Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace spádových regionů základních škol v ORP Znojmo
CAFOURKOVÁ, Linda
Znojemsko, v podobě správního obvodu obce s rozšířenou působností Znojmo, je územím pohraničním a vnitřně heterogenním. Západní část obvodu je výraznou periferií s malými depopulačními vesnicemi. Okolí Znojma a severní a východní část obvodu je poněkud exponovanějším prostorem, s velkými venkovskými sídly. Toto geografické uspořádání má dopad na rozmístění, spádovost a dosažitelnost základních škol. Nachází se zde 27 plně organizovaných městských a venkovských základních škol a 16 ne-plně organizovaných venkovských základních škol, většinou malotřídních. Především v západní části se nacházejí venkovské základní školy, s nedostatečným počtem žáků, u kterých již nyní nejsou splněny normativy počtu žáků, připadajících na jednu třídu. V bakalářské práci jsou navržena optimalizační opatření pro záchranu základních škol s nedostatečným počtem žáků. Žádná základní škola by neměla být zrušena, u dvou základních škol navrhujeme transformaci z plně organizované na ne-plně organizovanou a u dalších základních škol upravujeme spádové území.
Optimalizace spádových obvodů základních škol ve správních obvodech ORP Prachatice a ORP Vimperk
KRINEDLOVÁ, Dominika
Okres Prachatice, tvořený správními obvody ORP Prachatice a ORP Vimperk, lze označit v rámci České republiky jako území periferní s úbytkem obyvatelstva. Tyto úbytky jsou zvláště patrné v horské části tohoto okresu. Zmenšování počtu obyvatelstva a dětí školního věku vede k zanikání zdejších základních škol a ke snižování počtu žáků v těchto školách, a také k transformaci plně organizovaných základních škol na školy ne-plně organizované, většinou v podobě škol malotřídních. Diplomová práce sleduje rozmístění základních škol, územní uspořádání jejich školských spádových území, územní rozmístění dětí ve školním věku, dosažitelnost základních škol pomocí školních autobusů a vlaků, bilancuje naplněnost základních škol a jejich tříd, vše s cílem optimalizovat rozmístění těchto škol a jejich školských spádových území. Navíc je v diplomové práci analyzována vybavenost základních škol a jejich urbanistické a stavební charakteristiky. Zvláštní pozornost je věnována základním školám v šumavské části řešeného území, kde jsou hledány možnosti udržení těchto škol i při malém počtu žáků.
Souvislosti suburbanizace a základního školství na Českobudějovicku
VOKROUHLÍK, Tomáš
Silný rozvoj suburbanizace v zázemí velkých měst České republiky, spojený s příchodem mladších rodin s dětmi do suburbií, vede k potřebě zvětšení kapacit základních škol obsluhujících tato zázemí, resp. suburbia. Naproti tomu periferní venkovská území se potýkají s opačným problémem. Tato diplomová práce se věnuje základnímu školství na území SO ORP České Budějovice. Sleduje rozmístění, zaplněnost a kapacity základních škol plně a ne-plně organizovaných, rozložení dětské (žákovské) populace v sídlech, deklarovanou a reálnou školskou spádovost z jednotlivých sídel do jednotlivých plně a ne-plně organizovaných základních škol a také možnosti veřejné dopravy žáků do základních škol. Navíc vyhodnocuje rovněž vybavenost jednotlivých základních škol a jejich stavební a urbanistické charakteristiky. Ve výsledku je problematika syntetizována a je uskutečněn návrh územní optimalizace uspořádání základního školství v řešeném území.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.