Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pravidla v Mateřské škole
HAUKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá pravidly v mateřské škole. Práce se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část je rozdělena do pěti hlavních kapitol: definice, pravidla, odměny a tresty, pedagogika Marie Montessori a Waldorfská pedagogika. Je v ní popsáno, čeho se pravidla týkají, nastavení pravidel, denní režim, porušení pravidel, přirozené důsledky, a další, mimo jiné z historického hlediska. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, metodou rozhovoru s jedenácti učitelkami z různých mateřských škol. Cílem práce bylo zmapovat současný stav pravidel v mateřské škole, která pravidla považují učitelky za nejdůležitější a nakolik jsou ve vzdělávacím procesu v mateřské škole efektivní.
Pravidla v mateřské škole a práce s nimi
KUČEROVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá uspořádáním pravidel v mateřské škole, jejich tvorbou a užitím. Zkoumá efektivnost a funkčnost pravidel v konkrétní třídě. Je členěna na dvě části. V první teoretické části je zkoumána výchova v předškolním věku, výchovné styly a modely. Je zmíněna výchova pomocí odměn a trestů a s tím spjatá pozitiva a negativa. Uvádí také pyramidu lidských potřeb, která je v návaznosti s poslední kapitolou. Závěr teoretické části se věnuje pravidlům, nastavením hranic, popisuje prostředky a cíle, konkretizuje důležité podmínky pro dodržování pravidel a jejich interiorizaci. Praktická část se zaměřuje na pravidla v dané mateřské škole, na proces tvorby pravidel. Výzkum se zabývá funkčností pravidel, jejich užíváním, porušováním. Dále i příčinami nedodržení pravidel, hledáním možností pro docílení větší efektivnosti. V závěru práce jsou zrekapitulovány získané informace z polostrukturovaných rozhovorů.
Pravidla ve třídách mateřských škol
MOTYČÁKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce zkoumá problematiku systému pravidel v mateřských školách. Teoretická část se zabývá problematikou výchovy a morálního vývoje dítěte, popisuje výchovné styly a prostředky, které vedou ke zvnitřňování norem u dětí. Dále je zmíněna role mateřské školy v souvislosti s hranicemi. V neposlední řadě se zabývá tím, jak správně nastavit pravidla, uvádí postupy jejich tvorby a sledování funkčnosti v životě mateřské školy. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno formou dotazníků a rozhovorů. Získaná data vypovídají o pravidlech v mateřských školách, o jejich stanovování, dodržování a o osobní zkušenosti a postoji pedagogů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.