|
Čitelnost v autorském písmu
Myslivcová, Berta ; Toman,, Jiří (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na knižní písmo. Zkoumá technické prostředky dosažení nejvyšší čitelnosti písma v hladké sazbě a stejně tak se zaobírá i jeho estetickou hodnotou. Předkládá stručný náhled do vzniku písma a vývoje latinky, zkoumá principy v tvorbě písma a následně je dovršena vlastní zkušeností autorky s kreslením textového písma. Důležitou části je proces tvorby knižního písma, který tato diplomová práce otevírá a ukazuje. Výstupem se stávají v několika znacích představené dva řezy knižní antikvy, které usilují o emoční náboj a specifický charakter, kterým mohou obohatit vyprávěný příběh knihy.
|
|
Jezdecký areál ve Žďáře nad Sázavou
Jaitnerová, Vendula ; Blažek, Petr (oponent) ; Fišarová, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem jezdeckého areálu na kraji obce Žďár nad Sázavou. Komplex se skládá ze dvou jezdeckých hal, bytu správce, stáje se zázemím pro jezdce a venkovních boxů pro koně. Budovy jsou rozmístěny tak, aby vytvářely uzavřený dvůr. Ve větší hale je umístěna vestavba s restaurací s výhledem do haly a ubytováním. Ubytovací kapacita šesti samostatných buněk je celkem 16 lůžek. Primárně je areál určen pro provozování jezdeckého sportu. Dvě venkovní pískové jízdárny a dvě kryté haly poskytují ideální zázemí pro pravidelný trénink koní a jezdců i pro pořádání závodů jak v létě, tak v zimě. Ve stáji je možné ustájit celkem 19 koní, dalších 8 ve venkovních boxech umístěných ve dvoře. V rámci diplomové práce je zpracován projekt jezdecké haly s vestavbou, bytu správce a venkovních boxů pro koně. V rámci práce byly zpracovány dvě specializace – návrh vytápění vestavby a bytu správce a návrh zastřešení jezdecké haly pomocí vazníku z lepeného lamelového dřeva. Součástí je i seminární práce s architektonickými skicami.
|
|
Chrám svatého Víta v Praze ve skicách Antonína Slavíčka
Kašperová, Karolína ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje roli skici v díle Antonína Slavíčka. Jako příklad jeho práce se skicou byl vybrán námět gotické stavby Katedrály sv. Víta v Praze, které se na sklonku svého života intenzivně věnoval. K obrazu existuje 11 přípravných skic a studií. V první části (kapitola 1-3) práce budou rozebrány vlivy, jež formulovaly malbu tohoto umělce, ale hlavně zde bude popsána samotná skica a její podstata ve výtvarném umění, a to zejména v moderním. Druhá část (kapitola 4-5) se bude zabývat porovnáním pro Slavíčka netypickým motivem architektury a jeho naopak proslulým tématem krajiny, analýzou jednotlivých skic a stěžejní otázce - do jaké míry malíř vycházel ze svých skic ve finálním díle? Jakou roli v jeho díla měla skica? Žádná z monografií věnovaných Antonínu Slavíčkovi dané téma zcela nerozebírá. Klíčová slova Antonín Slavíček, skica, chrám sv. Víta, Mařákova škola, krajinomalba, Kameníčky, impresionismus, plenérová malba
|
|
Techniky vytváření plechových dílů ve vybraných CAD systémech se zaměřením na 3D modeláře Inventor a SolidWorks
SOSNA, Tomáš
Úvodní část práce je teoretická a obsahuje základní pojmy konstruování v 3D CAD systémech. Další část je zaměřena na nástroje pro výrobu klasických součástí a jejich sestavování včetně příkladů. Navazující část obsahuje nástroje a prostředí pro výrobu plechových dílů a jejich sestavování včetně příkladů. Předposlední část je zaměřena na výrobu součástí jednostranného zámku a jeho sestavení včetně kování. Celý postup je doprovázen obrázkovou dokumentací. Poslední část tvoří výzkumná sonda, která je zaměřena na technické školy a firmy. V závěru práce je provedena komparace Autodesk Inventor a SolidWorks.
|
|
Skici a obrazy
JELÍNKOVÁ, Daniela
Tato bakalářská práce s názvem Skici a obrazy je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na osobnost Rembrandta van Rijna a uvádí ho do umělecky-dějinných souvislostí. Dále se tato práce zabývá teorií malířského portrétu a autoportrétu. Následně se věnuje Rembrandtovým autoportrétům. Cílem práce je na základě prostudování malířských i kresebných přístupů a výrazových prostředků mistra barokové malby vybudovat vlastní cestu. Praktická část obsahuje triptych autoportrétů realizovaných olejem na plátně. Malba je předem připravena souborem skic. V kresbách je využito více materiálových možností a to rudka, tužka a uhel přírodní nebo umělý.
|
|
Sochařský autoportrét
JELÍNEK, Lukáš
V úvodní části se student zaměří na stručný přehled historie portrétu v sochařské tvorbě. Dále se zaměří na autoportrét jako specifickou portrétní sochařskou tvorbu. Zaměří se na popis a formální rozbor vybraných autoportrétů a jejich "čtvrtý rozměr". Na základě těchto poznatků vytvoří koncept pro pojetí vlastního autoportrétu. Bude pracovat se skicami pro následné modelování autoportrétu a provede finální sádrový odlitek.Průběh realizace bude zdokumentován s cílem názorného přiblížení základních sochařských postupů v modelaci hlavy.
|
|
Jezdecký areál ve Žďáře nad Sázavou
Jaitnerová, Vendula ; Blažek, Petr (oponent) ; Fišarová, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem jezdeckého areálu na kraji obce Žďár nad Sázavou. Komplex se skládá ze dvou jezdeckých hal, bytu správce, stáje se zázemím pro jezdce a venkovních boxů pro koně. Budovy jsou rozmístěny tak, aby vytvářely uzavřený dvůr. Ve větší hale je umístěna vestavba s restaurací s výhledem do haly a ubytováním. Ubytovací kapacita šesti samostatných buněk je celkem 16 lůžek. Primárně je areál určen pro provozování jezdeckého sportu. Dvě venkovní pískové jízdárny a dvě kryté haly poskytují ideální zázemí pro pravidelný trénink koní a jezdců i pro pořádání závodů jak v létě, tak v zimě. Ve stáji je možné ustájit celkem 19 koní, dalších 8 ve venkovních boxech umístěných ve dvoře. V rámci diplomové práce je zpracován projekt jezdecké haly s vestavbou, bytu správce a venkovních boxů pro koně. V rámci práce byly zpracovány dvě specializace – návrh vytápění vestavby a bytu správce a návrh zastřešení jezdecké haly pomocí vazníku z lepeného lamelového dřeva. Součástí je i seminární práce s architektonickými skicami.
|
|
Techniky tvorby sestav ve vybraných CAD systémech v příkladech se zaměřením na 3D modeláře Inventor a SolidWorks
SOSNA, Tomáš
Má práce pojednává o rozdílech v CAD systémech, konkrétně v Autodesk Inventor a SolidWorks. Zaměřoval jsem se zejména na techniky tvorby sestav, tj. tvorbu a skládání součástí do sestavy pomocí vazeb a animace. Pro tento účel jsem vytvořil sestavu parního stroje, na které jsem demonstroval všechny postupy a rozdíly v programech. Práci jsem se snažil dělat tak, aby byla vhodná pro výuku studentů v oblasti CAD systémů. Rovněž jsem provedl výzkum. Zajímalo mě kolik technických firem a škol používá jeden z těchto dvou CAD systémů, jaký je počet žen a můžu na pozici konstruktéra, kolik studentů a studentek v daných programech pracuje na škole atd. Součástí práce je také AVI soubor, na kterém je vidět, jak sestava funguje a pohybuje se.
|
| |