Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umírání v hospicové péči jakožto specifická podoba (ne)jednání.
ŠVEJDOVÁ, Kristýna
První část diplomové práce se věnuje umírání, přičemž v centru pozornosti je perspektiva umírajícího. Věnuje se také zásadním tématům jako je hospicová a paliativní péče. Na začátku této druhé části jsou vyjasněny klíčové pojmy jednání a nejednání. Na základě této analýzy se pokouším eticky vyhodnotit, v jakém smyslu je umírání z hlediska umírajícího jednáním a v jakém nejednáním a jaké možné morální postoje mohou umírající zaujmout v procesu umírání. Následně probíhá jednoduchá typologická analýza a hodnocení na základě inspirativní typologie německého filosofa Roberta Spaemanna. V poslední kapitole této práce jsou naznačeny některé souvislosti mezi umíráním a problémem smyslu života. Zásadní je zde odpověď na otázku, zda potřeba smyslu náleží všem lidem (tedy i umírajícím) a nakolik ovlivňuje morální postoj člověka jeho otázky po smyslu života.
Duchovní potřeby a jejich naplňování u lidí s tělesným postižením
POLÁKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá duchovními potřebami u osob s tělesným postižením. Téma vychází z psychologie osobnosti, charakterizuje lidské potřeby, definuje motivaci, hodnoty a zájmy. Navazují základní oblasti psychologie náboženství a náboženské pedagogiky. Pedagogický pohled se zaměřuje na otázky související s religiozitou člověka a hledá cíle pro náboženskou výchovu a vzdělávání. Další kapitoly se věnují osobám s tělesným postižením, popisují základní typy tohoto postižení a ukazují na základě osobních zkušeností autorky na specifika v životě lidí s handicapem. Druhá část se soustřeďuje na duchovní potřeby a jejich naplňování. Tématický okruh dává vzniknout metodickému návrhu na didaktické otevření duchovních potřeb. Součástí je několik didaktických celků, jejichž obsahem jsou jednotlivé vyučovací hodiny pro skupinu dospělých s tělesným handicapem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.