika specifických poruch učení a jejich vliv na osobnost dítěte a jeho pozici ve společnosti je doposud málo probádanou oblastí. Cílem této diplomové práce je zjistit, jaký vliv má specifická porucha učení na self-concept dítěte, jak výskyt určité specifické poruchy toto dítě ovlivňuje a jak se s tímto problémem samotné dítě vyrovnává. Předmětem teoretické části je seznámení se s problematikou a vymezení základních pojmů. V praktické části jsou zpracovány výsledky mého výzkumu na základních školách. K získání těchto výsledků jsou použity různé testové metody ve formě testů a dotazníků. Dále jsou použity informace ze školního, rodinného a osobního prostředí sledovaných žáků. Jsou zde také uvedeny mé zkušenosti s výukou žáků se specifickými poruchami učení během mé učitelské praxe.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")
KULÍŠKOVÁ, Klára
Specifické poruchy učení a sociální aspekty jsou klíčové termíny, které charakterizují předloženou diplomovou práci a jsou hlavním tématem jejího výzkumu. Problematika specifických poruch učení je v dnešní době velmi rozšířená. Tyto poruchy představují po celém světě značný sociální problém. Psychická zátěž, kterou přináší, je kladena nejen na děti samotné, ale i na rodiče a učitele. Mimo negativního vlivu na školní úspěšnost žáka mají specifické poruchy učení sekundární dopad. Ovlivňují jeho sebepojetí a následně i jeho život mezi vrstevníky. Cílem diplomové práce je určit závažnost vlivu specifických poruch učení na sebehodnocení dítěte a jeho sociometrickou pozici mezi spolužáky. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na výklad dosavadních poznatků o dané problematice. Autorka zde stručně uvádí historický přehled názorů na specifické poruchy učení a popisuje původ, projevy či výskyt nejrozšířenější specifické poruchy učení ? dyslexie. Pozornost je věnována zejména sociálním aspektům dyslexie. Praktická část seznamuje čtenáře s vlastním výzkumem autorky. Zde je popsán zkoumaný vzorek dětí, použité testy, vybrané kazuistiky žáků a dále výsledky testů, jež jsou popsány a zpracovány do tabulek a grafů.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")
NOVOTNÁ, Lenka
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat oblast sociálních důsledků specifických poruch učení. Bezesporu mají specifické poruchy učení mají vliv na školní prospěch a celkové výsledky v rámci školní výuky. Jejich vliv je však mnohem širší a můžeme říci, že přináší jedinci se specifickou poruchou učení určité negativní osobní a sociální důsledky. Jsou stanoveny následující dvě hypotézy: Předpokládám, že skupina dětí se specifickou poruchou učení se bude vyznačovat nižším sebepojetím ve srovnání se skupinou kontrolní. Předpokládám, že skupina dětí se specifickou poruchou učení se bude vyznačovat zhoršenou sociometrickou pozicí ve školní třídě ve srovnání se skupinou kontrolní. V teoretické části diplomové práce je obsaženo vysvětlení základních pojmů souvisejících se specifickými poruchami učení. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány specifickým poruchám obecně, dále konkrétně dyslexii, jejím příčinám, výskytu, projevům a reedukaci. Zmíněny jsou vedle dyslexie i další specifické poruchy učení. Ve druhé polovině teoretické části se zaměřuji na dyslektického žáka a jeho subjektivní obtíže, na rodiče a učitele dyslektického žáka, a na důsledky školní neúspěšnosti a dyslexie na život jedince. Praktická část poté zpracovává samotný výzkum provedený mezi 24 žáky základní školy. Výzkum pomocí nejrůznějších testových metod vyhodnocuje dopady a důsledky specifických poruch učení na sebepojetí žáka a jeho sociometrickou pozici ve školní třídě. Výše zmíněných 24 žáků bylo rozděleno do dvou skupin ? experimentální a kontrolní skupinu, které jsou mezi sebou vzájemně porovnávané.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")
PILNÁČKOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá sociální problematikou specifických poruch učení na ZŠ. K výzkumu jsem použila standardizované testy a dotazníky, které jsem předložila vybraným žákům z čtvrtých, pátých a šestých tříd. Cílem mé diplomové práce je zjistit, zda specifická porucha učení má nějaký vliv na žákovo sebehodnocení a na jeho sociometrickou pozici ve třídě.
Dítě se specifickými poruchami učení v rodině.
HUBKOVÁ, Iva
Bakalářská práce sleduje rodinné kontexty specifických poruch učení. Teoretická část popisuje problematiku SPU její druhy, projevy a vliv na vývoj a socializaci dítěte. Pozornost je věnována i rodině a její funkci a roli v kontextu problematiky SPU. Podpora a pomoc, kterou rodiče dítěti poskytují je časově i psychicky velmi náročná a celá rodina se musí na tuto situaci adaptovat. V tomto období potřebují nejen děti, ale i rodiče pomoc a podporu. Pro adekvátní poskytnutí této pomoci je nutné znát odpověď na otázku: Co děti a rodiče vnímají jako nejvíce zatěžující? Na tuto otázku měl přinést odpověď tento výzkum. Výzkum byl proveden pomocí kvalitativního výzkumného šetření v designu zakotvené teorie provedeného pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly prováděny v šesti rodinách vždy s pečujícím rodičem a dospívajícím dítětem. Hloubka získaných informací, podrobný popis a vyprávění respondentů umožnily pochopit celou šíři problému a vytipovat nejvíce zatěžující témata. Poskytl informace o nejdůležitějších úskalích v životě rodin a dětí, které se utkaly s poruchou učení, a odhalil skutečnost, že ve společnosti stále přetrvává odmítavý postoj a předsudky k takto znevýhodněným dětem. Tyto předsudky jsou založeny na nedostatku informací, které předurčují přístup spolužáků, učitelů. Mohou mít i vliv na přístup rodiny. Výsledky výzkumu dále odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci dětem i rodičům. Mohly by sloužit jako zdroj informací ke zlepšení práce s těmito rodinami a dětmi v poradenské péči. A také jako zdroj informací pro rodiny dětí s SPU i širší veřejnost.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
MATĚJKOVÁ, Klára
Diplomová práce se zaměřuje na sebepojetí a emocionální aspekty žáků se specifickými poruchami učení ve středním školním věku. Specifické poruchy učení přináší žákům komplikace nejen ve vzdělávacím procesu, ale mají také dopad na sebehodnocení žáků. Práce je rozčleněna na dvě části. Teoretická část vymezuje jednotlivé pojmy související s tématem tak, jak je uvádí odborná literatura. Cílem je poskytnout čtenáři základní informace pojící se s touto problematikou. Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu. Záměrem výzkumu bylo porovnání žáků se specifickými poruchami učení a žáků bez této diagnostiky. Součástí praktické části je stanovení cílů a hypotéz, charakteristika zkoumaného vzorku, uvedení použitých metod sběru dat a následný rozbor a interpretace získaných informací.
Práce s dítětem se speciálními poruchami učení z pohledu literatury a očima jejich rodin
PEKÁRKOVÁ, Kateřina
Práce je zaměřena na specifiské poruchy učení. Hlavním cílem je ponořit se do problematiky specifiských poruch učení z pohledu literatury a rodičů.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
GORNIAKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá sebepojetím dětí ve třídě, které mají specifické poruchy učení. Tyto děti jsou staršího školního věku. První část práce vymezuje pojmy související s daným tématem a které mají poskytnout čtenáři základní informace o této problematice. Další část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit a porovnat sebepojetí dětí se specifickými poruchami učení s dětmi, u nichž tyto poruchy nebyly diagnostikovány. Pro výzkum byly použity standardizované testy, které umožnily zjistit míru extroverze, introverze, neuroticismu u žáka, také to, zda se u dítěte projevuje snaha o sociální deziderabilitu, dále jeho postavení mezi ostatními spolužáky, jeho představ o školních schopnostech a dovednostech v jednotlivých předmětech. Zda tedy specifické poruchy učení mohou negativně ovlivňovat psychickou stabilitu dítěte a zda mají podíl na jeho možném neurotickém vývoji.
Rizika deficitu dílčích funkcí v diagnostice dětí mateřské školy
KLUBALOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou deficitu dílčích funkcí v diagnostice dětí mateřské školy a možnosti identifikace specifických poruch učení v předškolním věku. V teoretické části vymezuje terminologii specifických poruch učení, příčiny jejich vzniku, dále možnosti prevence a diagnostiky specifických poruch učení v mateřské škole. V praktické části je přehled výsledků výzkumného šetření testu rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky provedeného ve dvou mateřských školách na předškolních dětech.
Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení pro výuku německého jazyka na 2. stupni základní školy.
SEDLÁŘOVÁ, Kateřina
Teoretická část diplomové práce se věnuje popisu specifických poruch učení (dále jen SPU) - zejména dyslexie, příčinám vzniku poruch, diagnostice a reedukaci. Snaží se popsat osobnostní charakteristiku dětí se SPU či jejich vnímání barev. Dále se zabývá možností práce s dítětem se SPU v hodinách cizího jazyka na základní škole. Praktická část je zaměřena na tvorbu pomůcek. Jedná se o učebnici, CD, listy s přílohami atd. Každá vytvořená pomůcka je popsána, je uvedeno, jaký je její přínos pro žáka i učitele a jak se s ní dá pracovat během vyučování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí149 - 158  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.