Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Preventivní a represivní systém na základních školách
ĎURKOVIČOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá represivním výchovným systémem a preventivním výchovným systémem, který ve své praxi využíval don Bosco. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, který ze systémů se odráží v chování učitelů vůči žákům. Práce je rozdělena na pět částí, které se shodují s počtem jednotlivých kapitol. První kapitola popisuje vznik preventivního systému. Druhá část popisuje tři základní pilíře preventivního systému. Třetí kapitola objasňuje rozdíly mezi preventivním a represivním systémem. Čtvrtá část se zabývá výchovou, jejími činiteli a prostředky a jak se odráží v obou systémech. Poslední část obsahuje kvantitativní výzkum, kde bylo použito šetření pomocí dotazníků. Cíl tohoto výzkumu se shoduje s výše uvedeným cílem.
Prvky salesiánské spirituality ve výchovném díle Magdalény Morano
MRÁČKOVÁ, Marie
Práce se zabývá prvky salesiánské spirituality v životě a díle Magdalény Morano, sestry salesiánky, která se věnovala výchově chudých dívek na Sicílii na přelomu 19. a 20. století. První část práce představuje v hrubých rysech historicko-politický kontext Itálie a Sicílie v druhé polovině 19. století. Na to navazuje seznámení s životem Magdalény Morano a jejím působením na Sicílii. Stěžejní částí je salesiánský preventivní systém, jak ho realizovala Magdaléna Morano. Rozvíjí se zde cíl a adresáti výchovného působení, výchovné principy, metody, formy a prostředky. Kapitola je zakončena pojednáním o protagonistech vzdělávání. Poslední část ukazuje, v čem je osobnost Magdalény Morano a její výchovný styl aktuální pro současnou dobu.
Srovnání dvou konkrétních salesiánských zařízení ve Španělsku a v České republice
EL ASMAI, Jaroslava
Práce se zabývá historickými, teoretickými a ideologickými východisky salesiánského výchovného stylu a jejich naplněním v praxi na příkladu dvou konkrétních salesiánských středisek ze dvou zemí ? ze Španělska a z České republiky. Nejprve je v práci představen zakladatel salesiánů Don Bosco v souvislostech své doby a jiných prvků, které ovlivnili jeho osobnost a sociální působení. Tím práce dochází k tzv. ?preventivnímu systému? jako základní metodě salesiánů a k jeho kontextu pro dnešní dobu. Z důvodu, že práce srovnává střediska ze dvou zemí, předkládá práce stručnou charakteristiku salesiánského působení v dnešním světě a to zejména ve Španělsku a v České republice, kde se nachází srovnávaná střediska ?Asociación periferia? a ?Salesiánské středisko mládeže ? dům dětí a mládeže České Budějovice?, která jsou později stručně představena, aby mohla být srovnávaná dle vytyčených kritérií. Tato kritéria jsou: cílová skupina, kompetentnost k sociální asistenci a komplexnost působení na svěřence. Tato kritéria jsou nejprve popsána tak, jak k nim přistupoval Don Bosco a poté konkrétně popsána, jak jsou naplněna v daném středisku. Na konci každého kritéria je potom shrnutí, jak je či není kritérium střediskem naplněno.
Duchovní doprovázení v salesiánské spiritualitě
BOŠTÍK, Petr
Práce se zabývá vymezením duchovního doprovázení, které se uskutečňuje v současné době, v salesiánské spiritualitě. Nejdříve jsou představeny některé charakteristiky 21. století, které ovlivňují život dnešních lidí. Poté je definováno duchovní doprovázení a salesiánská spiritualita, která vychází z myšlenek sv. Františka Saleského a sv. Jana Boska. V dalších kapitolách práce se pojednává o tom, že duchovní doprovázení napomáhá k uskutečňování salesiánského poslání, a že se pro doprovázení využívá metoda preventivního systému. Dále jsou prezentovány dovednosti, které by měl mít člověk, jenž se snaží doprovázet druhé. V další části jsou představeny činnosti, ve kterých se uskutečňuje salesiánské duchovní doprovázení. A v závěru jsou navrženy cesty k realizaci duchovního doprovázení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.