|
Managing a Purchasing Strategy in a Selected Business
Sipos, Hajnalka ; Tesař, Rostislav (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
This master´s thesis deals with the management of the purchasing strategy in the selected business company. This company sells products to final customers. The purpose of the thesis is to monitor purchasing processes mainly focusing on the supplier selection process. Thesis contains suggestion for a systematic selection process of prospective business partners, which is divided into four phases. Proposed suggestion contributes to higher productivity of the company´s purchasing strategy and considerably eliminates risk of high dependence on the sole supplier.
|
| |
|
Managing a Purchasing Strategy in a Selected Business
Sipos, Hajnalka ; Tesař, Rostislav (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
This master´s thesis deals with the management of the purchasing strategy in the selected business company. This company sells products to final customers. The purpose of the thesis is to monitor purchasing processes mainly focusing on the supplier selection process. Thesis contains suggestion for a systematic selection process of prospective business partners, which is divided into four phases. Proposed suggestion contributes to higher productivity of the company´s purchasing strategy and considerably eliminates risk of high dependence on the sole supplier.
|
| |
|
Strategické řízení dodavatelů
Barešová, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Verner, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou strategického řízení dodavatelů v kontextu správného pochopení funkce strategického nákupu. Cílem práce je analyzovat oddělní Strategického nákupu a všechny činnosti související s jeho funkcí. Identifikovat hlavní rozdíly mezi funkcí strategického a operativního nákupu v rámci podniku. Dále v textu diplomové práce jsou detailně rozebrány nákupní strategie a samotné řízení podnikového portfolia dodavatelů. Pro řešení zadaného tématu byla použita česká i zahraniční odborná literatura a interní materiály sledované společnosti. K dosažení základního cíle práce byla použita metoda deskriptivní, rešerše odborné literatury, analýza a syntéza. V aplikační části práce se vyskytují tři případové studie, jenž rozebírají konkrétní problémy. Na základě zjištěných údajů je možné potvrdit, že strategický nákup pro podnik přináší podniku mnoho výhod, a tužíš ho lze považovat za jistou formu konkurenční výhody.
|