Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočetní technika pro zrakově postižené a nevidomé
Šubrtová, Renata ; Šimánková, Monika (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší situaci zrakově postižených (slabozrakých a nevidomých) občanů v oblastech jejich možností ve využívání výpočetní techniky jak pro své vzdělávání tak i pro usnadnění a zpestření života vůbec. Speciálně se zaměřuje na softwary, které napomáhají zrakově postiženým seznámit se se světem počítačů.
Edukace lidí s mentálním postižením v oblasti informačních a komunikačních technologií
BRTNOVÁ, Michaela
Žáci s mentálním postižením nevyužívají moderní technologie jenom pouze v předmětu Informačních a komunikačních technologií ale i v ostatních. Pokud jsou informační komunikační technologie vhodně zapojeny do procesu vzdělávání, tak mohou pomoci k efektivnímu způsobu výuky a integrací do společenského života (Zikl et. al., 2011). Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a přílohovou část. Teoretická část se skládá ze dvou kapitol. První kapitola obsahuje vymezení pojmu mentální postižení a mentální retardace, klasifikací mentálního postižení, charakteristikou jednotlivých stupňů mentálního postižení a specifickými zvláštnosti u dětí s mentálním postižením. Ve druhé kapitole se zaměřuji na moderní technologie využívané ve vzdělávání, na speciální hardware a software. Na konci kapitoly se zaměřuji na využití informačních a komunikačních technologií u dětí ve všech stupních mentálního postižení. Praktická část bakalářské práce je prováděná kvalitativním výzkumnou formou rozhovorů a jejich následnou analýzou. Do výzkumného souboru byly zahrnuty osoby s mentálním postižením a pedagogický pracovník. Cílem práce je zjistit, jak osoby s mentálním postižením přistupují ICT, a jakým způsobem s nimi pracují. V souladu s vymezeným cílem byly formulovány následující výzkumné otázky: VO1: Jaký přístup mají lidé s mentálním postižením k informačním a komunikačním technologiím?""VO2: Jak přistupují lidé s mentálním postižením k informačním a komunikačním technologiím, resp. Jaké metody nebo přístupy lidé s mentálním postižením využívají?""VO3: Jaké informační a komunikační technologie lidé s mentálním postižením používají?" Z kvalitativní analýzy vyplynuly jako podstatné tyto faktory: Dostupnost moderních technologií, stupeň postižení, odlišný pohled, komunikace, zábava, prostředek ke vzdělávání, strávený čas na počítači, kontrola, rozvoj psychických procesů, utváření sociálních vztahů, individuální přístup, vyhledávání, předmět Informační a komunikační technologie, počítačová myš, klávesnice, tiskárna, Mobilní telefon, tablet, interaktivní tabule, Youtube, WhatsApp, Messenger, Facebook, Google Chrome, Malování, Psaní, Microsoft Word. Bakalářská práce bude využitelná jako materiál pro studenty, pracovníky, rodiče.
Výpočetní technika pro zrakově postižené a nevidomé
Šubrtová, Renata ; Šimánková, Monika (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší situaci zrakově postižených (slabozrakých a nevidomých) občanů v oblastech jejich možností ve využívání výpočetní techniky jak pro své vzdělávání tak i pro usnadnění a zpestření života vůbec. Speciálně se zaměřuje na softwary, které napomáhají zrakově postiženým seznámit se se světem počítačů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.