Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Preference barev a rysy osobnosti
HANUSOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na preferenci barev a osobnostní rysy. Jsou zkoumány souvislosti těchto dvou fenoménů na podkladě Pětifaktorového modelu osobnosti a barvové metody Kvinternocolor. Práce je rozdělala na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se skládá ze dvou hlavních kapitol. První obsahuje téma osobnost. Je popisováno, co je to osobnost a čím je ovlivněna. Pojednává také o modelu osobnosti Big Five s pěti dimenzemi, které obsahuje osobnostní dotazník NEO-P-IR využívaný v praktické části. Druhá kapitola je celá o barvách. Obsahuje informace o tom, co to barva je i jak je vnímána člověkem. Především se ale jedná o psychologii barev s důrazem na barvovou preferenci. V závěru je popisována metoda Kvinternocolor používaná v Ateliéru arteterapie v Českých Budějovicích. V praktické části jsou porovnávány protilehlé póly pěti osobnostní rysů Big Five z hlediska barvové preference, která je zjišťována metodou KTC. Na padesáti respondentech jsou zkoumány tendence k určité preferenci barev u jednotlivých osobnostních rysů.
Vnímání a použití barev ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku
ZAJÍCOVÁ, Barbora
Diplomová práce je zaměřena na problematiku barev a jejich vnímání dětmi mladšího školního věku. V teoretické části je na barvy nahlíženo z pohledu fyziky, optiky i fyziologie. Teorie barvy se částečně dotýká i historie a kultury, obsáhleji pak psychologických významů barev. Následují poznatky z vývoje používání barev ve výtvarném projevu dětí a poznatky z dosavadních výzkumů preferencí barev. Výzkum práce se zaměřuje na preference barev dětí mladšího školního věku a jejich rozdíly ve vztahu k věku a k pohlaví.
Preference barev u dětí předškolního věku
JINDROVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá tím, jaké barvy předškolní děti spontánně volí pro svůj výtvarný projev. V teoretické části je charakterizován rozvoj výtvarných dovedností v průběhu předškolního věku a základní významy barev (zejména z pohledu psychologického, ale též v jiných kontextech). Výzkumná studie popisuje, jaké barvy děti spontánně nejčastěji volí ve věku cca 3 až 4 let pro své výtvarné projevy. Cílem práce je mimo jiné postihnout, zda lze vysledovat u dětí tohoto věku inklinaci k volbě určité barvě (či barev).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.