Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj stíhacích letounů do roku 1950
Smýkal, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává historii vývoje stíhacích letounů v období od počátku první světové války do roku 1950. Jsou zkoumány hlavní vývojové směry specifické pro daná období, použité konstrukce a materiály. Důležité vlastnosti letounů jsou poté vyneseny do grafů.
Prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226
Jančář, Milan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226, které jsou i přes své stáří a dávno ukončenou výrobu stále oblíbené a rozšířené nejen v České republice. Se stářím těchto strojů souvisí také fakt, že některé letouny se již nezadržitelně blíží své hranici životnosti a sílí tak zájem po jejich co nejdelší době letuschopnosti, jak po technické, tak legislativní stránce. Jak již bylo zmíněno v mé bakalářské práci, v průběhu existence této modelové řady nebyla zjištěna žádná zásadní provozní poškození s výjimkou sporadické vrstevnaté koroze pásnic křídla. Praxe s údržbou těchto letounu tak poukazuje na jisté podhodnocení současného limitu až 5500 letových hodin a je tedy nasnadě navrhnout možný postup pro zvýšení současného limitu. V diplomové práci je tedy v této souvislosti uvažována možnost výroby nových pásnic křídel z jiného materiálu, provedený únavový výpočet pro křídlo s vyměněnými pásnicemi a navržen technologický postup této výměny tak, aby letouny ZLIN Z 126 a 226 mohly být bezpečně provozovány i nadále.
Pevnostní analýza nosníku s tenkou stojinou - vliv otvorů a tahového pole
Horák, Marek ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Při návrhu konstrukce letounu je kladen velký důraz na dosažení vysoké hmotnostní efektivity. Tato práce je zaměřena na pevnostní analýzu nosníků s tenkou stojinou s otvory i bez otvorů, které jsou jednou z nejdůležitějších součástí konstrukce každého letounu. Návrh nosníku s tenkou stojinou je v porovnání s klasickými nosníky, používanými např. ve všeobecném strojírenství nebo stavebnictví, komplikovanější. Práce obsahuje soubor podkladů pro analytický výpočet nosníků s tenkou stojinou a jejich ověření pomocí metody konečných prvků a experimentálního měření.
Konstrukční prvky a části křídla dopravního letounu a jejich provedení
Malcová, Alica ; Vaněk, František (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Křídla jsou složitou konstrukcí letadel a musí splňovat různé požadavky, jako jsou aerodynamické, pevnostní či technologické. Při navrhování křídel se bere velký ohled na danou strukturu a použité materiály. Tato bakalářská práce se zaměřuje na konstrukci křídel velkých dopravních letadel a její provedení. Jednotlivé části konstrukce jsou systematicky seřazeny a vysvětleny. Práce se člení do určitých úseků začínajících všeobecnými poža- davky na křídlo, následně volbou použitých materiálů, vnitřní strukturou, jednotlivými prvky křídla a konstrukčními uzly křídla. Na konci práce poukazuji na rozdíly a shody v konstrukci a použitých materiálech u kovového a kompozitového křídla. Pro lepší pochopení dané problematiky je práce doplněna o obrázky a schémata. Přílohou práce je prezentace určena pro výukové účely.
Pevnostní analýza nosníku s tenkou stojinou - vliv otvorů a tahového pole
Horák, Marek ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Při návrhu konstrukce letounu je kladen velký důraz na dosažení vysoké hmotnostní efektivity. Tato práce je zaměřena na pevnostní analýzu nosníků s tenkou stojinou s otvory i bez otvorů, které jsou jednou z nejdůležitějších součástí konstrukce každého letounu. Návrh nosníku s tenkou stojinou je v porovnání s klasickými nosníky, používanými např. ve všeobecném strojírenství nebo stavebnictví, komplikovanější. Práce obsahuje soubor podkladů pro analytický výpočet nosníků s tenkou stojinou a jejich ověření pomocí metody konečných prvků a experimentálního měření.
Prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226
Jančář, Milan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226, které jsou i přes své stáří a dávno ukončenou výrobu stále oblíbené a rozšířené nejen v České republice. Se stářím těchto strojů souvisí také fakt, že některé letouny se již nezadržitelně blíží své hranici životnosti a sílí tak zájem po jejich co nejdelší době letuschopnosti, jak po technické, tak legislativní stránce. Jak již bylo zmíněno v mé bakalářské práci, v průběhu existence této modelové řady nebyla zjištěna žádná zásadní provozní poškození s výjimkou sporadické vrstevnaté koroze pásnic křídla. Praxe s údržbou těchto letounu tak poukazuje na jisté podhodnocení současného limitu až 5500 letových hodin a je tedy nasnadě navrhnout možný postup pro zvýšení současného limitu. V diplomové práci je tedy v této souvislosti uvažována možnost výroby nových pásnic křídel z jiného materiálu, provedený únavový výpočet pro křídlo s vyměněnými pásnicemi a navržen technologický postup této výměny tak, aby letouny ZLIN Z 126 a 226 mohly být bezpečně provozovány i nadále.
Vývoj stíhacích letounů do roku 1950
Smýkal, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává historii vývoje stíhacích letounů v období od počátku první světové války do roku 1950. Jsou zkoumány hlavní vývojové směry specifické pro daná období, použité konstrukce a materiály. Důležité vlastnosti letounů jsou poté vyneseny do grafů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.