Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamika programu zážitkových kurzů: modelovaná vs. skutečná dramaturgie
BLAŽKOVÁ, Martina
Práce se zabývá intenzitou prožívání a její úlohou v dramaturgii zážitkových kurzů. V teoretické části jsou popsány oba tyto koncepty. Nejprve autorka vymezuje pojem intenzity prožívání, popisuje rozdíl mezi intenzitou a dynamikou prožívání a oba koncepty zasazuje do kontextu výchovy zážitkem. V druhé kapitole se zabývá zážitkovými kurzy, jejich východisky a vývojem, následně se věnuje principům výchovy zážitkem a dramaturgii zážitkově-pedagogických kurzů. Těžištěm práce je třetí kapitola věnující se kvantitativně-kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na intenzitu prožívání účastníků zážitkových kurzů, jež je následně porovnávána s intenzitou prožívání zamýšlenou instruktory. Výsledky výzkumu poukazují na rozdílnosti mezi instruktory zamýšlenou a účastníky vnímanou intenzitou prožívání.
Kvalitativní výzkum výskytu fenoménu OBE´s u zkoumaných osob
BERAN, Jiří
Tématem bakalářské práce jsou mimotělní zkušenosti. Objasněn je vliv na vědomí tzn., jakým způsobem jedinec vnímá okolí, čas a sebe mimo tělo. Práce řeší otázku spojení OBE's se stresujícími zkušenostmi a s prožíváním emocí. Autor v dokumentu zmiňuje problematiku spouštěče vyvolávající onu zkušenost. Cílem výzkumu je zjistit, zda je vnímání tělového schématu změněné či beze změny. Další otázkou výzkumu je možnost pohybu od fyzického těla. Teoretická část popisuje základní termíny. Část metodologická představuje polostrukturovaný rozhovor, otevřené kódování na straně jedné, praktická pasáž pak uvádí výzkum a objasnění výzkumných otázek na straně druhé.
PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY RIZIKOVÉHO TĚHOTENSTVÍ
MIKOVÁ, Radka
Diplomová práce je zaměřena na psychologické aspekty prožívání rizikového těhotenství. Primárním cílem práce je zabývat se různými aspekty prožívání rizikového těhotenství a analyzovat význam psychologické podpory. Práce je členěna na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou v širších souvislostech vysvětleny pojmy fyziologické těhotenství a rizikové těhotenství a popsány základní psychologické pojmy související s tématem. V části empirické jsou uvedeny stanovené a zdůvodněné hypotézy, způsob vlastního zjišťování dat dotazníkovou metodou, zpracování dat a jejich analýza. Je prezentován podrobný rozbor získaných odpovědí z dotazníkového šetření a je předložena interpretace jeho výsledků.V závěru je uvedeno shrnutí všech předchozích částí. Je zde řešeno ověřování stanovených hypotéz a cíle diplomové práce. Jsou tu nastíněny problémy při tvorbě diplomové práce a je zde i prezentován přínos a využitelnost práce v praxi. Výsledky výzkumu ukázaly důležitost a význam psychické podpory v průběhu rizikového těhotenství. Prokázalo se, že psychickou podporu lze nalézt ve více zdrojích, ale největší oporou je pro rizikově těhotné ženy životní partner. Dále také vyplynulo, že existuje mnoho zdrojů informací a rizikově těhotné ženy o ně mají zájem. Porozumění celé situaci je klíčové pro akceptaci všech omezení a léčebných doporučení, které se situací souvisejí. A všechny tyto faktory - psychická podpora, informace a porozumění situaci - mají v konečném důsledku pozitivní vliv na celkový psychický stav rizikově těhotné ženy.
Vliv médií na prožívání a chování lidí v době hospodářské krize 2008 - 2009
Novotný, Tomáš ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Práce zkoumá vliv médií na českou společnost v období hospodářské krize 2008-2009. Teoretická část obsahuje analýzu lidské komunikace a rozbor českých masových médií. Stručně popisuje příčiny hospodářské krize a její medializaci ve sledovaných letech. Zjištěná východiska jsou ověřena prostřednictvím online strukturovaného dotazníku. V praktické části práce jsou vyhodnocena data průzkumu a navrhnuta řešení, jak předcházet zjištěným problémům v negativním vlivu médií na českou společnost.
Analýza a porovnání rukopisů grafologickou metodou s možností využití získaných poznatků v soc.pedagogice.
NOVÁKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá jednou z psychodiagnostických, projektivních metod ? grafologií. Tato práce představuje, přibližuje a zachycuje podstatu, základ a princip grafologické analýzy rukopisu jako jedné z možností poznání osobnosti člověka. Jedná se o zjištění, jakým způsobem může grafologie přispět k poznání charakteristických rysů, tendencí a psychických dispozic osobnosti. Poukazuje na úzkou spojitost mezi psychosomatickými vlastnostmi osobnosti a jejím písemným projevem. Bakalářská práce je zaměřena na objasnění pojmu grafologie a pojmů s touto metodou spojené, na možnosti využití získaných informací zvláště v sociální pedagogice. Dále poukazuje na výhody této metody, které má oproti jiným psychologickým testovacím metodám. Součástí práce je analýza a porovnání rukopisů dospělých sociálně zdravých jedinců s rukopisy jedinců, kteří mají problémy se začleněním se do společnosti.
Motivace skupiny mladých lidí ve věku 21-25 let k provozování vybraného rizikového sportu (silniční motorky a motokros)
ŠENEKL, Jan
Předmětem této bakalářské práce je zjistit, co motivuje mladé lidi ve věku 21-25 let k jízdě na motocyklech. Výzkumný soubor tvořilo n=16 rekreačních ?motorkářů?. Pro výzkum byly použity dva dotazníky. Standardizovaný dotazník pro sběr dat SSS V verze (Test zájmu a zálib) od profesora Zuckermana a nestandardizovaný Krátký dotazník autorů Falko Rheinberg & Regina Vollmeyer. Výsledné skóre z dotazníku SSS V verze bylo porovnáno se standardizovanou normou pro českou populaci. Zde se ?motorkáři? ukázali jako nadprůměrní v subškálách TAS (vyhledávání napětí a dobrodružství), ES (vyhledávání zkušeností) a Dis (disinhibice). Tyto výsledky tedy poukazují na hlavní motivy. Skóre z Krátkého dotazníku flow bylo porovnáno s německou normou z důvodu chybějících standardizačních údajů pro ČR. Zde bylo zjištěno, že stav ?flow? prožívají častěji zkušenější jezdci.
Motivace mladých lidí ve věku 16-25 let k provozování rizikových sportů (freestyle snowboarding)
BUNDOVÁ, Petra
Práce se zabývá otázkou, co vede mladé lidi k provozování rizikových sportů, i když se při tom vystavují určitému nebezpečí. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy jako motivace, prožívání a stav plynutí, neboli flow. Praktická část obsahuje výzkum, ve kterém byla využita metoda dotazníku. Použity byly dva dotazníky (SSS standardizovaný a flow nestandardizovaný. Výzkum byl proveden na n=31 (17 žen, 14 mužů) adolescentech z krajského a okresního města, kteří se v různé míře věnují freestyle snowboardingu. Výzkum se především zaměřuje na to, jakou adolescenti vykazují míru vyhledávání rizikovosti. Druhá část výzkumu zjišťuje, zda probandi při dané činnosti dosahují stavu flow. Z výzkumu vyplývá, že adolescenti v SSS dosahovali nadprůměrných hodnot ve srovnání s normou, nejvyššího skóre v subškálách Dis a BS, v subškále ES dosáhli průměrného výsledku a v subškále TAS lehce podprůměrného výsledku. Ve flow probandi dosahovali lehce podprůměrných výsledků ve srovnání s německou normou.
Podpora sester v případech úmrtí na jednotkách RES a JIP
LAYEROVÁ, Helena
Na jednotkách resuscitační a intenzivní péče se sestry setkávají s problematikou umírání a smrti denně. Velmi často jsou v kontaktu s umírajícími i jejich blízkými, očekává se od nich profesionální přístup a komplexní péče. Stres, který sestry v těchto situacích zažívají, vede k psychické, emoční i fyzické vyčerpanosti a může se projevit psychosomatickými potížemi. Příprava sester na tyto situace a podpora při jejich zvládání je proto klíčovým faktorem pro zvládnutí tohoto náročného povolání. Teoretická část diplomové práce obsahuje popis současného stavu dané problematiky, charakterizuje resuscitační a intenzivní péči, zabývá se problematikou umírání a smrti na RES a JIP, zvládáním situací spojených s úmrtím a podporou sester v těchto situacích. Práce měla celkem čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, jaký způsob přípravy sester je v praxi zajištěn na jednotkách RES a JIP pro výkon kvalitní ošetřovatelské péče o umírající pacienty. Dalším cílem bylo zjistit, zda a jak se sestry připravují a vzdělávají v oblasti zvládání situací spojených s úmrtím pacienta na RES a JIP. Třetí cíl byl, zda existuje a jaká je forma a způsob podpory sester na RES a JIP při úmrtí pacientů poskytovaná ze strany týmu a ze strany managementu oddělení a čtvrtým cílem bylo zjistit, jakou formu a způsob podpory sestry očekávají a žádají. Výzkumná část diplomové práce byla realizována kvantitativním šetřením pomocí anonymního dotazníku. Respondenti odpovídali na 38 otázek, 13 otázek bylo uzavřených, 21 polootevřených a 4 otevřené. Podporou je nejčastěji chápána podpora psychická, dobrá týmová spolupráce, komunikace, supervize a zastoupení v případě potřeby. Od managementu je očekávána především podpora ve vzdělávání, zajištění supervize, odpovídajícího finančního ohodnocení a odborné psychologické pomoci v případě potřeby. Na základě výsledků práce byl vytvořen návrh na kurz pro nelékařské zdravotnické profese pracující na jednotkách RES a JIP s názvem: Kurz strategie zvládání obtížných situací v péči o umírající a jejich blízké v intenzivní a neodkladné péči.
Omezení na svobodě jako mezní životní zkušenost - prožívání osob zadržených a zatčených
VOTRUBA, Martin
Omezení na svobodě představuje výrazný zásah do práv a svobod každého člověka.Omezení na svobodě umístěním do policejní cely pro vícehodinové umístění osob omezených na svobodě představuje často mezní životní zkušenost. Cílem výzkumu bylo zmapovat prožívání, vnímání, psychický stav a znalost práv u osob omezených na svobodě. Pro naplnění cíle výzkumu bylo u osob umístěných v policejní cele provedeno dotazníkové šetření.
Zážitková pedagogika a její přístup k výchově a vzdělávání u dětí a mládeže
PILAŘOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá uvedením a analýzou přístupu výchovy zážitkovou formou. Teoretická část charakterizuje základní pedagogické pojmy výchovy a vzdělávání, zážitkovou pedagogiku a její komponenty. Popisuje historický vývoj zážitkové pedagogiky a rozpracovává podstatu jejího pedagogického přístupu. Poskytuje výběr přehledu aktivit zážitkové pedagogiky s využitelností ve školním volném čase. Praktická část obsahuje sondu pro zjištění používání pedagogického přístupu zážitkové pedagogiky při aktivitách ve školním volném čase. Pro sondáž byly zvoleny lyžařské výcvikové kurzy. Ve všech třech kurzech pedagogové používají prvky zážitkové pedagogiky, ale jejich postupy nejsou dokonale propracovány na této bázi z důvodu neznalosti. Největší nedostatky se objevily ve fázi reflexe. Zjistila jsem, že pro výchovu dětí a mládeže je nutné mít jak odborné znalosti, tak i pozitivní pedagogický přístup. Významným hlediskem je osobnost pedagoga, protože podle něj se odvíjí vše ostatní. Na základě své práce usuzuji, že zážitková pedagogika má jako výchovný pedagogický přístup velkou budoucnost a bude čím dál více využívána ve výchově a vzdělávání dětí a mládeže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.