Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální patologie z pohledu sociálně vyloučených Romů
JUREČKOVÁ, Monika
Předkládaná diplomová práce je zaměřená na vybrané sociálně patologické jevy z pohledu sociálně vyloučených adolescentních Romů. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části nejprve objasňuji pojmy jako je sociální norma, deviace a její základní teorie, kultura chudoby, zabývám se též delikventním a kriminálním chováním v kontextu etnicity, dále popisuji sociální patologii romské menšiny, sociálním vyloučením romského etnika včetně problematiky sociálně vyloučených lokalit a na závěr teoretické části objasněním pojmu Rom či romské etnikum. Cílem diplomové práce je identifikovat, jak adolescentní Romové a Romky žijící v sociálně vyloučených lokalitách, vnímají sociální patologii. Vzhledem k cíli a specifičnosti výzkumného souboru i výzkumného šetření, jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování a techniku polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Cílový soubor představuje 14 respondentů/tek ve věku od 13 do 20 let. Respondenty/tky jsem oslovila v následujících dvou sociálně vyloučených lokalitách: ? ubytovna pro neplatiče ? ubytovna sídlištního typu Výsledkem práce je zjištění, jaké jevy vnímají romští sociálně vyloučení adolescenti za patologické a jaké za normu a zda přestavují konkrétně pro ně standard či do jaké míry s nimi mají osobní zkušenosti.
Sportovní skupinové aktivity mladých jako prevence negativních sociálních jevů
PLŠKOVÁ, Alice
Práce se zabývá prevencí negativních sociálních jevů u dětí mládeže pomocí sportovních aktivit. Zkoumá vliv sportu a pohybových aktivit na člověka a společnost, na volný čas dětí mládeže a jeho smysluplné využití. Popisuje vývoj dítěte a s tím související negativní či patologické jevy. Charakterizuje delikvenci a rizikové faktory, které ovlivňují chování dětí a mládeže a mohou vést až ke kriminalitě. Mezi hlavní vlivy na dítě můžeme řadit rodinu, vrstevníky, média. Praktická část přibližuje některé prostředky prevence a preventivních programů. Popisuje tři organizace: Aerobic Centrum Pardubice, Kulturní dům Dubina a Základní školu Horní Jelení, kde jsou pro děti a mládež připraveny sportovní aktivity, které kromě smysluplného využití volného času podporují rozvoj osobnosti, zdravý životní styl a socializaci a interakci dětí a mládeže. Celkově jsou sportovní a pohybové aktivity jedním z hlavních prostředků využití volného času dětí preventivním způsobem a snižování rizika negativních sociálních jevů.
Vybrané sociálně patologické jevy na základních školách, závislosti - alkohol, kouření, drogy.
KOLAŘÍKOVÁ, Vladimíra
Bakalářská práce má poukázat na sociálně patologické jevy, na závislosti, které se objevují již na základních školách. Nejprve se zaměřuji na vymezení sociální patologie a sociálně patologických jevů. Uvádím vlivy, které působí na mládež na základních školách, ať už jde o vliv rodiny, školy, vrstevnické skupiny či vliv médií. V dalších částech práce vymezuji pojmy závislost, alkohol, kouření, drogy. Uvádím jejich historii, druhy a jejich účinky. Cílem provedeného výzkumu bylo zjistit, jaké zkušenosti mají se závislostmi žáci na dvou základních školách v Písku, které se výrazně neliší počtem studentů, ale liší se svoji polohou, jedná se o okrajové lokality města, prestiží a skladbou studující mládeže. Jako metodu sběru dat jsem zvolila kvantitativní metodu s využitím techniky dotazníku. Výsledkem práce pak bylo zjištění, jaké zkušenosti mají chlapci a děvčata na základních školách v 9. třídách se závislostmi a jaké je jejich ovlivnění v přístupu k závislostem. Na základě výsledku práce je potřeba stále více spolupracovat na prevenci na základních školách a to nejen ve spolupráci učitelů a rodičů, ale zapojit i média a širší veřejnost. Vytvářením preventivních programů a jejich uváděním do praxe pak můžeme všichni pomoci dospívající mládeži v jejím nejtěžším období, jakým dospívání bezesporu je.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
PANENKOVÁ, Klára
Práce se zabývá výskytem a prevencí sociálně patologických jevů na základní škole, jak je prevence organizována a jekého chování, které není v souladu s normami společnosti, se nejvíce žáci škol dopouštějí, jak je tomuto chování možné předcházet a kdo všechno by se měl na prevenci v rámci výchovně vzdělávacího procesu podílet.
Sekundární prevence sociálně patologických jevů
VANĚČKOVÁ, Iveta
V úvodu své práce se zabývám vysvětlením pojmu sociálně patologické jevy a zařazením tohoto pojmu do sociální patologie, přičemž dále některé tyto významné negativní a nebezpečné jevy ohrožující mládež popisuji. Hlavně se zaměřuji na násilné jevy a závislosti. Následně řeším problém prevence a to jak primární, sekundární tak terciální. Píši hlavně o různých doporučeních a opatřeních, aby k prevenci, a to hlavně té terciální, vůbec nemuselo docházet. Dále se zaměřuji již na prevenci sekundární a to především právě násilných jevů a závislostí. Na závěr se soustřeďuji na Salesiánské středisko mládeže - dům dětí a mládeže v Českých Budějovicích, kde stručně popisuji aktivity tohoto střediska se zřetelem na to, zda a jak provádí či uskutečňuje právě tu sekundární prevenci, aby nedocházelo ke vzniku či rozšiřování sociálně patologických jevů.
Primární prevence sociálně patologických jevů u dětí v předškolním věku
SEMERÁDOVÁ, Dagmar
Práce se věnuje problematice primární prevence sociálně patologických jevů v souvislosti s rozvojem osobnosti dítěte předškolního věku. V teoretické části se zabývá vymezením pojmu primární prevence sociálně patologických jevů a přibližuje význam vhodných činností a výchovných postupů u předškoláků, jak v mateřské škole, tak i v rodině. V praktické části jsou pak zkoumány postoje rodičů dětí do šesti let věku k primární prevenci sociálně patologických jevů a rizikové faktory, které v současnosti charakterizují rodinné zázemí předškoláka.
Etická dilemata sociální práce s klientem se sociální patologií
POKORNÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá etickými přístupy pracovníků, kteří denně přicházejí do styku s klienty s kriminální trestnou činností. Práce je věnována etickým otázkám sociálním pracovníků, kteří pracují s klienty se sociální patologií, s pachateli trestných činů, s nedobrovolnými klienty, s osobami s asociálním jednáním. Etické přístupy bývají spojené s celou řadou etických paradoxů, problémů a bývají součástí etických dilemat. Tyto skutečnosti se pak odrážejí v etickém přístupu ke klientovi a zároveň v oblasti syndromu bour {--} out. Cílem práce byla především snaha upozornit na etické otázky a s ní spojená etická dilemata v souvislosti s povoláním pomáhajících profesí v sociální sféře. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit etické chybení pracovníků v sociálně {--} právních službách v přístupu ke klientovi a zmapovat rozsah syndromu vyhoření u pracovníků v sociálně {--} právních službách. Cíl byl naplněn. Pro výše uvedený cíl byla ve výzkumu použita metoda dotazování technikou dotazníku, jednalo se o kvantitativní výzkum. Výzkumný soubor byl tvořen pracovníky Vězeňské služby ČR a pracovníky Výchovného ústavu pro děti a mládež a Střediska výchovné péče pro děti a mládež v Šindlových Dvorech. Druhý soubor byl tvořen probačními pracovníky Probační a mediační služby ČR.
Některé projevy sociální patologie u dětí a mládeže a možnosti jejich prevence z pohledu pedagoga volného času
BÁRTOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou sociální patologie v souvislosti s významem volného času u dětí a mládeže. V teoretické části se zabývá charakteristikou volného času a sociálně patologických jevů, vybranými projevy sociální patologie a možnostmi jejich prevence. V praktické části jsou zkoumány názory studentů a pedagogických pracovníků na problematiku sociální patologie a volného času. Výzkum se také zabývá analýzou preventivních a volnočasových aktivit a jejich realizací v různých typech zařízení, která pracují s dětmi a mládeží.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.