Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
PROHLOUBENÍ VZTAHU K RITUÁLU A TRADICI SKRZE VÝTVARNOU HRU (MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK) VE ŠKOLNÍ DRUŽINĚ PŘI ZÁKLADNÍ ŠKOLE WALDORFSKÉ A MATEŘSKÉ ŠKOLE ČESKÉ BUDĚJOVICE O.P.S.
MARKOVÁ, Dana
Práce je zaměřená na rozvoj vztahu k rituálům a tradicím skrze výtvarnou hru pro děti mladšího školního věku ve školní družině. První kapitola pojednává o dítěti a jeho vstupu do školy, dále se zabývá otázkou výchovy včera a dnes, jaký vliv má na dítě vstup do školy, a mladším školním věkem a jeho některými specifiky. Další součástí první kapitoly je téma volného času a obsahu výuky mimo vyučování. V závěru první kapitoly je celkové shrnutí o tom, jak je důležité se dětem náležitě věnovat a nezanedbávat jejich výchovu. Druhá kapitola popisuje waldorfské školy všeobecně, jak vlastně waldorfské školy vznikly, kdo je jejich zakladatelem a jaká mají svá specifika. Je také zaměřena na popis Základní školy waldorfské a mateřské školy České Budějovice o.p.s. Třetí kapitola pojednává o školní družině při ZŠW a MŠ ČB, o jejím harmonogramu a denním programu a zda naplňuje podmínky pro správné trávení volného času dětí. Čtvrtá kapitola popisuje motivaci jako takovou, dále vnější a vnitřní motivaci a vzájemně je spolu porovnává a dále se zabývá podmínkami pro udržení vnitřní motivace. Tématem páté kapitoly je výtvarná hra a nastínění vývoje dětské kresby především u dětí mladšího školního věku. Šestá kapitola je o pojmech tradice a rituály. Jaké tradice a rituály provázely lidstvo dříve a jaké dnes. Kdy je ten nejvhodnější věk dítěte pro první seznámení s tradicemi a rituály. Pojednává též o tradicích a rituálech, která jsou součástí ZŠW a MŠ ČB. Tyto tradice a rituály jsou shrnuty v tabulce, která obsahuje období, kdy se jednotlivé tradice konají, jejich název, stručný popis a také to, jaké jsou možnosti tvořivých činností a her k jednotlivým slavnostem. V sedmé kapitole je popsán adventní čas a s ním spojené zvyky a pranostiky. Jak lze s dětmi vytvořit zajímavou adventní výzdobu místo kupovaných dekorací. Jak vznikl adventní kalendář, proč je vhodné jej dětem pořídit a ještě lépe ho vyrobit. A jaké se k adventnímu období váží pranostiky. Dále následuje praktická část. Osmá kapitola je o popisu způsobu práce se svěřenými dětmi a o motivaci dětí k požadované činnosti, jaký způsob motivace je pro ně nejvhodnější. V deváté kapitole je tématem popisem adventních jarmarků na waldorfských školách a proč se vlastně tyto jarmarky konají. Desátá kapitola se věnuje praktickým příkladům výrobků na adventní jarmark, které prohlubují skrze výtvarnou hru vztah k této tradici. Tyto výrobky vyráběly dětmi společně s vychovatelkami ve školní družině při ZŠW a MŠ ČB. V poslední jedenácté kapitole je zhodnocení průběhu osmého adventního jarmarku ZŠW a MŠ ČB.
Režim dne dítěte předškolního věku po příchodu z MŠ domů, a to z pohledu rodičů.
VESELÁ, Veronika
Bakalářská práce na téma "Režim dne dítěte předškolního věku po příchodu z mateřské školy domů, a to z pohledu rodičů" se v teoretické části zabývá v obecné rovině specifiky a potřebami dítěte předškolního věku. V užším pojetí rozebírá režim dne, rituály a aktuální změny životního stylu. Cílem práce bylo zmapovat režim dne dětí z pohledů rodičů, zda mají potřebný pravidelný denní řád, jak vypadá a co ho ovlivňuje. Pro splnění vytyčeného cíle bylo využito kvalitativního výzkumného šetření, konkrétně metody polostrukturovaného rozhovoru. Všechny rozhovory s rodiči byly absolvovány v jižních Čechách. Z uskutečněných rozhovorů vyplývá, že se rodiče o režim snaží, ale dětem chybí přítomnost prarodičů, každodenní hry s otci, nadměrně sledují televizi a navštěvují větší počet zájmových kroužků.
Režim dne dítěte předškolního věku po příchodu z MŠ domů, a to z pohledu učitele MŠ
SOUKUPOVÁ, Veronika
Bakalářská práce má za cíl zmapovat denní režim dítěte po tom, co opustí mateřskou školu, a to z pohledu učitele mateřské školy. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se krátce věnuje specifikům předškolního období a potřebám dítěte v tomto věku. Dále se zabývá denním režimem, jeho hlavními složkami a také možnými riziky. Dotýká se i tématu dalších aktivit dítěte mimo mateřskou školu a mimoškolní výchovy. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, kde byl zjišťován pohled učitelek mateřských škol na denní režim a volný čas dětí mimo mateřskou školu. Výzkum byl proveden formou rozhovorů s 28 učitelkami mateřských škol. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že u větší části dětí se z pohledu učitelek denní režim alespoň částečně dodržuje. Nedostatky vidí učitelky hlavně v oblasti pohybu, který se podle nich vyskytuje velmi málo. Oproti tomu sledování televize značně převyšuje doporučenou míru.
Respektování zvyklostí a rituálů při ošetřování minorit
ROLANTOVÁ, Lucie
Disertační práce se zabývá problematikou poskytování kulturně diverzifikovanou ošetřovatelské péče o příslušníky vybraných náboženských minorit. Teoretická část práce se věnuje transkulturnímu ošetřovatelství a dále charakteristice vybraných náboženství. Praktická část zahrnuje zpracování a vyhodnocení dat získaných během výzkumného šetření. Na začátku byly stanoveny tři cíle. První cíl byl zaměřen na specifika v oblasti ošetřovatelské péče u příslušníků vybraných náboženských minorit. K naplnění tohoto cíle byla využita technika polostrukturovaného rozhovoru s představiteli jednotlivých náboženských minorit žijících na území České republiky (Ústředí muslimských obcí, buddhismus Diamantové cesty a Pravoslavná církev v českých zemích). Rozhovoru se zúčastnilo z každé minority sedm respondentů. Z výsledků vztahující se k prvnímu cíli vyplynula řada nedostatků při poskytování ošetřovatelské péče příslušníkům různého náboženského vyznání. Právě oblast hospitalizace byla jedna z klíčových témat celého rozhovoru. Většina respondentů měla s pobytem v nemocničním prostředí špatné zkušenosti. Ve všech případech pak byly zapříčiněny jejich náboženským vyznáním. Z rozhovorů dále vyplynula řada nových informací, nezbytných pro poskytování ohleduplné ošetřovatelské péče. Tato důležitá zjištění vyplynula z rozhovorů u každé minority, ať už se jednalo o oblast stravování, hygieny, umírání nebo v odmítání léčebných výkonů. Druhý cíl práce měl zmapovat zkušenosti sester s multikulturním ošetřovatelstvím a poslední cíl zjišťoval informovanost sester o oblastech ošetřovatelské péče, ve kterých mají příslušníci vybraných náboženských minorit v ČR specifika. K naplnění cílů, které se vztahují ke kvantitativní části výzkumu, byla použita technika dotazníku. Ten byl určen pro sestry ze všech nemocnic Jihočeského kraje. Výsledky této oblasti poukázaly na zkušenosti sester s multikulturním ošetřovatelstvím a na jejich znalosti o oblastech ošetřovatelské péče, ve kterých mají příslušníci vybraných náboženských minorit svá specifika. I přesto, že většina sester se již s multikulturním ošetřovatelstvím setkala, oblasti specifik v ošetřovatelské péči u vybraných náboženství stále ještě zcela neznají. Z analýzy výsledků je přesto zřejmé, že se stále více multikulturní ošetřovatelství dostává do podvědomí právě poskytovatelům ošetřovatelské péče, což bude mít v budoucnosti jistě pozitivní vliv na uspokojování potřeb v souvislosti s vírou každého pacienta. Na základě výsledků výzkumu byl připraven informační materiál určený právě sestrám, kde jsou stručně popsány jednotlivé vybrané náboženské minority žijící na území České republiky a jejich specifika v oblasti poskytování kulturně ohleduplné ošetřovatelské péče. Dále byly vytvořeny standardy ošetřovatelské péče ke každé vybrané náboženské minoritě. Také proběhla příprava materiálu k akreditaci vzdělávacího kurzu pro sestry, který je zaměřen na multikulturní ošetřovatelství a vybrané náboženské minority. Pro další zkvalitnění poskytované péče příslušníkům odlišného náboženského vyznání, byl vytvořen návrh ošetřovatelské anamnézy, která se také věnuje potřebám v oblasti víry.
Socializace dítěte v mateřské škole
DOLEŽALOVÁ, Miluše
Cílem mé bakalářské práce je popsat proces socializace dítěte v mateřské škole a pojmenovat prostředky, které mohou tento proces zkvalitnit. V teoretické části jsem definovala základní pojmy související se socializací dítěte v mateřské škole a poukázala na požadavky, které v této oblasti klade na předškolní vzdělávání Rámcový program pro předškolní vzdělávání. V části praktické jsem uvedla výsledky svého dlouhodobého pozorování procesu socializace v mateřské škole u čtyř dětí. Na základě tohoto pozorování a zkušeností z pedagogické praxe jsem navrhla prostředky podporující socializaci dítěte v mateřské škole.
Romové a jejich postoj k náboženství v dnešní době
VÍTKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá postojem Romů k náboženství v dnešní době. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část popisuje vývoj romského náboženství, jeho proměny od odchodu Romů z Indie do 20. století, současné pojetí romského náboženství, romské lidové náboženství a jeho rituály, vztah Romů k víře majority a k pentekostálnímu hnutí. V poslední kapitole teoretické části práce byly shrnuty veškeré poznatky získané z odborné literatury. Praktická část obsahuje cíl výzkumu, jímž bylo zjistit, jaký postoj zaujímají Romové k náboženství v dnešní době. Výzkum byl realizován ve městě Milevsko formou nestandardizovaného rozhovoru s romskými respondenty. Informace ze získaných rozhovorů byly vyhodnoceny v prezentaci výsledků a následně shrnuty v závěrečné diskusi.
Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby
ŠKROBÁKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci dětí při vstupu do mateřské školy v souvislosti s typem jejich citové vazby. V teoretické části jsem definovala pojmy jako jsou adaptace, citová vazba, socializace a výchova. V praktické části jsem shrnula výsledky svého pozorování, které jsem prováděla u sedmi nově příchozích dětí. Doplňující informace jsem získala z rozhovorů s rodiči, s kolegyněmi a samotnými dětmi. Zaměřila jsem se na jejich adaptaci, popsala jsem její průběh vzhledem k dané citové vazbě. Cílem této práce bylo zjistit, jak děti zvládají vstup do mateřské školy v souvislosti s jejich citovou vazbou, jaké chování je charakteristické pro daný typ citové vazby a jaký vliv má na samotný proces adaptace.
Tradiční slavnosti a rituály ve waldorfské mateřské škole
DOKOUPILOVÁ, Petra
Práce se zabývá waldorfskou pedagogikou, jejím vznikem, charakteristikou, hlavními principy a prvky, se kterými pracuje, zejména pak tradičními slavnostmi a rituály. Seznamuje s charakteristikou předškolního věku tak, jak jej chápe waldorfská pedagogika. Hlavní zaměření práce spočívá ve slavnostech a rituálech, s nimiž se všeobecně můžeme setkat ve waldorfských předškolních zařízeních. Zdůrazňuje jejich význam a přínos pro děti předškolního věku. Tradiční slavnosti jsou charakterizovány způsobem vlastním naší kultuře. Poslední kapitola pojednává o konkrétním předškolním zařízení v Českých Budějovicích, jde o mateřskou školu, pracující s dětmi na principech waldorfské pedagogiky.
Vývoj vztahu rodičů k dítěti v prenatálním období
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá možnostmi navazování kontaktu a vztahů obou rodičů k nenarozenému dítěti. Hlavním cílem této práce bylo poukázat na možnosti vytvoření pozitivního vztahu matky a otce k dítěti již v prenatálním období. Z celé práce vyplývá, že nastávající rodiče mají mnohem více možností k navázání kontaktu k dítěti než pouhé hlazení bříška a jeho oslovování.
Přístupy k smrti a k pohřbívání v různých historických epochách lidstva
PŮBALOVÁ, Ludmila
Diplomová práce {\clq}qPřístupy k smrti a k pohřbívání v různých historických epochách lidstva se zabývá pohledem na smrt v myšlenkových koncepcích v průběhu dějin. Otázkou smyslu života a smrti se lidé zabývají celé věky. Je to jedna z nejstarších, nejtěžších a nejzákladnějších otázek, které si klademe. Smrt můžeme promýšlet ve dvou rovinách: obecné a osobní. Chápání smrti se v průběhu dějin vyvíjelo. Diplomová práce sleduje, čím bylo ovlivněno a jak je možné, že dnes se pro nás téma vlastní smrti stalo tabu, i když masmédia nás zahlcují smrtí cizí. Pro pochopení se obrací do historie. Z metodologického hlediska sleduje časovou linii, rozděluje dějiny na starověk, středověk a novověk, a také na horizontální linii sledující jednotlivé národy a myšlenkové směry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.