Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza cirkadiálního rytmu a spánkového režimu u českých a japonských preadolescentek a adolescentek.
HRMOVÁ, Eliška
Vzhledem k vyžadovanému systému celoživotního vzdělávání, budou aktuální poznatky z této bakalářské práce uplatňovány ve výuce Výchovy ke zdraví. Základní nutností je poznání a kategorizace cirkadiánních rytmů, které velmi ovlivňují náš celkový život a fungování. S tím spojené i poznatky o tak přirozené věci, jako je spánek. Ač jsou poznatky o něm aplikovány v mnoha nejrůznějších oborech, všude je patrný jeho nesmírný význam. V běžném občanském životě se spánkem zabýváme z hlediska jeho významu, poruch a vlivu na pohodu a aktivitu. K tomu je zaměřena i tato práce. Aplikace poznatků již v základním vzdělávání vytvoří přirozený přístup k dlouhodobému zachování zdraví a výkonnosti nejen preadolescentek a adolescentek ale i zralého člověka. Tato práce je zaměřena na analýzu cirkadiálního rytmu a spánkového režimu u českých a japonských preadolescentek a adolescentek. Používám kvantitativní výzkum, hlavním nástrojem sběru dat je dotazník denních a spánkových rytmů. Výsledkem této práce je zjištění špatných návyků v nedodržování spánkového režimu s tím souvisí špatná spánková hygiena a nepravidelnost ve stravování zejména u mladších dívek v preadolescentním věku.
Intervenční program zdravého životního stylu jako prevence projevů patologického chování preadolescentů.
STEJSKALOVÁ, Marie
Každý rozumný člověk pečuje o vlastní zdraví. K rizikům ohrožujícím zdraví patří i vysoké životní tempo současné společnosti. Výchova ke zdraví by měla být prioritou základního vzdělání. Své zdraví posilujeme úpravou životního stylu. Součástí duševní hygieny je vhodná pohybová aktivita, správné stravovací návyky, přiměřený odpočinek a aktivní využití volného času. Dospívání je období krásné, ale i dramatické. Bakalářská práce zkoumá vliv životního stylu na chování preadolescentů a změny v jejich hodnotové orientaci prostřednictvím intervenčního programu. Hlavním cílem práce bylo seznámit preadolescenty se zdravým životním stylem a stěžejním úkolem zpracovat metodický materiál pro studenty a učitele. Vlivem intervenčního programu došlo k pozitivním změnám v hodnotové orientaci preadolescentů a ke zlepšení jejich sebeovládání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.