Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika výuky anglického jazyka na druhém stupni základní školy s výchovně vzdělávacím programem podle Marie Montessori
HÁKOVÁ, Lada
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka na druhém stupni základních škol s výchovně vzdělávacím programem podle Marie Montessori. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká jsou specifika ve výuce anglického jazyka. Teoretická část představuje Marii Montessori, zakladatelku Montessori pedagogiky, její metody, principy a specifika. Dále se zabývá rolí učitele a dítěte v tomto vzdělávacím systému. Velká pozornost je věnována jazykové výchově, způsobu osvojení mateřského a cizího jazyka. Celou teoretickou část uzavírá rámcový vzdělávací program, jeho principy a cíle ve výuce anglického jazyka. V praktické části bylo pomocí pozorování a rozhovoru s učitelem a se žáky zjištěno, jakým způsobem probíhá výuka anglického jazyka na ZŠ a MŠ Na Beránku vzhledem k rámcovému vzdělávacímu programu.
Spánek u studentů a zvláštnosti nebo problémy s ním spojené
KRAMPLOVÁ, Monika
Předkládaná bakalářská práce se věnuje tématu "Spánek u studentů a zvláštnosti nebo problémy s ním spojené". Práce je zaměřena na problematiku spánku u dospívající mládeže. Je rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje teoretickým východiskům dané problematiky jsou zde vysvětleny základní pojmy a je zde popsán spánek z hlediska psychologického a fyziologického. Pozornost je věnována období adolescence včetně možných psychických problémů adolescentů a rolí žáka ve škole. V druhé (praktické) části je popsána metodika výzkumného šetření. Jako výzkumný nástroj byl zvolen nestandardizovaný dotazník. Informace získané z tohoto šetření byly použity k vyvození závěrů a výsledky byly popsány a interpretovány. Bakalářská práce bude poskytnuta vedení škol, kde bylo provedeno výzkumné šetření a také může sloužit jako zdroj informací.
Možnosti využití metod pedagogicko-psychologické diagnostiky na 1. stupni ZŠ
ŠTORKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá praktickým využitím metod pedagogicko-psychologické diagnostiky na prvním stupni. Teoretická část přibližuje pedagogickou diagnostiku z pohledu důležitosti ve školní praxi, pohled učitele na smysluplnost diagnostikování v závislosti na odučených letech ve škole a názory na osobnost dítěte při zvládání role žáka v závislosti na jeho fyzickém, psychickém a sociálním vývoji. V praktické části se zabývám rozhovorem s učiteli o praktičnosti a možnostech využití metod pedagogicko-psychologické diagnostiky v běžném prostředí školy. Následně uvádím okrajově rozbor kresebné projekční metody a didaktických nestandardních testů. V závěru se zaměřuji na vyhodnocování sociálního klimatu třídy. Výzkumný vzorek je zaměřen na učitele a žáky prvního stupně základní školy v Českých Budějovicích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.