Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj vztahu žáka k anglickému jazyku
MIFKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka z pohledu vytváření vztahu k vyučovacímu předmětu v průběhu primárního vzdělávání. V teoretické části jsou popsány poznatky týkající se vývojové psychologie, zaměřené na její specifika u žáků základních škol, dále charakterizuje stěžejní oblasti výuky anglického jazyka a také se soustředí na emoce, které doprovází výchovně vzdělávací proces. Srovnává názory odborníků na tuto problematiku a popisuje podmínky efektivního vzdělávání žáků. Praktická část byla realizována formou řízeného rozhovoru. Získaná data jsou použita k osvětlení vývoje vztahu žáků k výuce anglického jazyka jako vyučovacího předmětu. Dále také zkoumá vybrané metody a přístupy pedagogů jak z pohledu stávajících žáků, tak budoucích učitelů prvního stupně na základních školách.
Touha žít
PRÍVARA, Michal
Práce se věnuje problému bolesti a utrpení mladého člověka, které mu brání rozvíjet se nebo limitují touhu žít. S důrazem na mladého člověka vychází z psychologického uvedení do problematiky. Všímá si doprovodné skutečnosti v podobě strachu a úzkosti, ale také protipólů ve formě naděje a radosti. Současně se snaží hledat smysl těchto negativních skutečností a předkládá několik poznatků z logoterapie. Dále rozvíjí křesťanské perspektivy, které se týkají problému bolesti a utrpení mladého člověka zejména na podkladu Bible, apoštolského listu Salvifici Doloris. Nabízí pohled víry na naději a radost, ale neopomíjí možnost vzniku pochybností a vznik temných nocí. Dále popisuje význam modlitby a snaží se hledat cesty, aby mladý člověk mohl přijmout svůj život také s utrpením. Ukazuje církev jako společenství lásky zejména podle vzoru milosrdného Samaritána. Poukazuje na význam komunikace ? dialogu s mladým člověkem a autentický význam pocitu přijetí a velice důležitou a často opomíjenou funkci vztahu, kde mladý člověk cítí svou hodnotu a důležitost. Rovněž rozvíjí kvalitativní funkci vztahu v rámci poskytování pomoci nad rámec profese, kde se spíše ukazuje důležitost osobní povahy, kde tento mladý člověk může zpátky objevovat svou touhu žít navzdory limitujícím faktorům ve formě bolesti a utrpení. V závěru je popsaných několik kazuistik z praxe, kde je význam osobního vztahu popsán a hodnocen jako prospěšný, který může přinést potřebnou změnu a objevit hodnotu lidského života mladého člověka.
Kvalita nosného vztahu a zaměřenost na cíl jako účinný faktor v sociální práci
ŠICNEROVÁ, Věra
Diplomovou práci s názvem Kvalita nosného vztahu a zaměřenost na cíl jako účinný faktor v sociální práci, zpracovala Šicnerová Věra, Teologická fakulta, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Vedoucí práce je Lhotová Marie, PhDr. Ing. Ph.D. Klíčová slova: cíl, emoce, klient, nedirektivní přístup, Rogers, empatie, interakce, komunikace, konflikt, sociální práce, sociální pracovník, vztah. Diplomová práce popisuje vznik sociálně terapeutického vztahu mezi klientem a sociálním pracovníkem na základě nehodnotícího přístupu sociálního pracovníka a v souvislosti s následným vhodně určeným cílem. V práci jsou obsaženy informace o podmínkách vzniku kvalitního vztahu pro spolupráci klienta a sociálního pracovníka v sociálně terapeutickém procesu. Jsou zde zmíněna i rizika a nevhodné přístupy, které mohou vzájemný vztah narušit a tím zmařit vhodné zvolení a plnění cíle. Diplomová práce popisuje profesní kvality sociálního pracovníka, které budování vztahu zjednodušují. Vyjmenovává vlastnosti klienta i sociálního pracovníka, které naopak budování sociálně terapeutického vztahu narušují, popřípadě znemožňují. Diplomová práce dokládá, že vztah mezi sociálním pracovníkem a klientem je rozhodující při úspěšném určení a plnění cíle sociálně terapeutického procesu.
Předškolní dítě a jeho zvládání životních rolí
SCHÖNBEKOVÁ, Iva
Ve své bakalářské práci se zaměřuji především na životní role předškolních dětí a naplňování jejich životních potřeb. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části si klade za cíl nabídnout konkrétnější podobu dětských rolí v současné moderní společnosti, zabývá se problematikou rodiny a dalších socializačních činitelů, které mají význam při utváření dětské osobnosti. Získané teoretické poznatky jsou pak využity v části praktické, která se zejména za pomoci dlouhodobého pozorování a řízeného rozhovoru snaží popsat, jak se promítá naplňování/nenaplňování životních potřeb dětí do jejich chování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.