Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv balančních pomůcek na zlepšení kvality písma u dětí s ADHD
Holubová, Michaela ; Kobesová, Alena (vedoucí práce) ; Štveráková, Tereza (oponent)
Diagnózou ADHD (neboli Attention deficit hyperactivity disorder) trpí děti z celého světa a ve školách způsobuje tato porucha pozornosti velký sociální, vzdělávací a zdravotnický problém. Bakalářská práce se zaměřuje na etiopatogenezi, symptomy, diagnostiku a léčbu této poruchy. Farmakologická léčba není jediná léčba, která účinně dětem s ADHD pomáhá s jejich problémy ve škole i v jejich osobním životě. Cvičení a pravidelná fyzická aktivita je pro děti velmi důležitá a může ovlivnit projevy ADHD u dětí. Praktická část bakalářské práce se zabývá vlivem balančních pomůcek na písmo u dětí s ADHD. Porovnává jejich písmo před terapií a po třech měsících, během kterých děti využívaly pomůcky k dynamickému sezení. Praktická část zahrnuje čtyři kazuistiky dětí s ADHD, výsledky standardizovaného testu MABC-2 pro zhodnocení jemné a hrubé motoriky a rovnováhy dětí a podrobný rozbor písma z hlediska konkrétních znaků. Efekt terapie byl zhodnocen pomocí celkového skóre přepočítaného na percentily u testu MABC-2, psaní bylo vyhodnoceno pomocí konkrétních znaků v písmu. Terapie se u dětí ukázala jako účinná. Klíčová slova ADHD, test MABC-2, senzorická integrace, grafologie, rozbor písma

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.