|
Přírodní materiály v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni venkovské ZŠ
BARTOŠOVÁ, Martina
Tématem diplomové práce je "Přírodní materiály v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni venkovské ZŠ. V úvodu jsou vymezeny cíle a úkoly diplomové práce. Teoretická část je věnována pojetím, cílům a výstupním kompetencím v technické a environmentální výchově na 1. stupni. Zabývá se popisem známých i méně známých přírodnin a charakteristikou různých pracovních technik při práci s přírodními materiály. Nedílnou součástí teoretické části je popis venkovské základní školy v obci Malonty. V praktické části je navrženo deset didaktických námětů pro práci s přírodními materiály. Některé z nich byly realizovány v praxi a jejich efektivita byla ověřována formou dotazníků pro děti.
|
|
Origami ve výuce na 1. stupni ZŠ
MIKULÁŠOVÁ, Veronika
Diplomová práce Origami ve výuce na 1. stupni ZŠ je zaměřena na praktické využití Origami a to především v hodinách pracovních činností a matematiky. Součástí práce jsou vypracované přípravy na hodiny, která jsou zaměřena na různá témata. Závěr práce obsahuje reflexi příprav na základní škole a celkové shrnutí průběhu hodiny.
|
|
Výuková podpora pro učitele Praktických činností na 1. stupni ZŠ
KOHOUTOVÁ, Eva
Diplomová práce se zaměřuje na učitele Pracovních činností a slouží jako praktická podpora. V práci jsou rozepsány důležité kapitoly Rámcového vzdělávacího programu, které souvisí s tímto tématem. V další části rozvijí pohled na tvořivost ať z pohledu žáka nebo učitele. Poslední částí teoretické části je vhled do badatelsky orientované výuky. V praktické části je vybráno deset výukových námětů, z nichž je pět námětů odučených v praxi a k těmto pěti námětů bylo vytvořeno pět video návodů. Odučené náměty byly otestovány a následně vyhodnocena jejich vhodnost.
|
|
Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
DOSTÁLOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných didaktických pojmů. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů, které jsou ve výzkumu zahrnuty a na popis metody sémantického diferenciálu. Praktická část se věnuje výsledkům, které z výzkumu vyplynuly, a následně je zpracovává pomocí metody sémantického diferenciálu.
|
|
Projekt: "Využití přírodních a recyklovatelných materiálů při výuce technických prací na primární škole"
MRÁZKOVÁ, Hana
Teoretická část diplomovové práce přibližuje témata související s projektovým vyučováním, s konstruktivistickým přístupem k učení, aktivizujícími výukovými metodami a technickým primárním vzděláváním. Závěrečná část teoretické práce je zaměřena na řemesla spojená s přírodními a recyklovatelnými materiály. Praktická část obsahuje popis šestnácti projektů. Součástí všech technických námětů jsou nákresy. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování vytvořených projektů a vyhodnocení realizovaných projektů.
|