Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
K pravopisnému učivu na druhém stupni ZŠ
DUBOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je výuka pravopisu na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část, jejímž cílem je zjistit současný stav pravopisných znalostí žáků základních škol. Teoretická část bude věnována vybraným pravopisným příručkám, historii, vývoji a dělení českého pravopisu. Součástí teoretické části bude pojednání o výuce pravopisu na druhém stupni základních škol. Kapitoly se budou věnovat učivu v jednotlivých ročnících druhého stupně, na základě RVP a učebnic, které žáci používají. Praktická část bude založena na analýze pravopisných cvičení, která budou vypracována žáky 2. stupně ZŠ. Na základě vyhodnocení cvičení budou popsány nejčastější pravopisné chyby, kterých se žáci dopouštějí.
Výzkum žákovského pojetí pravopisné problematiky na druhém stupni ZŠ
DVOŘÁKOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá výzkumem žákovského pojetí pravopisné problematiky, důležitostí a relevantností gramatických jevů a gramatické korektnosti v současné komunikaci u žáků na druhém stupni základních škol. Práce je členěna do tří oddílů. Teoretická část se zabývá samotným vymezením pojmu pravopis, pravopisnými principy a funkcemi, významem pravopisu a jeho druhy. Součástí teoretické části je pojednání o hlavních trendech a nejnovějších přístupech k pravopisu na druhém stupni základních škol. V této části je pozornost zaměřena na historii pravopisu na pravopisné nedostatky a rozbory chyb v současné škole, dále na vliv počítače pro pravopis a jeho edukační využití, na druhy pravopisných cvičení, jejich opravu a klasifikaci. Součástí je i průřez pravopisnou problematikou ve Slovenské republice a pravopisné problémy cizinců. Praktická část se zabývá analýzou teoretického učiva převedenou do praktických úkolů. Na základě vyhodnocení dotazníků jsou uvedeny nejčastější pravopisné chyby a postoj žáků k výuce pravopisu. Ze získaných a zpracovaných výsledků jsou ve třetí, praktické, části vypracovány metody pro motivaci žáků a pro celkové zvýšení efektivity výuky pravopisného učiva v prostředí sekundární školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.