Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Unmanned aerial vehicle for aerological measurement
Knoth, Adam ; Balážová, Renáta (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
The main output of this bachelor thesis is the design of aerological measurement, which will allow more frequent measurements. The first part of thesis - a search - mentions the types of radio probes and related legislation for their discharge. The second part proposes a method of aerological measurement, which is compared with classical measurement.
Aerologic Probe Return Module
Malalan, Nina ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Retrieving methods for in-situ upper-air measurement equipment are nowadays limited. A low rate of recoverability leads to a disposable radiosonde design that forces many worldwide meteo-stations to limit their measurement frequency. This leads to a decrease in the weather forecast accuracy. A possible feasible design of a lifting body that would provide a controllable radiosonde descend is here presented. The resulting vehicle is an outcome of comparing methods that aim to seek the most optimal choice to fulfil the mission requirements. A conventional fixed-wing configuration is here pursued by examining its basic components, and the chosen ones are sized based on a two-iteration-steps method reported in the thesis. Basic requirements for the vehicle autonomy are examined, and a design for a control system that would choose the best available landing location and fly the vehicle towards it is proposed. Furthermore, possible methods for payload installation are analysed and considered, and possible detachment systems are studied and compared. It is expected that by controlling the descent with such a vehicle, a more frequent measurement frequency could be performed, with more precise non-disposable measuring equipment. Consequently, lower amount of material would be used, which would lead to a lower amount of waste produced.
Meteo sonda pro měření základních atmosférických veličin
Pumr, Martin ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší problematiku základního určování fyzikálních veličin atmosféry. Jejím obsahem je studie fyzikálních vlastností atmosféry. Na základě těchto poznatků je proveden návrh a realizace funkčního vzorku meteorologické sondy a pozemní přijímací stanice. Meteorologická sonda v pravidelných intervalech zaznamenává atmosférická data a ukládá je ve formátu CSV. Sonda průběžně hlásí informace o svojí poloze a po ukončení měření odešle všechna naměřená data pozemní přijímací stanici. Zde následuje jejich vyhodnocení a další zpracování.
Unmanned aerial vehicle for aerological measurement
Knoth, Adam ; Balážová, Renáta (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
The main output of this bachelor thesis is the design of aerological measurement, which will allow more frequent measurements. The first part of thesis - a search - mentions the types of radio probes and related legislation for their discharge. The second part proposes a method of aerological measurement, which is compared with classical measurement.
Aerologic Probe Return Module
Malalan, Nina ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Retrieving methods for in-situ upper-air measurement equipment are nowadays limited. A low rate of recoverability leads to a disposable radiosonde design that forces many worldwide meteo-stations to limit their measurement frequency. This leads to a decrease in the weather forecast accuracy. A possible feasible design of a lifting body that would provide a controllable radiosonde descend is here presented. The resulting vehicle is an outcome of comparing methods that aim to seek the most optimal choice to fulfil the mission requirements. A conventional fixed-wing configuration is here pursued by examining its basic components, and the chosen ones are sized based on a two-iteration-steps method reported in the thesis. Basic requirements for the vehicle autonomy are examined, and a design for a control system that would choose the best available landing location and fly the vehicle towards it is proposed. Furthermore, possible methods for payload installation are analysed and considered, and possible detachment systems are studied and compared. It is expected that by controlling the descent with such a vehicle, a more frequent measurement frequency could be performed, with more precise non-disposable measuring equipment. Consequently, lower amount of material would be used, which would lead to a lower amount of waste produced.
Meteo sonda pro měření základních atmosférických veličin
Pumr, Martin ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší problematiku základního určování fyzikálních veličin atmosféry. Jejím obsahem je studie fyzikálních vlastností atmosféry. Na základě těchto poznatků je proveden návrh a realizace funkčního vzorku meteorologické sondy a pozemní přijímací stanice. Meteorologická sonda v pravidelných intervalech zaznamenává atmosférická data a ukládá je ve formátu CSV. Sonda průběžně hlásí informace o svojí poloze a po ukončení měření odešle všechna naměřená data pozemní přijímací stanici. Zde následuje jejich vyhodnocení a další zpracování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.