Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 802 záznamů.  začátekpředchozí685 - 694dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora vědy a výzkumu v univerzitních knihovnách
Budínský, Lukáš
Knihovna již dávno není pouze místem pro výpůjčku knih, ale stává se primárně centrem služeb. Zejména univerzitní knihovny obsluhují široké spektrum uživatelů od studentů přes doktorandy až po vědecké pracovníky a nabízejí bohaté portfolio služeb pro všechny cílové skupiny. Přednáška přiblíží, co vše může knihovna nabídnout pro podporu vědy, výzkumu a Open Access na příkladu Knihovny Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Ta s využitím nejmodernějších technologií (SFX, MetaLib, DSpace, Xerxes..) a informačních specialistů vychází vstříc požadavkům těch nejnáročnějších uživatelů - vědců a studentů doktorských programů.
Prezentace: nusl-71448_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-71448_2 - Stáhnout plný textMP4
OA časopisy pro technické obory
Němečková, Lenka ; Pilecká, Věra
Příspěvek shrne možnosti využití open access časopisů v odborném životě (pro studenty, doktorandy, vědecké pracovníky). Praktické ukázky budou zaměřeny na časopisy z oblasti technických věd. Zároveň budou představeny aktivity Ústřední knihovny ČVUT na poli propagace OA.
Prezentace: nusl-71446_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-71446_2 - Stáhnout plný textMP4
Etická výchova na základní škole
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá popisem zavádění doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na základní školy. Teoretická část se zaměřuje na výklad základních pojmů, dále charakterizuje předmět Etická výchova, jeho obsah, cíle a metody. Uvádí potřebné vzdělání učitelů, přibližuje důvody zavádění tohoto předmětu do školního vzdělávání, popisuje vybrané koncepce. V závěru se zaměřuje na přiblížení aktuálního stavu výuky etické výchovy na základní škole. Praktická část je zacílena na výzkum zavádění etické výchovy a aktuální stav výuky tohoto předmětu ve školách. Práce poskytuje komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření mezi učiteli etické výchovy a vyhodnocuje získaná data.
Prostorová mobilita obyvatel Českobudějovicka (využívání městské hromadné dopravy)
BAJT, Lukáš
Bajt, L. (2011): Prostorová mobilita obyvatel Českobudějovicka (využívání městské hromadné dopravy), Bakalářská práce, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, katedra geografie, 48 stran. Bakalářská práce pojednává o prostorové mobilitě obyvatel Českých Budějovice, zejména tedy o využívání městské hromadné dopravy. Úvod práce se zabývá rozborem geografické literatury o dopravě a dále pak charakteristikou dopravních vztahů Českých Budějovic a charakteristikou městské hromadné dopravy v Českých Budějovicích. Dále navazuje průzkum a jeho vyhodnocení. Průzkum byl prováděn ve čtyřech různých oblastech města a zabývá se tím, kdo, jak často a kam cestuje městskou hromadnou dopravou a také řeší, jaké alternativní dopravní prostředky lidé využívají pro pohyb ve městě. V závěru práce jsou vyhodnocena data a rozdíly mezi jednotlivými skupiny obyvatel a jednotlivými oblastmi průzkumu. Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Stanislav Kraft
Časopis Kmen v českém kulturním kontextu 20. let
KLOIDOVÁ, Petra
Časopis Kmen byl jedním z nakladatelských listů, které ovlivňovaly československou kulturu ve 20. letech. Bakalářská práce se zabývá výzkumem literárního týdeníku Kmen z let 1918-1921, měsíčníku v roce 1922 a let 1926-1929. Práce se okrajově zabývá českým kulturním kontextem, ale i historickými okolnostmi, na které časopis reagoval. Hlavním cílem je analyzovat vycházející ročníky časopisu a komparovat vztah obou stejnojmenných periodik za účelem zjištění, jak se časopis Kmen vyvíjel. Následující výzkum je věnován interpretaci charakteristických rysů nakladatelského listu v souvislosti s historickým kontextem a uměleckými proudy 20. let.
Výzkum výuky Etické výchovy na ZŠ v Táboře a blízkém okolí
DEDKOVÁ, Iveta
Práce se zabývá problematikou výuky Etické výchovy na základních školách. Teoretická část obsahuje přehled vývoje etického myšlení , charakteristiku Etické výchovy, cíle a obsah etické výchovy, charakteristiky mladšího školního věku . Praktická část se zabývá výzkumem výuky Etické výchovy na základních školách v Táboře a blízkém okolí. Výzkum zkoumá zájem o výuku Etické výchovy na těchto základních školách. Výzkum se také zabývá představou o výuce Etické výchovy. Cílem práce je zjištění názorů na výuku Etické výchovy na vybraných základních školách. Zavedení předmětu Etická výchova je v současné době velmi aktuální téma.
Výuka a výchova v horolezectví
KOŘÍNEK, David
Předkládaná práce se věnuje výuce a výchově v horolezectví. Teoretická část práce nejprve představuje horolezectví jako celek, uvádí jeho historii a rozdělení. Následuje seznámení s výchovou, horolezeckými pravidly, etikou a ochranou přírody. Poté následují informace ze současného stavu horolezectví doplněné o teoretický, praktický a metodický popis horolezecké výuky. Praktická část je zaměřena na získání konkrétních údajů o výuce a výchově v oddílech Českého horolezeckého svazu a ověření pravdivosti výzkumných hypotéz stanovených na základě teoretické části práce. Celkově si práce klade za cíl představit proces výuky a výchovy v horolezectví a podat o tom aktuální informace, podpořené výzkumnou činností.
Využití konceptu Bazální stimulace v ošetřovatelském procesu u apalického syndromu
MÁŠOVÁ, Renata
Téma bakalářské práce {\clqq}Využití konceptu Bazální stimulace v ošetřovatelském procesu u apalického syndromu.`` jsem si vybrala vzhledem k absolvování kurzu Bazální stimulace, abych nastínila využití tohoto konceptu v ošetřovatelské péči. Bazální stimulace je program pro ošetřovatelství. Díky vědeckému základu a velice lidskému přístupu si získává stále větší množství příznivců mezi sestrami i lékaři. Jde o komplex ošetřovatelských metod jejím základem je poskytování vhodných stimulů, díky nimž dochází k podněcování nervových komplexů. Je prokázáno, že takové impulsy přispívají k obnově paměťových stop a k celkové rehabilitaci pacienta. Koncept Bazální stimulace pomáhá po kraniocerebrálních poraněních, cévních mozkových příhodách, v komatózních stavech a při apalickém syndromu. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická, kde se zabýváme apalickým syndromem a podrobným popisem konceptu Bazální stimulace. Druhá část je praktická a jsou zde popisovány jednotlivé kasuistiky s plánem ošetřovatelské péče podle konceptu Bazální stimulace. Účinky tohoto konceptu jsou vyhodnoceny dle pozorování a dotazů na ošetřovatelský personál a rodinné příslušníky. Z pozorování klientů s apalickým syndromem jsme dospěli k závěrům, že koncept Bazální stimulace na tyto klienty působí velmi příznivě. Tato metoda je začleněna do běžné ošetřovatelské péče a měla by se stát běžným standardem v ošetřovatelské péči o klienty. Zdravotní stav těchto klientů je mnohdy dlouhodobě stabilizovaný a prognóza bývá nepříznivá, tedy jde především o předcházení možných komplikací. Tato vědecká metoda pozitivně působí na tyto klienty jak z pohledu ošetřovatelského personálu, tak z pohledu rodinných příslušníků. Zachovává komfort klienta, individuální přístup a holistickou bytost. Péče o takto vážně nemocné klienty je velmi fyzicky i psychicky náročná na běžném oddělení. Proto si myslíme, že jsou na místě apalické jednotky, kde je pečováno o tyto klienty individuálně dle konceptu Bazální stimulace. Ve spolupráci s rodinou a ošetřovatelským personálem je se zajištěním všech veškerých možných pomůcek a zázemím tato péče v rámci možností zvládnutelná.
Typové činnosti složek IZS při společném zásahu
FUČÍK, Ondřej
Tématem diplomové práce je poukázat na potřebu vzniku a využití {\clq}qKatalogu typových činností složek IZS při společném zásahu``, neboť do doby vzniku těchto katalogů nebylo zcela zřejmé, jaké úkoly na místě mimořádné události má každá ze složek Integrovaného záchranného sytému (dále jen IZS) vykonávat. Vytvoření katalogů na základě potřeby sjednocování a usměrňování činnosti veřejné správy a stanovení jednoznačných postupů či pravomoci velení na místě mimořádné události poukazuje na detailní náplň činností jednotlivých složek Integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události. Jedná se o nejnáročnější, ale nejperspektivnější formu usměrňování Integrovaného záchranného systému. Teoretická část pojednává o legislativním zakotvení katalogů do právního řádu České republiky a samotný vznik z jednotlivých typových činností. Zejména je kladen důraz na vybranou složku IZS {--} Policii ČR a její nezastupitelné místo v této problematice. Provedením analýzy vybrané typové činnosti je poukázáno na rozsáhlost zdánlivě triviálního tématu jakým může být pátrání. Empirická část poukazuje na základě vyhodnoceného dotazníku na seznámení policistů s problematikou Katalogu typových činností a jejich případnou připravenost využít katalogu jako zákonného vodítka při nastálé mimořádné události. Závěrem práce je návrh postupu na základě dostupných písemných materiálů, zkušeností a zejména možností katalogu a spolupracujících složek IZS. Rovněž byla provedena vzájemná komparace s obdobnou problematikou ve světě s výsledky postupů a řešení.
Význam výpočetní techniky v procesu edukace žáků a studentů se zrakovým postižením
PRÁZDNÁ, Radka
Disertační práce je tématicky zaměřena na problematiku informačních a komunikačních technologií v kontextu vzdělávání a jejího významu pro následnou kvalitu života jedinců s postižením zraku. Text poukazuje na nutnost vybavení žáků a studentů se zrakovým postižením nejen standardním objemem vědomostí, ale i specifickými a sociálními kompetencemi, které budou nástrojem kompenzace jejich zrakového znevýhodnění. Praktická část práce má za cíl zjistit specifika v procesu edukace výpočetní techniky žáků a studentů se zrakovým postižením a provést komparaci získaných údajů s výsledky šetření mezi majoritní populací žáků a studentů. Tyto skutečnosti byly šetřeny kvantitativním postupem za použití techniky dotazníku a vyhodnoceny postupy frekvenční statistiky a hypotézy ověřovány testem nezávislosti chí-kvadrát. Výzkumné šetření bylo též zaměřeno na cílovou skupinu rodičů žáků s postižením zraku a jejich pedagogy. U těchto cílových skupin byly zjišťovány a komparovány významné faktory ovlivňující optimalizaci celého edukačního procesu. Na základě sebraných dat a jejich statistického vyhodnocení se podařila prokázat významná souvislost mezi úrovní dosažených kompetencí z oblasti IKT a stupněm zrakového postižení. výsledky empirické části též poukazují, že vzdělávání žáků s postižením zraku v hlavním vzdělávacím proudu stále dosahuje značných rezerv v porovnání s edukačním procesem v základních školách speciálních pro žáky se ZP. Teoretickou část disertační práce tvoří tři kapitoly, které pojmově a věcně vymezují problém. Úvodní kapitola se v teoretické rovině věnuje zrakovému postižení a jedinci s tímto typem znevýhodnění. Druhá kapitola předkládá systém edukace žáků a studentů s postižením zraku a závěrečná kapitola práce se věnuje informačním a komunikačním technologiím, jako nástroji kompenzace informačního deficitu jedinců s postižením zraku. Na základě výsledků disertační práce budou ve spolupráci s SPC (Speciálně pedagogické centrum) v Č. Budějovicích vytvořena metodická doporučení pro optimalizaci tvorby specifických kompetencí u žáků s postižením zraku vzdělávaných v hlavním vzdělávacím proudu. Teoretickým výstupem budou studijní materiály pro studijní obor speciální pedagogika na ZSF-JU.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 802 záznamů.   začátekpředchozí685 - 694dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.