Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitel a autorita
VOJTOVÁ, Veronika
Diplomová práce se primárně zaměřuje na utváření a podobu učitelské autority. Představuje jednotlivé typy autority, snaží se přiblížit, co autoritu ovlivňuje a jak jednoduché je autoritu ztratit. V práci se také pojednává o učiteli jako nositeli autority a o problematice autority jako spolutvůrce kázně ve třídě. Cílem praktické části je zmapovat problematiku autority a kázně v jedné třídě SŠ. Výzkum má dvě fáze. První je záznam pozorování 10 hodin odučených začínajícím učitelem ve třídě, kterou ostatní učitelé označili jako neukázněnou. Pozorování zachycuje snahu učitele nastavit pravidla ve třídě a nastolit v ní atmosféru spolupráce. Toto pozorování je ve druhé fázi doplněno dotazníkovým šetřením "Hodnocení učitele žákem" (dle Holeček, 2014: s. 203, 204). Z výsledného šetření vyplývá, že třída učitele vnímá jako pozitivní autoritu, která vzbuzuje zájem o svůj předmět a vnímají daného pedagoga jako vstřícného člověka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.