Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Receptivní arteterapie s osobou připoutanou na invalidní vozík
SLEPIČKOVÁ, Eliška
Práce se zabývá receptivní arteterapií a tím, jak je tento druh arteterapie využitelný u tělesně handicapovaných lidí. První tři kapitoly práce jsou teoretickou oporou. Je zde porovnán pojem arteterapie od několika autorů, dále uvádím rozdělení arteterapie a její cíle. Kromě toho zde popisuji tělesný handicap, psychický stav člověka s tímto handicapem a také to, jak zdravá společnost k těmto lidem přistupuje. V neposlední řadě je zde uvedeno využití arteterapie právě u lidí s tělesným handicapem. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na praktickou část práce. Je zde uveden životní příběh klientky, na který je tato práce částečně zaměřena. Dále jsou zde koláže, které klientka popisuje. Tyto koláže jsou vytvořeny různými autory na určitá témata. Rozhovory, které jsem s klientkou absolvovala, jsou následně analyzovány a přirovnány k životním zkušenostem, čitelným z klientčina příběhu. K celkovému shrnutí analýz slouží poslední kapitola, kde sumarizuji nejčastěji řečená témata, kterými se paní A. věnuje v popisech koláží. Z poslední kapitoly je patrné, co je pro klientku důležité a čím se momentálně zabývá ve své mysli.
Vliv umění na dětský výtvarný projev ve školní praxi
VÁŇOVÁ, Jana
Bakalářská práce ?Vliv umění na dětský výtvarný projev ve školní praxi? pojednává o možnostech použití arteterapeutických prvků rožnovské arteterapie a technik receptivní arteterapie v hodinách výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ. Charakterizuje zvláštnosti výtvarného projevu dětí ve věku 12 až 15 let a možnosti jeho ovlivnění pomocí inspirace formou výtvarných děl. Zhodnocuje důležitost výtvarně metodických vstupů dle principů rožnovské arteterapie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.