Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí213 - 222  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sacharidy ve výživě
JURÁK, Ondřej
V teoretické části bakalářské práce byla formou literární rešerše zpracována základní charakteristika sacharidů. Dále byly popsány vlastnosti základních obilovin a výrobků cereálního charakteru, včetně kapitoly o trávení a vstřebávání sacharidů v lidském organizmu. Poslední část popisuje cereální výrobky, především snídaňové cereálie, jejich výskyt a význam ve výživě žáků a studentů. Cílem výzkumné části bakalářské práce bylo realizovat a analyzovat dotazníkovou akci v souboru - žáků vyššího stupně základních škol a studentů vysokých škol zaměřenou na ověření znalostí o sacharidech, cereáliích a jejich konzumaci. Prvním dílčím cílem bylo zjistit zájem o různé druhy cereálních výrobků u žáků vyššího stupně základních škol a studentů vysokých škol. Druhým dílčím cílem bylo vlastní porovnání stravovacích návyků žáků škol a studentů. Na základě vytýčených cílů byly zformulovány tři pracovní hypotézy, které byly výzkumem ověřeny. Platnost první hypotézy, která zní, že žáci druhého stupně základních škol mají nižší znalosti o sacharidech a výrobcích cereálního charakteru než studenti vysokých škol, byla analýzou odpovědí z dotazníkového šetření potvrzena. Druhá hypotéza - studenti vysokých škol preferují snídaňové cereálie více než žáci vyššího stupně základních škol, byla rovněž verifikována. Při analýze odpovědí na otázky související se třetí hypotézou - žáci vyššího stupně základních škol mají lepší dopolední stravovací návyky než studenti vysokých škol, bylo šetřením vyvráceno, neboť studenti vysokých škol mají lepší snídaňové stravovací návyky než žáci základních škol. Ti zase mají lepší stravovací návyky při svačinách.
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.
Příprava a vedení geologické exkurze do Hornického muzea Příbram
SILBERNÁGLOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na přípravu a vedení geologické exkurze do Hornického muzea Příbram. Exkurze je určena pro žáky 2. ročníku 6tiletého gymnázia, pro žáky 1. ročníku 4letého gymnázia, případně pro žáky 9. třídy základní školy s tím, že navazuje na zvládnuté učivo chemie, přírodopisu a zeměpisu. Exkurze je zaměřena na mineralogicko - geologickou expozici muzea a na dějiny a způsoby těžby rud a nerostných surovin v regionu.
Aktivizující metody a techniky učení v předmětu chemie na základní škole
BUDKOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo prokázat efektivitu vhodných technik učení a aktivizujících metod do výuky předmětu chemie. Snahou bylo zvýšit aktivitu žáků, vhodným vedením vyučovací hodiny je zaujmout probíraným učivem a dosáhnout lepšího pochopení učiva u vybrané skupiny žáků na konci výzkumu. V rámci experimentu byly zvoleny dvě skupiny žáků z 9. tříd. Každá třída se nacházela na jiné škole. Za experimentální skupinu byla zvolena třída na Základní škole v Počátkách. Při experimentální výuce byla výuka doplňována vhodnými aktivizujícími metodami a technikami učení. Kontrolní skupinu tvořila třída ze Základní školy ve Žďáru nad Sázavou. Tato skupina byla vyučována tradičními metodami. Na základě vyhodnocení vstupních a výstupních testů byly získány výsledky, které potvrdily efektivitu experimentální výuky.
Pohybová aktivita a inaktivita dětí mladšího školního věku v městě Klatovy \\
LUŽNÁ, Simona
Byla sledována pohybová aktivita chlapců a dívek 5. tříd vybraných základních škol v Klatovech. Pohybová aktivita byla zaznamenána pomocí dotazníků IPAQ (krátká verze) a pomocí krokoměrů YAMAX SW-700. Následně provedené analýzy dotazníků prokázaly vyšší pohybovou aktivitu u chlapců. Výsledky z krokoměrů však ukázaly vyšší pohybovou aktivitu u dívek, pouze ve víkendových dnech měli větší pohybovou aktivitu chlapci. Analýzou výsledků z krokoměrů bylo zjištěno, že většina chlapců neplnila požadovanou normu spálené energie za den, zatímco u dívek to bylo naopak. Hodnoty provedených kroků u chlapců se také většinou pohybovaly pod úrovní doporučené denní dávky, avšak dívky normu pro jejich kategorii plnily opět o něco lépe.
Využití nástrojů PR ve výchovných a vzdělávacích institucích
HAJSKÝ, Ondřej
Cílem práce bylo zjistit míru využívání PR ve výchovných a vzdělávacích institucích a to pomocí výsledků dotazníkového průzkumu a dotazování vedení škol. Dílčím cílem bylo zjistit potenciál komunikačních kanálů a také faktory, které ovlivňují rozhodování studentů o výběru následující školy. Kromě výše uvedeného by měl mít po přečtení této práce čtenář představu o možnostech hodnocení spokojenosti zákazníka (v našem případě studenta).
VÝUKA VYBRANÝCH TÉMAT PRO VÝUKU MATEMATIKY NA ZŠ S INTERAKTIVNÍ TABULÍ - ČÍSELNÉ OBORY
BACHR, Ondřej
Anotace Ve své diplomové práci jsem se zabýval celými čísly a jejich výukou pomocí počítače a interaktivní tabule. Vlastní diplomová práce je rozdělena na tři části, a to teoretickou, dotazníkové šetření a praktickou. V první teoretické části jsem se zabýval vyučovacími zásadami, způsobem prověřování vědomostí, dovedností a návyků žáků a možnostmi využití počítače ve výuce zaměřené na práci s interaktivní tabulí. Druhou část tvoří mé vlastní dotazníkové šetření, které jsem provedl na vybraných ZŠ. Jeho úkolem bylo zjistit přítomnost a využití interaktivních tabulí a zdokumentovat poznatky učitelů při využívání této pomůcky. Třetí praktická část obsahuje mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli a jejich užití ve výuce 7. ročníku na ZŠ. Dále jsou zde uvedeny poznatky a zjištění, které jsem v průběhu vlastní výuky získal.
MONITORING UŽÍVÁNÍ SPOLEČENSKY TOLEROVANÝCH NÁVYKOVÝCH LÁTEK U DĚTÍ ZÁKLADNÍCH ŠKOL
TEPLÁ, Simona
Cílem této bakalářské práce je zmapovat problematiku užívání společensky tolerovaných návykových látek (alkohol, tabák, nadužívání léků, kofein, anabolické látky) u dětí na základních školách a nalézt odlišnosti či naopak podobu mezi žáky žijícími ve městě a žáky žijícími na venkově z hlediska jejich preference a postoje k návykovým látkám. Tato práce také ověřuje dvě stanovené hypotézy. Ke sběru dat byl použit dotazník určený žákům 9. tříd základních škol. V současné době se zvyšuje riziko užívání návykových látek. Tato bakalářská práce může být použita jako zdroj informací o současném stavu užívání návykových látek a může být také užitečná k poskytování účinné prevence.
Metody a přístupy v prevenci rizikových činitelů na prvním stupni základních škol
HANOUSKOVÁ, Miloslava
The theoretical part of the Master's Thesis devoted to risk factors that can change into dystropy of children in the infantry school. Further, I have processed methods related to this problems and mentioned approaches that can be alternatively used in preventive activities. This includes not only activities concentrated on children and youth, but also approaches towards teachers, parents and general public. I always tried to emphasize what is the most effective for the school environment. Illustrating examples are also included.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí213 - 222  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.