Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika ošetřovatelské péče o dítě s astma bronchiale
HESOVÁ, Lucie
Současný stav: Astma je onemocnění, jehož výskyt stále stoupá. Výzkumné šetření je zaměřené na ošetřovatelskou péči o děti s astmatem bronchiale a na další důležité oblasti, jako je patogeneze onemocnění, jeho diagnostika, léčba, komplikace či prevence. Mezi základní příznaky tohoto onemocnění patří kašel, dušnost a zvukové fenomény, jako jsou různé pískoty a vrzoty. Příznaky se mohou vystupňovat až v silný astmatický záchvat, který dítě ohrožuje na životě. Cílem práce bylo vyhodnotit znalosti sester v oblasti ošetřovatelské péče o dítě s astmatem bronchiale. Dalším cílem výzkumné studie bylo vyhodnotit informovanost rodičů dětí s astma bronchiale o daném onemocnění. Metodika: Pro výzkumné šetření byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Sběr dat probíhal metodou nestandardizovaných hloubkových rozhovorů se sestrami a rodiči dětí s astmatem bronchiale. Všechny rozhovory byly po přechozím souhlasu všech komunikačních partnerů zaznamenávány pomocí hlasového nahrávání, následně přepsány a analyzovány metodou otevřeného kódování technikou "tužka a papír". Výzkumný vzorek tvořily sestry a rodiče dětí, u nichž bylo diagnostikováno onemocnění astma bronchiale. První výzkumný soubor tvořily čtyři sestry pracující na dětských odděleních nemocnic, dvě sestry pracující v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost a nakonec dvě sestry pracující v ordinacích ambulantních specialistů. Druhý výzkumný vzorek představovalo sedm rodičů, u jejichž dětí bylo diagnostikováno astma bronchiale. Výběr výzkumných souborů byl záměrný. Velikost výzkumných vzorků byla dána teoretickým nasycením získaných dat. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že sestry disponují odpovídajícími znalostmi týkajících se stěžejních specifik ošetřovatelské péče u dětí s astmatem bronchiale. Sestry jsou schopny podle věkové skupiny dítěte popsat veškeré odlišnosti v ošetřovatelské péči. Vědomosti sester týkající se samotného onemocnění jsou obsáhlé. Sestry jsou orientovány v oblasti edukace. Uvedly, jakým způsobem rodiče nemocných dětí zapojují do ošetřovatelské péče. Zapojení do ošetřovatelské péče potvrdili i samotní rodiče. Informovanost rodičů o léčebné a ošetřovatelské péči o dítě s astmatem bronchiale byla dostačující. Všichni z dotázaných rodičů měli hluboké znalosti o této nemoci, a to dokonce i ti, u jejichž dětí je onemocnění diagnostikováno krátce. Závěr: Astma bronchiale je velice časté onemocnění, jehož výskyt má v populaci rostoucí tendenci. Tato práce může posloužit sestrám, jiným zdravotnickým pracovníkům a rodičům k získání více informací o onemocnění astma bronchiale, jeho léčbě, komplikacích, ošetřovatelské péči, edukaci a prevenci. V závěru práce jsou shrnuty stěžejní ošetřovatelské činnosti o děti s astmatem bronchiale. Na základě výsledků studie byly navrženy hlavní zásady péče o dítě s astmatem bronchiale v domácím prostředí.
Má dítě vzniklé uměle, z darovaných gamet, přirozené právo na poznání svých biologických rodičů?
TOŠNEROVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou asistované reprodukce, etickými aspekty této léčby neplodnosti a zejména hledá odpověď na otázku, zda mají děti vzniklé z darovaných gamet přirozené právo poznat své biologické rodiče, tedy dárce gamet. V práci je věnována pozornost tématu neplodnosti a popisu některých metod asistované reprodukce. Důraz je kladen na postavení dítěte vzniklého z gamet, zejména s ohledem na jeho přirozené právo poznat dárce. Právo poznat dárce gamet, z nichž dítě vzniklo, mají děti v zemích, v nichž není dárcovství anonymní. K těmto zemím Česká republika nepatří. Při hledání odpovědi na otázku, zda se v případě těchto dětí jedná o přirozené právo znát totožnost dárce, je vycházeno z toho, jak je v obecné rovině pojímán přirozený zákon, a taktéž z bio-psycho-sociálních potřeb, které děti mají. Součástí práce je i popis průzkumného šetření realizovaného v jedné z reprodukčních klinik. V něm se neplodné páry vyjadřovaly k tématu dárcovství a možnosti přiznat dětem přirozené právo poznat své biologické rodiče.
Klima školní třídy
TŮMOVÁ, Eva
Tato práce se zabývá klimatem školní třídy. Jejím cílem je změřit a porovnat klima školní třídy na vybraných jihočeských základních školách a gymnáziích. Práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická a jsou zde vymezeny základní pojmy vztahující se ke klimatu školní třídy. Zabývá se školní třídou jako sociální skupinou, pozicemi žáků ve skupině, základními aktéry i determinanty klimatu, vývojovou fází dospívání, ve které se dotazovaní žáci nacházejí, rozdílem mezi základní školou a gymnáziem i možnostmi měření klimatu školní třídy. Ve druhé části, která je pro tuto práci stěžejní, jsou vymezeny cíle, předpoklady a metody výzkumu. V závěru práce jsou uvedeny výsledky měření, jejich interpretace a ověření stanovených předpokladů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.