Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled studentů oboru Všeobecná sestra na praktickou výuku na vybraných odděleních.
CANDROVÁ, Eliška
Ošetřovatelská péče na začátku 21. století prošla a neustále prochází významnými změnami. Tyto změny souvisí se vstupem České republiky do Evropské unie, kdy dochází k transformaci zdravotnictví a zvyšují se nároky na profesionální přípravu všeobecných sester. Kvůli nezastupitelnému místu všeobecných sester ve zdravotnickém systému, je nezbytné jim vytvořit takové podmínky pro vzdělání, kterými budou naplňovat všechny požadavky profesní přípravy. Porozuměním postojů studentů v této oblasti může napomoci v plánování praktické výuky a může rovněž odhalit jak silné tak i slabé stránky odborné praktické výuky na vybraných odděleních. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem vnímají studenti oboru Všeobecná sestra odbornou praktickou výuku na vybraných odděleních, a které kategorie ve svých esejích nejčastěji uvádějí. V návaznosti na stanovené cíle byla stanovena hypotéza a tři výzkumné otázky. Pro empirickou část diplomové práce byla využita výzkumná metoda obsahová analýza dat, ve které byl uplatněn kvantitativní a kvalitativní přístup. V rámci kvantitativní obsahové analýzy dat byla zvolena technika frekvenční analýzy a pro dosažení hlubšího významu obsahové struktury textu byla zvolena kvalitativní obsahová analýza dat, kde byla využita technika valenční analýzy. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že odbornou praktickou výuku významným způsobem ovlivňuje ošetřovatelský personál, možnost naučit se odborné výkony, přínos odborné praktické výuky, sestra mentorka, pacienti/klienti, komunikace na pracovišti, možnost práce s dokumentací a účast na vizitách a počet studentů na praxi. Další faktory, které ovlivňují odbornou praktickou výuku studentů, jsou obavy a strach, stres a psychická náročnost práce všeobecné sestry, dodržování zásad bariérové ošetřovatelské péče, supervize a syndrom vyhoření. Diplomová práce může napomoci ke zkvalitnění a plánování praktické výuky v bakalářském studijním oboru Všeobecná sestra a jako cenná zpětná vazba studentům. Dále může být využita jako podklad pro zpracování odborného článku a pro potřeby dalších výzkumných šetření.
Supervize jako nástroj rozvoje studentů - budoucích sociálních pracovníků
ŠABARTOVÁ, Alžběta
Hlavním nástrojem zkvalitňování vzdělání v sociální práci v České republice je Minimální standard vzdělávání v sociální práci, který vydala Asociace vzdělavatelů v sociální práci. Student sociální práce jako budoucí sociální pracovník má být dle tohoto standardu vybaven nejen teoretickými znalostmi, ale také praktickými, ke kterým se řadí odborná praxe a supervize. Je také zásadní uvědomit si fakt, že student jako budoucí sociální pracovník ponese zodpovědnost při pomoci lidem v obtížných situacích. Proto by škola měla zajistit, aby veškeré informace, které student při studiu dostává, byly podávány pro něj v uchopitelné podobě. Je proto důležité, aby škola svým studentům zajistila supervizi, která má zvýšit kvalitu odborné přípravy studentů, nabídne jim vhled do profese sociálního pracovníka a pomáhá jim řešit nejen rozpory, které má student mezi teorií a praxí. Cílem diplomové práce je zjistit názory supervizorů a studentů vysokých škol na supervizi realizovanou v rámci studia budoucích sociálních pracovníků. Dále byly pro práci stanoveny dvě výzkumné otázky. Jak vnímají studenti - budoucí sociální pracovníci supervizi, která je realizovaná v rámci studia? V čem spatřují supervizoři smysl supervize (která je realizovaná v rámci studia) pro studenty budoucí sociální pracovníky? Potřebné informace pro zpracování diplomové práce byly získány kvalitativním výzkumem. Za nejvhodnější metodu sběru dat bylo zvoleno dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro potřeby práce byly zvoleny dva výzkumné soubory. První tvoří studenti nejstarších ročníků oborů sociální práce na Zdravotně sociální fakultě a Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Druhý výzkumný soubor je tvořen supervizory působící na Zdravotně sociální fakultě a Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Z výzkumu vyplynulo, že studenti převážně vnímají supervizi jako užitečnou a smysluplnou. Studenti oceňují možnost předávat si své zkušenosti. Rozpory se objevili v oblasti představy o délce supervizního setkání. Většinou studenti nevědí o čem při supervizi hovořit. Převážná část studentů nemá problém svěřovat se při supervizi, ale byly zjištěny v tomto ohledu i nedostatky. Z pohledu supervizorů odborných praxí bylo zjištěno, že smysl supervize spatřují zejména ve vzdělávání studentů, rozšiřování jejich vědomostí, propojování teorie s praxí, podporování studentů při výkonu jejich odborné praxe a možnosti dát studentům prostor k reflexi vlastních praxí. Objevila se také myšlenka, zavést supervize přímo a pracovištích, kde studenti vykonávají svojí odbornou praxi. Diplomová práce může sloužit jako zpětná vazba pro supervizory a vzdělávací materiál pro studenty. Může také posloužit k vytvoření ucelenějšího obrazu o fungování školních supervizí odborných praxí, které probíhají v rámci vysokých škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.