Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 247 záznamů.  začátekpředchozí238 - 247  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenosti se zaváděním školních vzdělávacích programů
ZIMOVÁ, Šárka
V současné době probíhá v naší společnosti rozsáhlá transformace celého školského systému. Od září 2007 se zavádí do všech základních škol školní vzdělávací programy. Tato diplomová práce se zabývá shromážděním zkušeností základních škol s tvorbou školních vzdělávacích programů a prvními praktickými zkušenostmi s jejich realizací. První část této práce se věnuje historii reforem českého školství, vymezuje základní terminologii, rozebírá jednotlivé části RVP a popisuje tvorbu ŠVP. Další část se věnuje vlastnímu výzkumu, kde jsou metodou dotazníků porovnávány zkušenosti některých základních škol s tvorbou a realizací ŠVP. Výzkum je zaměřen především na problematické části samotné tvorby a realizaci.
Současný stav a perspektivy mediální výchovy na vybraných základních školách Jihočeského kraje (Analýza didaktických metod)
MÜLLEROVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá jedním z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy- mediální výchovou. Na konkrétních příkladech z vybraných škol Jihočeského kraje popisuje současnou realizaci důležitých témat mediální gramotnosti a ukazuje její klady a nedostatky, včetně příkladů dobré praxe. Cílem práce je podat hodnocení nového rozměru vzdělávání - mediální výchovy - v rámci daného regionu.
Náboženský rozměr v předškolním vzdělávání
MAŇÁKOVÁ, Zdeňka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou církevních mateřských škol v České republice jako jednou z alternativ současného předškolního vzdělávání. Teoretická část hovoří o náboženském rozměru člověka, poukazuje na význam hodnot v naší společnosti, z nichž mnohé vycházejí z hodnot náboženských. Hodnoty mají své místo i v předškolním vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části představuje pedagogiku Franze Ketta. Tento pedagogický směr nabízí možnost, jak rozvíjet osobnost dítěte celistvě včetně náboženské dimenze plně v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce mapuje síť církevních mateřských škol v České republice a přibližuje jejich situaci, vzdělávací metody a formy práce, vzájemné vztahy i aktuální problémy, se kterými se tyto školy potýkají. Pokouší se odpovědět na otázku, co mohou tyto školy nabídnout naší společnosti.
Filosofie pro děti v programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
KOZUBÍKOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá rámcově vzdělávacími programy v předškolním a základním vzdělání a jaký mají vliv na dítě v době výchovně {--} vzdělávacího procesu. Také pedagogickými pracovníky, kteří se zasluhují velkou měrou o tento proces, hlavní zaměření je na pracovníky ve volnočasové sféře. Je zde zahrnut dialog jako podporující faktor pro kvalitnější vyučování a nejen to, je brán jako výborná forma komunikace mezi žákem a jeho pedagogem. Současně s tím zde uvádím důležitou pomůcku pro vzájemný dialog Filozofii pro děti a s tím i jaký má smysl a význam pro obě výše uvedené strany. Své úsudky opírám o vlastní zkušenost z intenzivních seminářů na Teologické fakultě v Českých Budějovicích. V závěru diplomové práce jsou informace o programu DVPP, který má napomoci učitelům a pedagogickým pracovníkům systematicky posilovat své odborné kompetence, a tak být určitou zárukou jejich určitou zárukou jejich odborné kvalifikace po celou dobu profesní kariéry. Je zde i uvedena Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků školských zařízení pro zájmové vzdělávání a odborné přípravy pracovníků s dětmi a mládeží v oblasti volného času, která by měla být nápomocnou pro jednodušší a více oborově zaměřenou nových vzdělávacích programů jako je například Filozofie pro děti.
Rámcové vzdělávací programy a výuka fyziky na ZŠ
JANŮ, Jana
Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena všeobecně na inovaci školských systémů a vzdělávací systém ve vybraných zemích Evropy. Druhá na teoretické zpracování Rámcového vzdělávacího programu a reakce na něj od žáků i učitelů. Třetí část obsahuje rozpracování RVP pro konkrétní školu {--} ŠVP. Kde je základní charakteristika školy, charakteristika vyučovacího předmětu fyzika, návrh učebních osnov fyziky pro 6. {--} 9. ročník a na ukázku rozpracované konkrétní téma s požadavky RVP.
Zpracování příprav k průřezovému tématu environmentální výchova ve ŠVP na ZŠ (návrh metodické příručky pro učitele)
WEISSOVÁ, Marie
Téma práce je reakcí na současnou situaci ve školství, která nastala po schválení nového školského zákona v roce 2005. Objasňuje principy školské reformy a systém státních a školních kurikulárních dokumentů. Vysvětluje nové pojmy, hlavně klíčové kompetence a průřezová témata a jejich postavení ve školních vzdělávacích programech. Zaměřuje se na environmentální výchovu. Uvádí závěry výzkumu, který zjišťuje způsoby realizace tohoto průřezového tématu v praxi základních škol jihočeského regionu. Shrnuje zkušenosti pilotní školy i její součásti {--} centra ekologické výchovy. Předkládá pedagogům přehled dostupných zdrojů informací i praktické náměty pro jejich práci.
Práce asistenta učitele v konkrétních v podmínkách I. st. ZŠ z hlediska disciplíny Technologie vzdělávání
KLABOUCHOVÁ, Denisa
Žák z menšiny je dle mého názoru v soucastné spolecnosti velmi aktuálním tématem. V dnešní škole je již bežné, že ne všechny deti ve školní tríde jsou jedné národnosti. Drívejší zkušenost predevším s detmi romského etnika se v dnešní spolecnosti rozširuje, otevrením hranic Ceské republiky prichází na naše území velké množství ruzných etnik. Tyto ruzné populace znamenejí i príliv a zvýšení poctu školou povinných detí, které navštevují ceskou školu. To, že se v majoritní tride objevuje i žák, který muže být odlišný fyzicky, ale i svým jazykem, schopností dorozumet se v ceštine, kulturními zvyklostmi a tradicemi, náboženským presvedcením ci rodinným zázemím a celkovým životním stylem, má duležitý dopad na práci ucitele. Na ucitele jsou kladeny zvýšené nároky. Škola má být místem, kde jsou predávány závazné hodnoty a normy spolecnosti a ucitel je tím, kdo dbá na dodržování techto norem a hodnot. Ucitel má pomáhat svým žákum pochopit a prijmout svého {\clqq}cizího`` spolužáka a celé jeho etnikum, sám svým chováním by mel žákum jasne ukazovat, že rasismus a diskriminace nejsou v dnešní multikulturní spolecnosti možné.
Základní vyučovací metody a jejich využití v hodinách výchovy k občanství
MARKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce pojednává o Rámcově vzdělávacím programu, vyučovacích metodách, skupinové práci a hodnocení. Dále obsahuje popis metodologie a výsledky anketního šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak žáci 6. třídy ZŠ nahlížejí na skupinovou práci. Snahou bylo zvýšit aktivitu žáků, zaujmout je vhodným vedením hodiny a dosáhnout lepšího pochopení učiva v hodinách výchovy k občanství.
Pohybové aktivity v oblasti speciálního školství jako součást integrace osob s mentálním postižením (komparativní studie z oblasti jihočeského regionu)
PÍSAŘÍK, Josef
Anotace: Práce se zabývá zkoumáním Rámcového vzdělávacího programu základní školy s úpravou pro žáky s lehkou mentálním retardací a základní školy speciální. Bylo provedeno porovnání součastného a minulého Rámcového vzdělávacího programu. Byla zjišťována úroveň tělesné výchovy a integrace na vybraných školách v jihočeském regionu.
Závislosti a práce s daty v RVP ZV
SRBOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce je podrobné rozpracování tématu Závislosti a práce s daty z pohledu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Diplomová práce je zaměřena na analýzu toho, které matematické i nepředmětové kompetence se pěstují při probírání tohoto tématu, a hledání souvislostí s průřezovými tématy. Součástí diplomové práce je sbírka úloh pro jednotlivé ročníky prvního stupně a vyzkoušení typových úloh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 247 záznamů.   začátekpředchozí238 - 247  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.