Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Salesiánská pedagogika z pohledu zaměstnanců v salesiánských střediscích mládeže
LADMANOVÁ, Nikola
Předkládaná bakalářská práce s názvem "Salesiánská pedagogika z pohledu zaměstnanců v salesiánských střediscích mládeže" se zabývá základními znaky salesiánské pedagogiky z pohledu zaměstnanců Salesiánského střediska mládeže v Českých Budějovicích. První část práce je věnována charakteristice základních znaků salesiánské práce s dětmi a mládeží. Je zde vysvětlen původ a historie salesiánů. Dále objasňuje, co to je preventivní systém dona Boska a jaké jsou jeho základní pilíře, ty podrobně popisuje. V neposlední řadě popisuje metodiku salesiánské výchovy a činnost salesiánských středisek. Druhá část práce se zabývá popisem výzkumného šetření, které bylo provedeno pomocí kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Tato část nám představuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak zaměstnanci Salesiánského střediska mládeže v Českých Budějovicích chápou vybrané základní znaky salesiánské pedagogiky. Výsledky výzkumu této práce mohou sloužit k lepšímu pochopení salesiánské práce s dětmi a mládeží.
Otevřené kluby a jejich místo ve školním vzdělávacím programu DDM
KOČOVSKÁ, Alena
Diplomová práce se zabývá objasněním pojmu otevřený klub. První část práce popisuje základní pojmy, které jsou charakteristické pro otevřený klub. Jedná se především o spontánní činnosti a nízkoprahovost. Principem nízkoprahovosti se vyznačují i jiná zařízení, která jsou legislativně ukotvena v zákoně. Jedná se o Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Práce popisuje vznik, vývoj, zaměření a obsah práce této instituce. Práce objasňuje otevřenou práci s mládeží, která je uskutečňována na základě různých volnočasových nabídek. Tyto nabídky zprostředkovávají i otevřené kluby a Salesiánská střediska. Poslední kapitola této části práce poukazuje na základní rozdíly mezi otevřeným klubem a nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež, na jejichž základě je zařízení provozováno. Druhá část práce se zabývá podrobnou analýzou Školního vzdělávacího programu vybraného zařízení, který provozuje otevřený klub. Cílem výzkumné části práce je v daném dokumentu najít informace o otevřeném klubu a posoudit míru a kvalitu zjištěných údajů.
Autorita kontaktního pracovníka nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Vieweghová, Michaela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Štefková, Ivana (oponent)
Souhrn Práce zkoumá podobu autority u kontaktního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. První část je věnována vymezení pojmu autorita obecně a jeho zasazení do kontextu dnešní doby, v práci se hovoří o tzv. relativizaci autorit a jejím dopadu na současnou mládež. Odmítnutí formálních autorit vedlo k potřebě pracovat s autoritou jinak. Tato potřeba se odrazila i ve vzniku nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. V druhé části se práce věnuje dvěma základním konceptům, se kterými v nízkoprahových zařízeních pracujeme. Hovoříme o salesiánské pedagogice a konceptu identitní práce. Porovnáním těchto dvou konceptů docházíme k tomu, jakou podobu by autorita kontaktního pracovníka měla mít. Záměrem práce je především přinést podnět do diskuze o podobách autority ve stále nových zařízeních jakými jsou právě nízkoprahová zařízení pro děti a mládež.
Potřeby adolescentů nízkoprahového klubu Oráč
BENEŠ, Luděk
Práce se zabývá tématem nízkoprahové práce s mládeží v kontextu salesiánské pedagogiky. Za pomoci sekundární analýzy zkoumá potřeby adolescentů zaznamenané do oficiálních dokumentů nízkoprahového klubu Oráč. Potřeby jsou třízené do stanoveného systému potřeb a výsledky výzkumu slouží k ucelenému pohledu na deklarované potřeby adolescentů nízkoprahového klubu Salesiánského střediska v Českých Budějovicích pro rok 2012.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.