Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Product placement v českém filmu
Šťastná, Hana ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Chytková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá product placementem neboli umístěním produktu v české kinematografické tvorbě jako specifickým způsobem prezentace značkového produktu. Z pohledu spotřebitelské estetiky, sémiotiky filmu a sémiotiky marketingu jsou zkoumány čtyři celovečerní filmy (Vratné lahve, Ženy v pokušení, Muži v naději a Perfect Days - I ženy mají své dny). Na vybraných scénách je ukázáno, jak jsou značkové produkty ve filmu prezentovány, jakým způsobem jsou začleněny do děje a do příběhu. V práci jsou klasifikovány způsoby použití z hlediska efektivity. Je kladen důraz, jak na významovou hodnotu značky, tak na kontext a roli, v jaké se product placement objevuje. Ve filmových záběrech a scénách, ve kterých jsou značkové produkty využity, se zaměřujeme na denotační a konotační významy, a také způsoby použití řečnických figur metafory a metonymie, významových prostředků, používaných sémiotikou filmu i sémiotikou marketingu. Spolu s tím je zohledněna i rovina spotřebitelské estetiky, která opodstatňuje každodenní spotřebu. Pozornost není věnována jen značkovým produktům, ale také scénám, ve kterých jsou výrobky zbaveny etikety (příslušnosti ke značce) nebo mají etikety smyšlených značek.
Media ethics and discursus of moral values in movie
Cút, Dušan ; Mucha, Ivan (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práca je zameraná na problematiku mediálnej etiky a diskurz morálnych hodnôt vo filme. Cieľom práce je potvrdiť alebo vyvrátiť potrebu aplikovanej etiky pri tvorbe a produkcii filmu. Práca je rozdelená do troch hlavných častí. V prvej sa zaoberáme problematikou mediálnej etiky a filmu. V druhej sa zameriavame na rôzne teórie médií, filmu a obrazu vo vzťahu k etike. V tretej časti práce sa venujeme semiotike filmu a hodnotám. V centre nášho záujmu sú jednotlivé súčasti filmu od filmového jazyku cez filmový význam a montáž, až k filmovému herectvu, zvuku či kostýmu. V práci sa nesnažíme len jednostranne poukázať na dobrý alebo zlý vplyv filmu na morálne hodnoty. Snažíme sa ukázať, že tento vplyv na tvorbu hodnotovej orientácie tu je a to nie len prostredníctvom vysielaných obsahov, ale aj prostredníctvom samotnej tvorby a prostriedkov pri produkcii filmu. Štruktúra prace je značne interdisciplinárna. Snaží sa citlivo spájať poznatky z oblasti etiky, médií a semiotiky. Táto interdisciplinárnosť dáva práci špeciálny význam a charakter, kde spájame známe fakty s novým prístupom a tak dávame faktom iný rozmer. Kľúčové slová: aplikovaná etika, mediálna etika, teória filmu, semiotika filmu, morálne hodnoty

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.