Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace mezi školou a rodinou jako klíčový faktor při výchově a vzdělávání Romů školního věku
KUBÍNOVÁ, Radka
Práce se zabývá komunikací mezi školou a rodinou jako klíčovým faktorem při výchově a vzdělávání Romů školního věku. Teoretická část vysvětluje pojmy integrace, asimilace. Přibližuje romskou historii. Zmiňuje problematiku soužití romské menšiny s majoritní společností. Popisuje vzdělávání Romů v průběhu dějin až do současnosti. Zaměřuje se na příčiny školní neúspěšnosti romských dětí a možnou pomoc při jejich vzdělávání. V závěru se teoretická část zaměřuje na spolupráci rodiny a školy. Praktická část obsahuje výzkumné šetření. Cílem je zjistit zda romské děti, jejichž rodiče komunikují a spolupracují se školou, dosahují lepších výsledků ve vzdělávání. Zabývá se kvantitativním výzkumem. Pomocí dotazníku zjišťuje, z pohledu učitelů, jaký vliv má komunikace romských rodičů a školy na školní výsledky jejich dětí.
Volnočasové aktivity center Milíčův dům Jaroměř, Střelka Dvůr Králové nad Labem a integrace romské mládeže
HVÍŽĎALOVÁ, Barbora
Práce se zabývá integrací romských dětí a mládeže, kteří navštěvují středisko Milíčův dům Jaroměř a Střelka Dvůr Králové nad Labem. Skládá se ze tří hlavních částí. První část se zabývá problematikou integrace a soužitím majoritní společnosti s minoritami. Druhá část popisuje historii Romů, původ, kuluru, hodnoty a tradiční zvyky. Dále také romský rodinný život, přístup ke vzdělání nebo náboženství, odlišnosti mentality a specifika chování. Třetí část se zabývá stručnou historií, strukturou činnosti a rozborem aktivit středisek Milíčův dům Jaroměř a Střelka Dvůr Králové nad Labem. V této části jsou také uvedeny výsledky toho, jak střediska přispívají k integraci romské mládeže, získané z rozhovorů s pracovníky obou středisek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.