Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Environmentální výchova v mateřské škole a školní zahrada jako součást edukačního procesu
KRÁLOVÁ, Vendula
Bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu a její začlenění do výuky v mateřské škole. Práce se zabývá možnostmi realizace environmentální výchovy ve vnitřních i venkovních prostorách a využití školní zahrady jako nástroje edukačního procesu. Teoretická část se věnuje termínům propojeným s environmentální výchovou. Zmiňuje soulad předškolního dítěte a přírody v souladu s platným RVP PV. Poukazuje na zásady, metody a rizika environmentální výchovy v předškolním vzdělávání. V neposlední řadě se zabývá historií školních zahrad a užití zahrad všemi smysly. Praktická část se věnuje aktivitám pro rozvoj environmentální výchovy předškolních dětí, které jsou rozdělené do čtyř ročních období.
Zemědělská gramotnost (agricultural literacy) - sonda znalostí na prvním stupni základních škol
BOČKOVÁ, Natálie
Diplomová práce má za cíl zjistit úroveň zemědělské gramotnosti u žáků pátých ročníků základní školy docházejících do škol situovaných na vesnici. Téma zvolení diplomové práce bylo motivováno nedostatečnou pozorností této problematiky v českém, ale i světovém prostředí. I přesto, že některá témata související se zemědělskou gramotností jsou obsažena v rámcovém vzdělávacím programu (RVP ZV), samotný pojem zemědělské gramotnosti je v České republice relativně nový. Literární část je zaměřená na krajinu a její funkce v návaznosti na zemědělskou gramotnost, definici samotného pojmu "zemědělská gramotnost" a vývoj jejího zařazení do výuky. Diplomová práce zároveň analyzuje RVP ZV a v něm výskyt témat směřujících k posílení zemědělské gramotnosti u žáků. V neposlední řadě diplomová práce nabízí přehled výukových metod a forem, které by mohli přispět ve formování zemědělsky gramotné společnosti už od začátku školní docházky. Metodická část obsahuje základní informace o respondentech podílejících se na dotazníkovém šetření a informace o tvorbě dotazníku. Dále je v této části diplomové práce zapsán průběh měření. Výsledky a následné porovnání s výzkumem prováděným v jiném okruhu respondentů je zaznamenán v závěrečné části práce.
Environmentální výchova jako součást ŠVP školní družiny
BAUEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části je utřídit a popsat informace spojené s tématem práce. Charakterizuji zde pojem volný čas, pedagog volného času, ekologie a environmentální výchova. Své místo zde má i charakteristika školní družiny, funkce, legislativa a dokumentace, tvoření ŠVP školní družiny a role vychovatele. Teoretickou část uzavírá kapitola o realizaci projektu školních zahrad v rámci školní družiny. V praktické části zjišťuji, jaký má význam na psychiku a chování dětí kvalitní trávení volného času venku v přírodě. V rámci metodologie jsem použila dotazník pro rodiče.
Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Prachatice
ŽŮRKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce popisuje současnou situaci školních zahrad v regionu Prachatice. Zabývá se reálnými podmínkami využití zahrad pro výuku 1. a 2. stupně základních škol. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část uvádí možnosti, které poskytuje školní zahrada, obecné informace o historii, bezpečnosti a prováděných pracích na zahradě. Podrobněji se věnuje součástem a vybavení zahrad. V praktické části je detailněji popsáno 14 škol, které poskytly informace o dané problematice prostřednictvím dotazníků a osobního setkání. Práce mapuje vybavení jednotlivých zahrad, v jakých vzdělávacích oblastech školy využívají své zahrady a jak velké povědomí mají učitelé o badatelsky orientovaném vyučování
Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Tábor
VÍTŮ, Žaneta
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití školních zahrad. U vybraných škol autorka provedla podrobný průzkum školního vzdělávacího programu (ŠVP) s ohledem na zařazování aktivit realizovaných nebo realizovatelných na školních zahradách a průzkum reálných podmínek pro využívání školních zahrad v prostředí základních škol pomocí dotazníkového šetření. Zaměřila se zejména na průzkum vybavení škol pro výuku v prostorách školních zahrad, rozsah vyučovacích hodin, zjistila v jakých tématických okruzích školy zahrady využívají. Dále se také zaměřila na výukové metody v prostorách školních zahrad a zjišťovala, zdali jsou školní zahrady vhodné pro aplikaci prvků Badatelsky orientovaného vyučování (BOV).
Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Písek
TURKOVÁ, Hana
Bakalářská práce řeší využití školních zahrad na Písecku. Byl proveden podrobný průzkum ŠVP (školního vzdělávacího programu) pěti vybraných škol s ohledem na zařazování aktivit realizovaných na školních zahradách a průzkum reálných podmínek pro využívání školních zahrad v prostředí základních škol pomocí dotazníkového šetření. Autorka se zaměřila zejména na průzkum vybavení škol pro výuku v prostorách školních zahrad, rozsah vyučovacích hodin, zjistila pro výuku jakých tematických okruhů školy zahrady využívají, výukové metody, popřípadě prvky BOV (badatelsky orientovaného vyučování) a shromáždila seznam pěstovaných rostlin a chovaných živočichů. Z výsledků práce je patrné, že nejlépe vybavenou a nejčastěji využívanou zahradu měla ZŠ Tyla v Písku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.