Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístupy pacientů k léčbě Asthma Bronchiale
BUBNOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce řeší problematiku přístupu pacientů k léčbě Asthma Bronchiale. Asthma Bronchiale je chronické onemocnění dýchacích cest. Asthma Bronchiale je onemocnění, které je charakterizováno namáhavou výdechovou dušností spolu s bronchiální hyperreaktivitou a jako takové je nevyléčitelné. Cílem této bakalářské práce je zmapovat přístup pacientů k léčbě Asthma Bronchiale. Dalším cílem této bakalářské práce je zjištění využívání různých způsobů (přístupů) léčby pacientů Asthma Bronchiale. V teoretické části této bakalářské práce je popsáno samotné onemocnění Asthma Bronchiale a možnosti jeho léčby. Je zde popsána medikamentózní léčba, která obsahuje Bronchodilatační a Antiastmatické léky. Dále je zde popsána alternativní medicína, která je vyhledávána převážně v souvislosti s rizikovými faktory, které se podílejí na vzniku onemocnění Asthma Bronchiale. Cíle práce byly dosaženy pomocí kvalitativního výzkumného šetření, cílem této práce bylo zmapovat přístup pacientů k léčbě Asthma Bronchiale a zjištění využívání různých způsobů (přístupů) léčby Asthma Bronchiale. Na stanovené výzkumné otázky bylo na základě výzkumného šetření zodpovězeno. Kvalitativní šetření probíhalo formou polostrukturovaného rozhovoru. Polostrukturovaný rozhovor byl veden s pacienty v rámci plicní ambulance, a s vedoucí lékařskou. Polostrukturovaný rozhovor mapoval přístupy pacientů k léčbě Asthma Bronchiale a s jakou pravidelností užívají naordinovanou medikaci. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že polovina pacientů poskytujících rozhovor se snaží vyhledávat alternativní medicínu spolu s pravidelným užíváním naordinované medikace. Druhá polovina pacientů se přiklání pouze k medikamentózní léčbě. V závěru výzkumného šetření je zde přidán rozhovor s lékařkou vedoucí ordinaci, v jejímž rámci byl proveden výzkum.
Pohyb v matematice
Muchová, Zuzana ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
V této práci se zabývám využitím pohybových aktivit v hodinách matematiky. Za použití metod dotazníku a experimentu jsou zpracovány kapitoly, jež nabízí řadu pohybových aktivit. Některé z nich jsou již v současné době realizovány v hodinách matematiky u učitelů 1., 2. a 3. ročníků ZŠ, jiné jsou součástí učebnic určených pro tuto věkovou kategorii. Navíc přidávám i nabídku dalších pěti možných pohybových úloh, jež jsou evidovány a vyhodnocovány v rámci šesti experimentů. Cílem této diplomové práce je ukázat, že pohyb je neoddělitelný od života dítěte ve věku 6 - 9 let a nabídnout možné pohybové aktivity pro rozvoj matematických schopností a dovedností.
Žákovské pojetí pravidelnosti
Šmíd, Radek ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Tato práce je náhledem do pojetí pravidelnosti v matematice. Jsou rozebrány možné pří- stupy k pojmu pravidelnost v rámci matematiky, představeny vlastnosti a vztahy pravidel- ných geometrických útvarů a na základě analýzy učebnic je zkoumáno pojetí pravidelnosti ze strany žáků. Tato analýza učebnic z hlediska pravidelnosti je také součástí práce. Cílem práce je zjistit, mezi kterými typy objektů jsou žáci schopni vnímat souvislost na základě pravidelnosti těchto objektů a zda neupřednostňují při výběru objektů, které nepatří do skupiny, jiná kritéria. Zjišťování probíhalo formou dotazníku zadaného ve dvou třídách jako test s možností odpovídat na každou otázku vícekrát. Při analýze získaných dat byla sledována zejména četnost a způsob vyjádření výběru na základě pravidelnosti, dále nejčastější ostatní kritéria výběru a vztahy mezi používanými kritérii. Klíčová slova: pravidelnost, pojetí pravidelnosti, geometrie, dotazníkové šetření
Žákovské pojetí pravidelnosti
Šmíd, Radek ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Tato práce je náhledem do pojetí pravidelnosti v matematice. Jsou rozebrány možné pří- stupy k pojmu pravidelnost v rámci matematiky, představeny vlastnosti a vztahy pravidel- ných geometrických útvarů a na základě analýzy učebnic je zkoumáno pojetí pravidelnosti ze strany žáků. Tato analýza učebnic z hlediska pravidelnosti je také součástí práce. Cílem práce je zjistit, mezi kterými typy objektů jsou žáci schopni vnímat souvislost na základě pravidelnosti těchto objektů a zda neupřednostňují při výběru objektů, které nepatří do skupiny, jiná kritéria. Zjišťování probíhalo formou dotazníku zadaného ve dvou třídách jako test s možností odpovídat na každou otázku vícekrát. Při analýze získaných dat byla sledována zejména četnost a způsob vyjádření výběru na základě pravidelnosti, dále nejčastější ostatní kritéria výběru a vztahy mezi používanými kritérii. Klíčová slova: pravidelnost, pojetí pravidelnosti, geometrie, dotazníkové šetření
Pohyb v matematice
Muchová, Zuzana ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
V této práci se zabývám využitím pohybových aktivit v hodinách matematiky. Za použití metod dotazníku a experimentu jsou zpracovány kapitoly, jež nabízí řadu pohybových aktivit. Některé z nich jsou již v současné době realizovány v hodinách matematiky u učitelů 1., 2. a 3. ročníků ZŠ, jiné jsou součástí učebnic určených pro tuto věkovou kategorii. Navíc přidávám i nabídku dalších pěti možných pohybových úloh, jež jsou evidovány a vyhodnocovány v rámci šesti experimentů. Cílem této diplomové práce je ukázat, že pohyb je neoddělitelný od života dítěte ve věku 6 - 9 let a nabídnout možné pohybové aktivity pro rozvoj matematických schopností a dovedností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.