Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Makroskopické modelování dopravního toku
Pidrová, Kateřina ; Opluštil, Zdeněk (oponent) ; Kisela, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá makroskopickým modelování dopravního toku. Nejdříve je uveden úvod do problematiky modelování dopravního toku obecně, společně s rozdělením modelů. Dále je v práci odvozena rovnice kontinuity pro makroskopické modely. Za účelem jejího řešení je nutné volit konstitutivní vztah pro vyjádření dopravního toku, na kterém závisí to, jak bude daný model vypadat. Hlavní část práce je zaměřena na LWR model řešený metodou charakteristik, s důrazem na šíření rázových vln, tedy vznik dopravního kolapsu. V poslední kapitole je teorie uvedená na příkladu a je v ní také proveden experiment s porovnáním modelu LWR a skutečného provozu na silnici.
Tuning Of The Ansys Fluent System For The Analysis Of Supersonic Flight Of A 762x39 Caliber Projectile
Maxa, Filip
This article deals with the circumflow of the probe tips in external ballistic and with thecomparison of results obtained using Ansys Fluent system with the results obtained from experimentof the given projectile according to the cited literature. Conclusions obtained will serve as abasis for further research in given research area.
Analyses Of Static Pressure In Oblique Shockwave On The Probe Tip
Jenáček, Jakub
This article deals with the debugging analyses of Ansys Fluent for supersonic flowanalyzes. It is about analyzes on which the debugging of Ansys Fluent was made for analyzes ofsupersonic flow circumfluent the tip of the probe compared with the theory of isoentropic onedimensionalflow as a basic step for further analyzes in low pressures. The results shown in this paperwill further serve as a basis for experimental measuring of given problem.
Supersonic Flow Measurement Within A Lowpressure Area
Bayer, Robert ; Hlavatá, Pavla ; Bílek, Michal
The goal of this paper is to describe the idea of measuring a supersonic gas flow within low-pressure areas in order to describe its behavior and to compare the measurement data with the generally described supersonic gas flow behavior derived from its behavior within high-pressure areas. This data should help to make low-pressure supersonic flow simulations more accurate.
Design Of The Shape Of The Experimental Chamber For The Analysis Of The Pressure Layout In The Differential Pumped Chamber
Hájková, Věra
This article is based on a study of Dr. Danilatos, where pumping of the differential pumped chamber is solved using the Monte Carlo statistical method. Similar results were obtained using the Ansys Fluent system. Theoretical computations as Dr. Danilatos and comparative studies are performed on theoretical shape. Simulations were made to obtain the shape of an experimental chamber with complete pumping shapes so that its shaping and pumping would ensure such a flow of gas to ensure the same distribution of pressure in the experimental chamber in the area under investigation as in the theoretical shape.
Makroskopické modelování dopravního toku
Pidrová, Kateřina ; Opluštil, Zdeněk (oponent) ; Kisela, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá makroskopickým modelování dopravního toku. Nejdříve je uveden úvod do problematiky modelování dopravního toku obecně, společně s rozdělením modelů. Dále je v práci odvozena rovnice kontinuity pro makroskopické modely. Za účelem jejího řešení je nutné volit konstitutivní vztah pro vyjádření dopravního toku, na kterém závisí to, jak bude daný model vypadat. Hlavní část práce je zaměřena na LWR model řešený metodou charakteristik, s důrazem na šíření rázových vln, tedy vznik dopravního kolapsu. V poslední kapitole je teorie uvedená na příkladu a je v ní také proveden experiment s porovnáním modelu LWR a skutečného provozu na silnici.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.