Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Naplňování vybraných standardů kvality sociálních služeb v domově pro seniory
MICÁKOVÁ, Vladimíra
V diplomové práci je rozpracováno téma naplňování vybraných standardů kvality sociálních služeb v domově pro seniory. Teoretická část práce se zabývá definováním pojmů, které se vztahují ke standardům kvality sociálních služeb v domově pro seniory. Jedná se o pojmy stáří, potřeba, domov pro seniory, sociální služby, standardy kvality, uživatel. Cílem práce bylo zmapovat naplňování a realizaci vybraných standardů kvality v domovech pro seniory. Dílčími cíli bylo zjistit míru naplňování standardů kvality z pohledu uživatele dané služby a porovnat jednotlivé úrovně aplikace standardů kvality sociálních služeb. Pro výzkum byly zvoleny dva domovy pro seniory, Domov pro seniory Tep Veselí nad Lužnicí a Domov pro seniory Horní Stropnice. Byly stanoveny dvě hypotézy. K dosažení cílů a ověření stanovených hypotéz byla zvolena kvantitativní forma výzkumu, metoda dotazování, technika rozhovorů a dotazníkové šetření. Dále byla v práci využita analýza dokumentů, sekundární analýza dat. Výzkumným souborem byli klienti a zaměstnanci z obou zvolených domovů pro seniory. Po zhodnocení výsledků výzkumu se domnívám, že cíle práce byly splněny. Vybrané standardy kvality jsou v obou domovech pro seniory realizovány a zásadní kritéria jednotlivých standardů kvality naplňována. Výzkum potvrdil i obě hypotézy. Vybrané standardy kvality jsou z pohledu klientů naplňovány a zároveň jsou aplikovány v souladu s jejich potřebami. Diplomová práce může poskytnout zvoleným domovům pro seniory zpětnou vazbu o naplňování a realizaci vybraných standardů kvality sociálních služeb. Stejně tak může sloužit i potenciálnímu uživateli při rozhodování o výběru poskytovatele sociální služby.
VÝZNAM INSPEKCÍ KVALITY POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB PŘI NAPLŇOVÁNÍ STANDARDŮ KVALITY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V DOMĚ CHRÁNĚNÉHO BYDLENÍ
LIŠKOVÁ, Kateřina
V diplomové práci je rozpracováno téma ,,Význam Inspekcí kvality poskytování sociálních služeb při naplňování Standardů kvality sociálních služeb v domě chráněného bydlení". Inspekce je nástroj sociální politiky MPSV, jejímž cílem je podpora začleňování osob ohrožených sociálním vyloučením. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, jaký vliv má inspekce na kvalitu poskytování sociální služby v domech chráněného bydlení. Na základě zjištěných dat byla stanovena tato hypotéza: Kvalita poskytování sociálních služeb v domech chráněného bydlení není inspekcí přímo ovlivněna. Jedním z dílčích cílů této práce bylo zjistit, jaký vliv má Inspekce poskytování sociálních služeb vliv na život uživatelů v domě chráněného bydlení, na jehož základě byla navržena hypotéza, že Inspekce poskytování sociálních služeb nemá výrazný vliv na život uživatelů v domě chráněného bydlení. U metody kvalitativního výzkumu vztahujícímu se k hlavnímu cíli byla použita technika polořízeného rozhovoru. A jako nejvhodnější metoda kvalitativního výzkumu vztahujícímu se k dílčímu cíli bylo vybráno dotazování, kdy technikou sběru dat byl dotazník. Výzkumný soubor tvořilo 15 zaměstnanců a 67 uživatelů Chráněného bydlení ve Veselí nad Lužnicí, v Ústí nad Orlicí a v Brně. Z výše uvedených skutečností a z dokončeného výzkumu se domnívám, že cíle diplomové práce byly splněny a hypotézy na základě dvou kvalitativních výzkumů stanoveny.
Plnění vybraných standardů kvality sociálních služeb ve středisku Diakonie ČCE BLANKA v Písku
VESELÁ, Iveta
Tématem bakalářské práce je plnění vybraných standardů kvality sociálních služeb vzhledem keklientům, ale i k jejich rodinným příslušníkům v konkrétním zařízení sociálních služeb - ve středisku Diakonie ČCE v Písku. Cílovou skupinou tohoto zařízení jsou senioři a ti se stávají stále výraznější skupinou, která potřebuje sociální pomoc, nechtějí být vyloučeni ze společnosti svých vrstevníků, chtějí žít důstojný a plnohodnotný život i v této etapě svého života. Proto dodržování standardů kvality péče, obzvláště k seniorům v pobytových zařízeních, je velmi důležitým aspektem při poskytování kvalitní sociální služby. V teoretické části definuji základní pojmy v oblasti sociálních služeb, šířeji se zaměřuji na zákon o sociálních službách a následně na z něho vyplývající standardy kvality sociálních služeb a inspekci poskytování sociálních služeb. Cílem práce bylo zjistit, zda dochází k plnění vybraných standardů vzhledem ke klientům, ale i k jejich rodinným příslušníkům. Byly stanoveny dvě hypotézy. K dosažení cílů této bakalářské práce a ověření stanovených hypotéz byl v teoretické části zvolen kvantitativní výzkum. Sběr dat byl prováděn metodou dotazování, u klientů technikou řízeného rozhovoru, u rodinných příslušníků technikou dotazníku. Jako pomocná metoda byla využita analýza dokumentů, technika sekundární analýza dat. Po zpracování výzkumné části a následném zhodnocení se domnívám, že v domově pro seniory střediska BLANKA jsou standardy kvality plněny, jak ve vztahu ke klientům, tak i rodinným příslušníkům. Přestože z těchto dosažených výsledků můžeme usuzovat, že jsou standardy v domově pro seniory plněny a dodržovány, je důležité zdůraznit, že při hodnocení standardů kvality nejde jen o pouhé sledování plnění jednotlivých standardů kvality a z nich zpracovaných metodik. Je to dlouhodobý, neustále se rozvíjející a měnící se proces, kdy je třeba hledat vzájemné vhodné možnosti, jak ze strany uživatele, ale i poskytovatele tak, aby byla respektována individualita uživatele, jeho práva a potřeby.
Standardy kvality sociálních služeb a jejich zavádění v pobytovém zařízení domova pro seniory
KUČEROVÁ, Ludmila
Práce popisuje vznik standardů kvality pro oblast sociálních služeb a uvádí je do kontextu s aktivitami týkajícími se demografického vývoje a s komunitním plánováním. Podrobně rozebírá věcné požadavky standardů s ohledem na rezidenční zařízení pro seniory. Praktická část se věnuje implementaci těchto standardů v Domově pro seniory sv. Jiří v Plzni. Popisuje postup vytvoření potřebné řídící dokumentace, její strukturu i technické řešení. Dále dokumentuje postup změn procesů a dopady do chování zaměstnanců i nové požadavky na jejich znalosti a kompetence. Těžiště práce spočívá v popisu forem ověření, zda se podařilo standardy kvality do praxe prosadit a s jakým výsledkem. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky {--} tedy zda a jak zavedení standardů zvýšilo spokojenost klientů, jak ovlivnilo způsob práce zaměstnanců a také s jakými náklady bylo nasazení standardů spojené. Všechna tato zjištění shrnuje do zásad dobré praxe, které mohou využít i další zařízení sociálních služeb obdobného typu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.