Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Plnění vybraných standardů kvality sociálních služeb ve středisku Diakonie ČCE BLANKA v Písku
VESELÁ, Iveta
Tématem bakalářské práce je plnění vybraných standardů kvality sociálních služeb vzhledem keklientům, ale i k jejich rodinným příslušníkům v konkrétním zařízení sociálních služeb - ve středisku Diakonie ČCE v Písku. Cílovou skupinou tohoto zařízení jsou senioři a ti se stávají stále výraznější skupinou, která potřebuje sociální pomoc, nechtějí být vyloučeni ze společnosti svých vrstevníků, chtějí žít důstojný a plnohodnotný život i v této etapě svého života. Proto dodržování standardů kvality péče, obzvláště k seniorům v pobytových zařízeních, je velmi důležitým aspektem při poskytování kvalitní sociální služby. V teoretické části definuji základní pojmy v oblasti sociálních služeb, šířeji se zaměřuji na zákon o sociálních službách a následně na z něho vyplývající standardy kvality sociálních služeb a inspekci poskytování sociálních služeb. Cílem práce bylo zjistit, zda dochází k plnění vybraných standardů vzhledem ke klientům, ale i k jejich rodinným příslušníkům. Byly stanoveny dvě hypotézy. K dosažení cílů této bakalářské práce a ověření stanovených hypotéz byl v teoretické části zvolen kvantitativní výzkum. Sběr dat byl prováděn metodou dotazování, u klientů technikou řízeného rozhovoru, u rodinných příslušníků technikou dotazníku. Jako pomocná metoda byla využita analýza dokumentů, technika sekundární analýza dat. Po zpracování výzkumné části a následném zhodnocení se domnívám, že v domově pro seniory střediska BLANKA jsou standardy kvality plněny, jak ve vztahu ke klientům, tak i rodinným příslušníkům. Přestože z těchto dosažených výsledků můžeme usuzovat, že jsou standardy v domově pro seniory plněny a dodržovány, je důležité zdůraznit, že při hodnocení standardů kvality nejde jen o pouhé sledování plnění jednotlivých standardů kvality a z nich zpracovaných metodik. Je to dlouhodobý, neustále se rozvíjející a měnící se proces, kdy je třeba hledat vzájemné vhodné možnosti, jak ze strany uživatele, ale i poskytovatele tak, aby byla respektována individualita uživatele, jeho práva a potřeby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.