Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas rodičů dětí se zdravotním postižením
KROPÁČKOVÁ, Kristýna
Ve své bakalářské práci Volný čas rodičů dětí se zdravotním postižením se věnuji problematice volného času těchto rodičů. Kapitola s názvem současný stav přibližuje téma obecně. V šesti podkapitolách pak s pomocí odborné literatury vysvětluji pojem volný čas, nastiňuji specifika ovlivňující možnosti, jak ho trávit, a jakou roli hrají další faktory. V následující kapitole jsou stanoveny cíle a výzkumné otázky. Hlavním cílem mé práce je zmapovat subjektivně vnímanou spokojenost s vlastním trávením volného času rodičů dětí se zdravotním postižením, a jeho reálnou kvantitu a kvalitu. Pro splnění cílů a zodpovězení stanovených otázek jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu polostrukturovaného rozhovoru. Soubor dotazovaných tvoří 8 rodičů, resp. matek dětí se zdravotním postižením. Stanovené cíle se podařilo splnit na základě uskutečněných rozhovorů, ukázalo se, že přestože pojem volný čas dotazovaní chápou podobně, reálné možnosti, jak ho trávit, se u jednotlivců často i výrazně liší, především podle kvality rodinného zázemí. Zjištěné výsledky je možno využít jako přehled stávajícího stavu v oblasti volného času rodičů dětí se zdravotním postižením nejen pro zařízení, jež s těmito rodiči spolupracují, ale také pro širokou veřejnost a pro rodiče samotné.
Význam uceleného systému rehabilitace u dětí s těžkým kombinovaným postižením
ČÍŽKOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce se zabývá uceleným systémem rehabilitace v péči o děti s těžkým kombinovaným postižením. Dílčím cílem bylo zmapování tohoto problému v centru ARPIDA, o.s. v Českých Budějovicích, které poskytuje služby v tomto duchu. Výzkumem byla potvrzena hypotézu č.1. předpokládající, že při aplikaci uceleného systému rehabilitace je nezbytná úzká spolupráce zainteresovaných odborníků s rodiči dítěte s postižením. Potvrzena byla též hypotéza č. 2. tvrdící, že základem komplexní péče v duchu uceleného systému rehabilitace o děti s těžkým kombinovaným postižením je léčebná tělesná výchova, konkrétně {--} reflexní Vojtova metoda. Léčebné působení je záležitostí dlouhodobou a týmovou a jak bylo potvrzeno výzkumem, rodiče jsou integrální součástí tohoto týmu. Výsledky výzkumu prokázaly spokojenost rodičů s činností centra ARPIDA, včetně možnosti spolupráce s odbornými pracovníky tohoto centra. Dle mého názoru zde vzniká značný prostor i pro vhodnou edukaci rodičů dítěte s těžkým zdravotním postižením při řešení nelehkého úkolu péče o jejich dítě. Práce může sloužit jako studijní materiál pro zájemce o výkon pomáhajících profesí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.