Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivační a demotivační faktory ke zvyšování kvalifikace všeobecných sester
HOŘEJŠÍ, Jana
Bakalářská práce se zabývá otázkou vzdělávání všeobecných sester v období transformace zdravotnického školství. Současný stav byl nastaven zákonem č. 96/2004 Sb. a jeho pozdějšími novelami. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je pozornost věnována profesi sestry a kvalifikační přípravě k výkonu povolání všeobecná sestra. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak jsou sestry motivovány ke zvyšování kvalifikace. Tomuto zjišťování byla věnována druhá, praktická část bakalářské práce. Byla použita kvantitativní metoda šetření, která zjišťovala postoje a názory všeobecných sester k povinnému celoživotnímu vzdělávání, jak se cítí být motivovány či demotivovány ke zvyšování kvalifikace. Kvalitativní část šetření byla směřována na sestry manažerky, s cílem zmapovat zkušenosti středního managementu se změnami ve vzdělávacím systému a s motivováním sester k celoživotnímu vzdělávání. Výzkumné šetření prokázalo, že respondenti berou celoživotní vzdělávání jako součást svojí profese. O možnostech celoživotního vzdělávání jsou dostatečně informováni a upřednostňují pasivní a krátkodobé formy vzdělávání. Vysokoškolské studium je vzhledem k své časové, finanční náročnosti spíše na okraji zájmu. Hlavním motivačním faktorem ke zvyšování kvalifikace, je jistota zachování pracovního místa a hlavním demotivačním faktorem je vysoká náročnost studia.
Postoj porodních asistentek k dalšímu vzdělávání
PETRŽÍLKOVÁ, Lenka
Sestry a porodní asistentky jsou, jako největší skupina odborníků zdravotní péče působící v širokém spektru zařízení zdravotní péče, vládami a organizátory ve zdravotnictví stále více považovány za klíčový zdroj zajištění reformních strategií. To neklamně svědčí o potřebě kvalitně připravených, dostatečně flexibilních sester a porodních asistentek, akceptující plnou zodpovědnost za svou práci. Porodní asistentka je osoba, která po přijetí do vzdělávacího programu pro porodní asistentky, řádně uznaného státem, ve kterém je zajišťován, úspěšně dokončila předepsaná studia pro porodní asistentku a získala požadovanou kvalifikaci k tomu, aby se stala registrovanou porodní asistentkou anebo porodní asistentkou s právoplatnou licencí k výkonu praxe a porodní asistence. Studijní obory by měly být připraveny tak, aby se sestry a porodní asistentky mohly aktivně účastnit v realizaci změn, které souvisejí buď s připravovanou transformací nebo již probíhající transformací zdravotní péče nejen u nás, ale i v zahraničí, neboť je patrné, že poptávka po službách zdravotní péče se v současnosti v celé Evropě zvyšuje. Realizací výuky v oborech Všeobecná sestra a Porodní asistentka podle nového kurikula se přispěje ke zkvalitnění kvalifikace všeobecných sester a porodních asistentek a zároveň tak i k jejímu přiblížení evropskému standardu, což je nezbytným předpokladem pro budoucí volný pohyb sester na jednotném evropském trhu práce. Kvalifikační program umožňuje i takzvanou euroregistraci a získání licence k výkonu povolání ve státech EU. Cílem práce bylo zjistit postoj porodních asistentek k dalšímu vzdělávání. Podle výsledků bylo zjištěno, že v současné době se vzdělává 46 % respondentek a o další vzdělávání má zájem 56 % respondentek. Byla stanovena jedna hypotéza, která zní: {\clqq}Porodní asistentky nemají zájem o další vzdělávání.`` Tato hypotéza nebyla potvrzena, protože podle výsledků má 56 % respondentek zájem se dále vzdělávat. Výzkum práce byl kvantitativní a byl prováděn pomocí dotazníků, rozdávaným porodním asistentkám na gynekologicko {--} porodnickém oddělení v Jindřichově Hradci, Českých Budějovicích a Táboře. Dotazníková metoda byla vybrána z toho důvodu, že v krátkém časovém úseku poskytuje velké množství informací a je anonymní. Z výsledků výzkumu je jasné, že porodní asistentky mají zájem se dále vzdělávat, ale podle názoru většiny respondentek není porodním asistentkám vzdělávání na pracovišti umožněno. O kladném vztahu porodních asistentek ke vzdělávání mluví také fakt, že více jak polovina respondentek se již v současnosti vzdělává například odbornými kurzy nebo formou vysokoškolského studia. Výsledky výzkumu budou použity pro lepší informovanost porodních asistentek o dalším vzdělávání a k usnadnění přístupu porodním asistentkám k tomuto vzdělávání.
Historie a současnost vzdělávání dětských sester a jejich postojů k vlastní profesi
ZMEŠKALOVÁ, Stanislava
Diplomová práce se zabývá historií a současností vzdělávání dětských sester a jejich postojů k vlastní profesi. Prvním cílem bylo vyhledat informace týkající se vzdělávání v ošetřovatelské profesi v českých zemích se zaměřením na péči o děti a vytvořit přehled o vzdělávání v profesi dětská sestra. Druhým cílem bylo zjištění postojů dětských sester ke své profesi. Dotazovány byly sestry, které se pro povolání rozhodly po ukončení základní školy a vzdělávaly se kvalifikačním studiem, a sestry, které se pro povolání rozhodly až po ukončení střední nebo vyšší zdravotnické školy a vzdělání dosáhly specializačním studiem. Posledním cílem bylo porovnat tyto dvě skupiny sester a posoudit, zdali jsou mezi nimi rozdíly. V teoretických východiscích práce byly nejprve vymezeny základní pojmy, jako je definice vzdělávání, vzdělávání v ošetřovatelství, profese a postoj k profesi. Dále bylo pracováno s dokumenty souvisejícími se vzděláváním od vzniku ošetřovatelského školství až po současnost. Kapitoly o postavení ošetřovatelského personálu a jeho uplatnění, se zaměřují na vývoj vztahu k profesi a utváření postojů k ní. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány informace související se vzděláváním získané z archivních dokumentů, literatury, zákonů a vyhlášek. Výsledky lze využít jako podklad pro vytvoření edukačního materiálu zaměřeného na historii oboru určeného pro vzdělávání dětských sester pro posílení jejich identifikace s profesí. Dále jsou v práci uvedeny rozhovory se současnými dětskými sestrami, ve kterých vyjadřují své názory na působení v oboru a své postoje k vlastní profesi. Výsledky rozhovorů jsou zdokumentovány a seřazeny tak, aby bylo možno posoudit, zdali existují mezi těmito skupinami rozdíly. Předpokládané rozdíly mohou být využity k dalšímu šetření zaměřeném na oblast postojů k profesi. Verifikované poznatky by pak bylo možno využít při vzdělávání dětských sester s cílem vytvářet jejich žádoucí postoje k profesi.
Specializační nebo vysokoškolské vzdělání - preference a názory sester
TŮMOVÁ, Markéta
Práce obsahuje přehled o vzdělávání sester a jejím cílem bylo zjistit jaké jsou jejich názory na vysokoškolské a specializační studium, a které studium preferují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.