|
Experimentální identifikace profilu vozovky
Baroš, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá především návrhem metodiky hodnocení nerovností vozovky, které ovlivňují jízdní vlastnosti automobilu a jízdní komfort. V úvodní teoretické části jsou probrány nejpoužívanější postupy a metody používané pro analýzu drsnosti vozovky ve světě. V rámci této diplomové práce bylo provedeno experimentální měření, při kterém byla získána data použitá při návrhu vlastní metodiky a zařízení pro analýzu profilu vozovky.
|
|
Regenerativní tlumič odpružení
Jirků, Filip ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Při jízdě automobilem dochází k neustálému kmitání odpružení vlivem nerovnosti vozovky. Tlumiče pohlcují nerovnostmi dodanou energii do odpružení, aby byl zvýšen jízdní komfort a ovladatelnost vozidla. Práce se na konkrétním koncepčním návrhu zabývá otázkou, jakým způsobem je možné energii z tlumičů získat a zda může být přínosem pro elektromobily.
|
|
Regenerativní tlumič odpružení
Jirků, Filip ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Při jízdě automobilem dochází k neustálému kmitání odpružení vlivem nerovnosti vozovky. Tlumiče pohlcují nerovnostmi dodanou energii do odpružení, aby byl zvýšen jízdní komfort a ovladatelnost vozidla. Práce se na konkrétním koncepčním návrhu zabývá otázkou, jakým způsobem je možné energii z tlumičů získat a zda může být přínosem pro elektromobily.
|
|
Experimentální identifikace profilu vozovky
Baroš, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá především návrhem metodiky hodnocení nerovností vozovky, které ovlivňují jízdní vlastnosti automobilu a jízdní komfort. V úvodní teoretické části jsou probrány nejpoužívanější postupy a metody používané pro analýzu drsnosti vozovky ve světě. V rámci této diplomové práce bylo provedeno experimentální měření, při kterém byla získána data použitá při návrhu vlastní metodiky a zařízení pro analýzu profilu vozovky.
|